• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Men hmm. här är det skumt. Nån som känner igen molvärk på dag 8 i cykeln? Urskumt här. Nog för att jag kan tolerera att man har värk runt ägglossning och mens. Men redan nu?? Blää.. Men men.. känns som en rätt bra dag ändå

• ceke

Frk Svår: Det är jätteolika från person till person. För mig verkar den öka väldigt långsamt (i a f enda cykeln jag hittills tempat), men det märks ändå att den inte sicksackar upp och ned, utan går sakta men säkert uppåt.. och så märks det på flytningarna..

Men för vissa tar den ju ett rejält steg uppåt! Eg är det ju svårt att säga på en temp att "nu har ÄL varit", utan det är lika bra att sexa på ett par dagar tills man ser åtminstone tre höga tempar, för då kan man va hyfsat säker att den faktiskt varit. Tålamod tålamod tålamod hehe

• ceke
    Saftmedbulle skrev 2011-01-20 18:05:25 följande:
    Har oxå molvärk och är på dag nio, men jag förmodar att det är laddning inför ÄL...
    Ah, där ser man! Men... det brukar för mig kännas mer som nåt slags pangande och pickande.. om du förstår vad jag menar.. och va mer koncentrerat till sidorna av tjejmagen. Detta känns mer centrerat och som mensvärk!?! Hmmm. Min tapp är ju också superunderlig i högsta läget som om det vore ägglossning, men varken sekret eller ägglossningstest pekar på det... Fattar nada.. men det kanske är meningen så...
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-20 19:38:23 följande:
    Längtan81 - Jag skulle nog inte kunnat hålla mig, utan testat. Men det är väl mest hcg på morgonen så då borde strecket bli som starkast, om det var plus.

Ceke - jag hade oxå lite värk som kändes som mensvärk inför äl denna månad men inte en hel vecka innan. Säker på att det inte är nån sen graviditet? ;) Annars är det kanske nån efterpåverkan av proveran?
    hehe.. nån sen graviditet är det inte.. har ju varit sextorka under spottingsperioden så det känns som att det skulle va ett mirakel av stora mått. Däremot är det väl inte helt osannolikt att proveran kanske spökar! Eller de där nattljusoljakapslarna jag tog.. om de nu är negativt om man har endometrios och jag nu skulle ha det. Inte vet jag... Underligt är det. Men så går jag ju o känner efter i kroppen på tok för mkt också antar jag.

Nåja.. det lär ju märkas vad min kropp pysslar med..
  • ceke

Längtan 81: va underbart! Stort grattis! Och va härligt att ni äntligen fått ert efterlängtade plus!!! {#emotions_dlg.flower}

• ceke

Jadu polarlantis.. hoppas verkligen att det är att ägget fäster! Och det behöver ju inte va en röd klar flytning, som jag förstått det...

Men, sen är jag ju annars ingen "vän" av bruna flytningar som bekant.. men det vore ju nice med historier om positiva bruna flytningar!! Så snälla, snälla nån, säg att det kan va ett bra tecken för dig!

Om det inte är det... så kan ju också frågan va om din kropp hunnit komma igång som den ska efter p-piller.. Så svårt att veta ju!

• ceke

Polarlantis: hur fungerade din cykel innan du började med p-piller? Om det nu inte är en nidis så hoppas den kommer igång nu på riktigt i alla fall! Jag skulle nog va superfrustrerad om jag var du..

Mögelost.. MMmmmm ska nog handla hem lite sånt till imorrn jag med! Tror att Kekke kommer använda en sån där rolig check imorrn som säger att jag ska passa upp på honom hela dan i för honom valfria kläder. hihi.. Vi har pratat om att lyxa till det lite med nå fin mat, öppna champagnen som blev oöppnad på nyår pga kekkes magsjuka och lite kex, ost o vindruvor skulle inte heller va fel Min stora förhoppning är dock att han ska väcka mig med nybakt bröd och frukost... då jag jobbar till 03.00 i natt Lovar... han bakar världens godaste bröd!

• ceke
    ernlia03 skrev 2011-01-21 11:13:35 följande:
    Grattis till plussen Längtan81 och fruKM! Underbart när det händer! Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra hela vägen.

Här är läget oförändrat, inga blödningar och inte speciellt många symptom. Har börjat må lite småilla mitt på dagarna om jag inte ätit på ett tag, men annars inget speciellt. Dvs, det känns exakt som förra gången vid den här tidpunkten (då embryot slutade utvecklas).

Inte så mycket annat att göra än att vänta på VUL som är på onsdag. Och oroa sig såklart, mest hela tiden...
    Kan tänka mig att det är svårt att slappna av och att det känns långt tills på onsdag! Men hoppas att det går bra. Jag vet ett par tjejer som inte känt några symptom alls knappt under hela graviditeten, så det behöver verkligen inte va ett dåligt tecken!
  • ceke

Essalady: Spännande.. inte långt kvar tills BIM. Du ska inte prova att testa i förväg då? Så du vet om du kan ta några glas vin med gott samvete? Själv har jag kommit till jobbet för drygt en timma sen och gör mig red0 för en fältkväll ute bland stans härliga ungdomar. Gillar dessa fältkvällar och ser fram emot att komma hem och väcka och värma mig hos min gobit.. hihi

• ceke

Åh herregud.. får man säga så.. Kom precis hem från en suverän jobbkväll/natt.. Men VAD ÄR DET med "alla" tonåringar som inte fattat att skydda sig? På ett och samma arbetspass har jag träffat en och hört talas om två till under 16 år som antingen är gravida eller precis gjort abort. Suck. Jag lider med dem och fan... tycker synd om dem! Hmmm, tänk om man kunde ge bort graviditeter.. då skulle de ha ett gäng 30+ taggare att skänka dessa till här...

Alltså... inget jobbigt för min egen skull att få höra dessa saker.. men gu va tufft för dessa unga tjejer... som helt enkelt bara inte fattar bättre, vågar säga ifrån och se till sitt eget bästa!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet