Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan: Ja det är allt fina! Längtar tills vi får en stooooor fin albino hona! Sååå vackra! Ja jag hoppas det, funderade på att ta ett CB test till för att se om strecket blivit starkare, men kom på att jag förmodligen bara kommer stressa upp mig. Så jag väntar på remissen helt enkelt. Ja det är defintivt värt det även om man inte gillart just när det är som värst! Solig Haha ja jag blir ju dessutom ännu mer tant på fredag! 32 år ung!
  • SmoochiePoo

Usch jag får panik! Var och tränade under lunchen nu, körde på crosstrainern i ca 20 min ganska intensivt så jag fick upp plusen, sen körde jag lite situps efter åt. När jag sedan skulle duscha så blödde jag....färskt blod. Kanske 2 äggkoppar. Nu har de dock slutat och kommer bara brunt på pappret när jag torkar mig...Ringde vårdinformationen eller vad de nu heter och de bad mig avvakta.......
    Är så rädd att det hänt något Gråter Har ingen smärta i magen, förutom i går eftermiddag då jag har väldig molvärk....kan det vara....jag kan inte ens skriva det....

• SmoochiePoo

Jag ringde ju Gynakuten och de bad mig avvakta om återkomma om det blöder mer. Jag får ju fortfarande blod på pappret men inget på mitt trosskydd. Usch usch usch, får för mig att alla symptom är borta med, tuttarna är inte lika ömma och jag fryser inte längre....Jag provar att ringer igen lite senare...Rynkar på näsan

• SmoochiePoo

Nu har jag varit på GynAkuten och hon hittade ingenting i livmodern, varken utanför eller inne och sa att det fortfarande är väldigt tidigt i graviditeten men att hon åtminstone borde sett en "blåsa" med fostervatten. Så hon var väldigt osäker på vad som hänt, fick ta ett hcg test och ska ta ett till på lördag för att se om det ökar eller sjunker för att fast ställa ett mf.

Vet inte hur jag ska känna riktigt, allt är så overkligt. Hur som helst så kan man ju inte göra något åt vad som än hänt, jag är bara glad över att det inte verkar vara ett X. Så på lördag eftermiddag får jag svar på vad som hänt, jag har dock inte lika ont i tuttarna längre och känns som alla symptom försvunnit...så det är mest största sannolikhet ett tidigt missfall...

Tack för alla tankar och positiva kommentarer! Tur att man har er här på FL! Hjärta

• SmoochiePoo
    Millan75 - Ja det var väldigt jobbit när hon sa att hon inte såg något alls. Man undrar ju vart graviditeten är isåfall. Jag har inte blött något mer sen i middags igår och läkaren såg att det slutat blött med. Bara att vänta på svaret på hcg testet nu då.
    Marsflickan - Ja klart man hoppas på att hon gjorde något fel. Googlat runt lite och det verkar finnas andra som läkaren inte sett något hos i vecka 5+x (Är i v5+4) Men jag vill inte få upp förhoppningarna för mycket, försöker vara lite neutral tills på lördag, men det gör ont ända in i själen. Rynkar på näsan

Tack för alla styrkekramar Hjärta  Det värmer!
  • SmoochiePoo
    skette skrev 2011-05-12 07:22:27 följande:
    Kiyona: beklagar verkligen! Hoppas att det gjorts någon miss och allt är ok. Idag känns allt ok. Blöder inte mer så vet inte vad det var för något igår. Hoppas på en nidis men känns väldigt nära bim. Tack för allt pepp!
    Ja jag hoppas defintivt det med, men jag vill inte hoppas för mycket. Utan håller mig som sagt rätt neutral. Har bara ömma bröstvårtor idag med så känns som symptomen har minskat mer...aja bara att avvakta!
    Smiley skrev 2011-05-12 07:32:47 följande:
    Kiyona: Usch då, vilken obehaglig upplevelse. Att inte veta om det är något eller inte. Om det är ett MF så borde du blöda mer, men eftersom du inte blött sedan dess, så låter prognosen lovande. Jag tror jag fick MF lite senare, runt 6+, och blödde i 4 dagar.
    Tänker på dig, och hoppas att du mår bra.
    Kram!
    Det är ju just det, att inte veta. Är jag gravid, lever embryot, finns det något, har jag några symptom kvar, känner jag mig gravid överhuvudtaget. Jag har inte blött något mer färskt blod, utan nu kommer det lite brunt på pappret, så det kan ju vara lite positivt. Hur blödde du under de 4 dagarna?
    Tack för tankarna och ja jag mår okej, lite omtumlande bara...
    Kram kram

Ceke & Polarlantis: Tack för tankarna och kramarna! Det värmer verkligen {#emotions_dlg.flower}
  • SmoochiePoo

Fick molvärk för ca 2h sedan och började blöda igen så det är definitvt ett tidigt mf... Ska jag ens gå och ta blodprovet på lördag? Känns meningslöst, mest som att bara få det slängt i ansiktet när man ändå vet att det är så. Imorgon fyller man år också, inte direkt lust att fira min födelsedag med ett missfall Obestämd

• SmoochiePoo

Tack för era värmande och stöttande ord, det betyder jätte mycket!!

Solen skiner iallafall idag. Jag försöker se positivt på saker och ting, och är redo att få svaret. Se till att allt kommer ut ordentligt och gå vidare.

Många stora kramar till er alla. Hjärta Och hoppas ni alla får en underbar helg och att de snart dyker upp massor med nya plus!

• SmoochiePoo
    Marsflickan80 skrev 2011-05-14 08:37:44 följande:
    Kiyona: tänker på dig, hoppas det blir positiva besked idag
    Tack Hjärta Jag har dock redan kommit till freds med att det sannolikt är ett mf. Har blött till och från nu sen i onsdags, haft molvärk till och från med. Inga direkta grav symptom längre heller, tog ett grav test igår som visade starkt men inte jätte starkt (köpte 20 från testlagret så jag vet när grav hormonerna gått ur kroppen).

Har precis kommit från gynakuten där de hade väldiga problem att sticka mig, ojoj var nära på att tuppa av när hon grävde med nålen i handen..MEN tillslut fick de ur mig lite blod.

Nu vill jag bara ha de definitiva svaret så man kan gå vidare och planera inför nästa ÄL Glad

Tack för alla värmande ord och att ni finns, att prata om det här har gjort det hela lättare!! {#emotions_dlg.flower} Stoooora kram till er alla! Nu ska jag iväg och käka födelsedagslunch med papsen!
  • SmoochiePoo

Fått svar på mitt HGC värde nu och det har sjunkit så det är ett mf. Läkaren ville dock att jag skulle komma och ta ett test på fredag igen. Så blir att åka iväg och lämna blod igen. Det var ju det svaret jag visste jag skulle få, men ändå så känns det jobbigare idag när man fått svaret..kan inte riktigt förklara det.

Aja ska ut på en promenad och rensa tankarna.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet