Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2011-05-02 14:11:39 följande:
    Grattis Emelie Sofie och Kiyona!! Solig
    Saftmedbulle skrev 2011-05-02 17:06:45 följande:
    Ser att Kiyona plussat... Stort grattis!!!
    Tackar!! Solig Det känns helt ofattbart! *sprider lite gravidbaciller*
  • SmoochiePoo
    Jojjo77 skrev 2011-05-02 18:09:59 följande:
    Så underbart kul! Är glad för din skull! Tack, jag tar gärna lite baciller

Har ni berättat för några?
    Tack!! Drömmer *blåser lite extra åt ditt håll*

Ja, vi har berättat för min syster och 2 tjejer på jobbet som jag har "planerat" bäbis ihop med! Planerar att berätta för mina föräldrar när jag fyller år den 13 maj Solig
  • SmoochiePoo
    Marsflickan80 skrev 2011-05-02 19:11:05 följande:
    Kiyona: Å vad underbart! Jag är jätteglad för din skull och oerhört avundsjuk! Om ca 1 vecka är det stora testet här, blir det på försök nr 1 eller får vi kämpa längre... Olidligt spännande och oroande..
    Tack! Skäms Det är helt fantatiskt!! Jag håller tummarna för dig att du med får ett stooooort plus om 1 vecka!

Här är det ömma bröst, svullen och bubblig mage. Får lite hugg då och då, så blir lite nojig över att det är något! Men jag får vänta tills nästa vecka då jag har VUL inbokat på onsdagen för att se så allt står rätt till (pga X:et för 1.5 år sedan). Kan inte heller åka tunnelbana utan att må illa som en tok! INTE jätte kul då jag har 1h och 10 min pendling from slutet på maj! Ser inte fram emot det.. MEN jag tar mig definitvt igenom det då jag vet vad som kommer om sisådär 8 mån om allt går som det ska!! Solig
  • SmoochiePoo
    Kattflickan skrev 2011-05-02 22:19:10 följande:
    Kiyona: Hoppas illamåendet går över om några veckor och att det inte är ett X, skönt att ni får ett tidigt vul då så ni snabbt får reda på att det sitter rätt den här gången.
    Ja jag hoppas det med, är lite nervös inför VUL om jag ska vara helt ärlig, grät lite över det igår kväll...

Dessutom har jag världens humörsvängningar idag. Skulle seriöst kunna ställa mig upp på jobbet och bara skrika att alla är helt dumma i huvudet! Så jäkla jobbigt att man inte vet varifrån irritation kommer ifrån! Det är så jag vill gråta över att jag känner som jag gör! gaaaaah vad gör man?!
  • SmoochiePoo
    Jojjo77 skrev 2011-05-03 16:12:49 följande:
    Skriker och gråter lite. Då brukar i alla fall jag känna mig bättre. Känner precis som du över mitt jobb just nu, så jag tror att jag ska gå hem och dunka huvudet i ngt hårt och sen gå och lägga mig.
    Jo jag önskar jag kunde göra det men risken finns att de skickar mig på pyske eller något här på jobbet isf Tungan ute Har fått skällt och snyftat lite till karln nu och nu känns det bättre. Men känner att minsta lilla så kommer jag brusa upp igen, thank god att det bara är 45 min kvar! Hmm dunka huvudet i nåt hårt och däcka av låter som en bra idé dock! Hoppas det blir bättre för dig med! Glad
  • SmoochiePoo
    Jojjo77 skrev 2011-05-03 18:15:23 följande:
    Tack detsamma!

Ja, det är väl så folk kan uppfatta en om man gör en total sneflipp på jobbet Jag har tagit en varm dusch nu, blev ju vinter igen, och ska nu krypa ner i sängen och läsa lite tänkte jag. Man får hoppas att man vaknar till en bättre dag imorgon. Har också bokat in en helkroppsmassage i slutet av veckan. Har socker och kolhydratstopp, så man får unna sig annat.

Hoppas det känns bättre för dig imorgon. Kan det vara gravidhormoner månne som spökar redan? Då får de kanske akta sig på jobbet!

Kram kram
    Ja folk undrade nog lite när jag satt och muttrade i mitt hörn och inte ville prata med någon! Ah va gott, själva har jag slappat i soffan hela kvällen, är så fruktansvärt varm på kvällarna och nätterna, inte så jag svettas utan mer som om att jag har feber. Vet ju att tempen höjs lite vid graviditet men va fasan karln kan inte ligga bredvid mig på natten utan att dö av värmeslag.
    Oh gud va gott med helkroppsmassage! Det hade inte varit någe fel! Det är perfekt att unna sig nu inför våren och sommaren, väcka kroppen till liv!

Ja det känns redan bättre och så ska jag ju på första besök med BM så man får prata av sig lite, kan nog ev vara gravidhormonerna som spökar, är ju jätte känslig och skulle kunna gråta till allt Förvånad

Har du några planer på när du ska testa efter ÄL nu då? Skrattande

Näe nu blir att gå och lägga sig tidigt idag så kanske jag orkar med hela dagen imorgon utan att få några utbrott! Natti natti

Kram kram
  • SmoochiePoo
    Marsflickan80 skrev 2011-05-04 21:33:45 följande:
    Kiyona: jag uttryckte mig nog lite fel har ÄL nästa vecka (eller kanske redan slutet av denna?) och sen är det dags att se om det blev nåt… Stackars dig som mår illa och skall pendla så långt, härligt med alla parfymdofter, svett osv. Vet precis hur det är. Hoppas det går bra på VUL. Håller tummarna hårt hårtngtar nåt oerhört tills jag får uppleva samma sak. Vad skönt att allt var bra!
    Ahh då får vi hoppas det tar sig nu då!! Solig Ja gudars, man undrar om folk duschar i sina parfymer eller inte duschar alls! Hemst är det! Och rökare...dom är nog värst tyvärr (har själv varit rökare, men slutade för 1,5 år sedan.) får allt byta platser ett par gånger under resorna Glad Men jag är glad att jag känner något!!

Jag håller tummarna med dig att en rackare hittar fram till ägget nu då!!
  • SmoochiePoo
    Jojjo - Jo nu mår jag mycket bättre! Men igår var jag så tröSoligtt att jag fick gå hem tidigare från jobbet, helt sjukt. Kände mig helt snurrig och trött, däckade av hemma i 2,5h sen blev det bättre. Just nu är jag pigg och hoppas det håller i sig!
    Ja man ska väl försöka hålla sig till BIM innan man testar, men vem kan det! När det börjar närma sig 4 dagar innan Drömmer Man önskade att det kunde bli lite varmare igen så man kan tänka på annat och njuta av den vackra våren! Så kanske tiden går lite snabbare med! Solig
    Marsflickan - Ja det är helt sanslöst vad folk luktar ibland, man undrar ju om de vet vad hygien är! Fick flytta mig 3 gånger här om dagen. Och jag är nog för finkänslig för att häva ur mig att det luktar snusk och fråga om det kan flytta på dig Tungan ute
    Ooo vi får hoppas det tar sig nu då! *sprider lite gravidbaciller*

Ego: Trött trött trött vet inte vad jag ska ta mig till! Ska det verkligen vara så att man skulle kunna sova hela långa dagen om man fick. Tuttarna fortsätter ömma och har sett att vårtgårdarna växt lite, mina tuttar ser hel konstiga ut! haha. Fortfarande molvärk mest hela tiden och smått illamående. Nä nu måste jag klä på mig och ge mig av te jobbet! Lite piggare idag dock!

Kram på er alla! Och jag ser faktiskt att solen skiner idag! Kanske får lite värme!
  • SmoochiePoo

ceke: Det är hemskt och man vet inte vad man ska säga te folk omkring när man är som en zombie och inte alls hänger med på allt. Får börja ta powernaps på jobbet när man känner sig så trötter. Idag är jag som sagt tack och lov piggare! Låter bra att det släpper lite framöver med, är ju bara på 4+6 so far så inte så långt gången. När kan man se hjärtat som tidigast? Ska ju på VUL snart iom mitt X så hoppas att allt är som det ska självklart och att man kanske får se ett litet hjärta.
    Hehe kan ju tänka mig att karln är överlycklig! Även om de knappt på ta på dom! Drömmer

• SmoochiePoo
    Gris78 skrev 2011-05-06 10:18:07 följande:
    Tänkte på det med ömma bröst som det snackas om hos alla gravida, - är det hela bröstet eller bara punktvis?
    Jag är väääldigt öm i körtlarna, har inte kännt något i bröstvårtor. Skrattande
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet