• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan: Japp, viktigt och kul jobb Som riktar sig till ungdomar (främst i högstadiet) som är i riskzon beträfffande droger och kriminalitet.. Men det riktar sig ju även till den stora mängden ungdomar då vi är en del ute på skolor, gator och torg, fritidsgårdar etc... så då blir det att vi pratar om alla möjliga olika slags saker, slussar vidare till GUM etc. Tjejer som hamnar snett bli lätt så väldigt utsatta.. har inte ofta en sån jättebra självbild och självkänsla och det blir lätt att de sexdebuterer tidigt, är med olika killar eller har äldre killar för den delen... Killarna är ju i o f sig lika utsatta i detta, då de tror att de måste spela en viss roll som de egentligen inte vill ha. Helt snedvridet på så sätt om man tittar på grupper som redan far illa...

Sexundervisningen är ju en del som skolan är skyldig att ha.. men det är nog väääldigt olika hur det sker eller om det sker. Tror tyvärr inte att det hänt så jättemycket från vår tid. DET är nåt som jag skulle tycka va rätt kul att prata om med olika klasser faktiskt.. Viktigt att det är en vuxen som inte bara rodnar och sätter på en film... På tal om film.. så gick det en tecknad sexualundervisningsfilm på tv härom kvällen.. den används bland annat i skolan om nån såg den

• ceke

Hej på er! Och kram på dig Essalady. Vilken pissdag.. men hoppas det blir en trevlig fest ikväll och att du kan slappna av lite då.. Och marias liner va ju super, så öva in den

Gu va skönt! jag har precis varit o tränat. Äntligen. Underbart! Nu jäklar ska jag komma igång igen! Och så har vi en riktigt myskväll framför oss med god mat, en massa exotiska frukter, champagne, jordgubbar etc.. ska bli smaskigt och mysmysigt värre

• ceke

Min käre kreativa Kekke har ikväll kommit på en rolig lek som fögyller sexlivet lite.. hihi.. och som vi tänkte dela med oss av..

Laga go mat.. dela gärna skumpa eller nåt sånt trevligt.. skär upp en massa god exotisk frukt.. så långt är väl inge ovanligt... Sen.. i slutet av middagen, eller under under efterrätten... Sätt er båda och gör tre olika högar som ni båda skriver lappar till.. Den andre får inte se lapparna..

Hög 1: Förspel: Kläder är redan av... ni skriver lappar om vad ni ska göra för varandra under förspelet.. ca 10 st. Får inte innehålla att ta på varandras könsorgan...  

hög 2: Spelet går vidare till att få ta på varandars könsorgan.. skriv lappar om det.. ca 10 st

hög 3: Olika ställningar.. ca 10 st.. men varning för att ni inte hinner alla!

Turas om att ta lappar och utför dem!

Lovar en trevlig stund!

• ceke
    Kaprifolen skrev 2011-01-23 15:12:05 följande:
    När du (och alla ni andra) skriver ex dag 12 ef mens, menar ni då ef första mensdag eller sista...? För det är väl har det kan variera hur mkt som helst beroende på hur lång cykel man har, tiden ef ÄL ju mer konstant för flertalet kvinnor även om små variationer finns.
    Från mensens första dag..
  • ceke

Undrar jag om ÄL kommer komma som planerat denna månad Vad är det som gör att man (jag) känner mig så osäker på det varje månad trots att cykeln är regelbunden? Hmm.. borde kunna använda bra många färre ÄL-test än jag gör ju! På tisdag-ons är det dags om det är som det ska Och vi har garanterat startat myset. hehe..

Vår planering är väl helt enkelt att ta vara på de chanser vi har till att sexa till det den vecka jag inte har spottings! Så nå mer planering än så har vi nog inte just nu.. Vi båda är rätt sugna efter en längre tids torka Antar att det blir kört lagom tills nästa helg igen, om det är som det brukar.. vilket vi ju så klart verkligen hoppas att det inte är!

Blev i alla fall riktigt glad då en tjej som har samma spottingsmönster som jag precis blivit gravid i en annan tråd jag hänger i!! Det är med andra ord inte en omöjlighet... Men jag lär ju va realist också så har ställt in mig på att få spottings till nästa helg igen...

• ceke

Maria: Jag känner en hel massa konstiga saker i den nedre regionen i stort sett cykeln igenom... huggande, brännande, poppande, stickande, molande, håll etc ... Men en sak som jag tror är strax innan ägglossning är lite typ "klongande" känslor på ena sidan.. Just vid ägglossning har jag ett par gånger känt ett riktigt poppande.. Jag beskrev det tidigare en gång med att det är som att man har det gula ägget i ett kinderägg.. och skjuter iväg ena halvan genom att trycka på den andra. hehe..

Essalady: Jupp, provera två cykler till. Denna och nästa.. Hmmm

Längtan: Jag tror också att du kan ta det med ro! Och försök njuta av den härliga massagen du fick Tror som de andra redan skrivit att det eg är rätt svårt att göra så man får missfall, utan att det i s f beror mer på att det är naturens eget sätt att säga att det inte var som det skulle med fostret. Tänk alla som totalt missköter sina kroppar och sin hälsa och ändå får barn... Tror absolut inte att en massage kan va så illa, utan att det mer är för massörernas skull som det sägs att massage inte ska ges i början.

• ceke

Hehe.. här är en till som kommer kasta sig på maken tredje kvällen irad.. men det är bara kul.. Vi känner oss nog båda lite smått nyförälskade för tillfället Mysmysigt!

• ceke

Daniela: Ett stort stort grattis! Va underbart att läsa att ni som kämpat så länge fick ert plus till slut! Hoppas att allt går som det ska nu! !

• ceke

hehe.. här har både sexats och "cyklats" (då ÄL är i starkt antågande med tanke på den formidabla eggvitan som skådades tidigare ikväll under ett toabesök då svärmor va på besök).... måste ju prova metoden alla pratar om för att få de små simmarna att hamna rätt För inte ska de i vaskeneller!!!

Essa: krya på dig! Magsjuka är ju bland det värsta som finns.. så känns det ju i a f när man väl har den.. men som tur är brukar den ju gå över hyfsat fort..

Ansi: trist med tanten. Bara att försöka mota henne i dörrn nästa ¨månad.. Tror starkt på er metod för nästa försök! Och en eloge om ni orkar med hela månaden

Pingla: Lycka till med lchf:en! Själv känns det som att jag faktiskt verkligen har börjat ta tag i att träna igen! Har gjort ett schema för fyra veckor framåt i jobbet och lyckats få in att träna på fritiden i det schemat också.. har ju ett schemalagt jobb som jag planerar rätt mkt själv.. så då går det super att börja lite senare på morgnarna och därmed börja med ett träningspass alt lägga in det efter lunch och istället jobba lite längre på kvällen. Passar både konditionen och jobbet finfint!

• ceke

Halloj på er! Lavendia, kram på dig och som nån sa.. ge fingret åt tanten nästa månad...

Essa: Hoppas du blir bättre snart!

Emilythestrange: Välkommen in i en av FL:s härligaste tråd

Härligt att se att vi är fler som tvivlar på vårt eget förstånd i bebisverkstan. haha

Polarlantis: usch usch.. försök hålla dig på din kant o sov i soffan några nätter.. hehe. Hoppas du klarar dig undan skiten!

Ego: Här pongtjongar det för fullt i magen.. på båda sidor.. och jag väntar på att kanske få känna det där lustiga PLOPPandet som kom förra månaden Hehe.. nä, men tror ÄL är i väldigt nära antågande om den nu inte redan varit idag.. men tror inte det... ikväll/natt imorrn satsar jag på. Hur som märks det väl på tempen morgnarna som kommer! Va dum nog att gå på toa innan jag tog bussen hem från jobbet, så lär spara på mig lite för att kolla på ÄL-sticka hur den ser ut. Anar att det kommer va två starka streck Va hyfsat starkt igår men ej pos än då...

Grämer mig lite för vad som händer de närmsta dagarna.. för att se att tempen går upp innan jag börjar med proveran igen.. skulle börja två dagar efter ÄL denna gången, inte tre som förra.. och för om den kommer att hjälpa.. vilket jag ju inte tror.. men samtidigt är det ju omöjligt att inte hoppas såklart. Jag.. eller Vi... vill ju så jäkla gärna att det ska gå ju! och den här månaden känns det ju som om vi lyckats fått till det superbra än så länge inför ÄL och banne mig om jag inte är supersugen att slänga mig på min käre Kekke ikväll igen hehe.. vilket sexliv det blivit denna blödnignsfria vecka ! Hihi... och hoppas såklart på att spottingsarna uteblir denna gång så vi kan fortsätta med detta mysande... Men som sagt.. är inställd på att spottingsen drar igång som vanligt.. men jag lovar.. även om jag är inställd på det, kommer det nog bli en del gråt och tandagnissla i helgen om/när de kommer....

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet