• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle

Wiii!
    Nå...? Plus? Någon? Håller alla tummarna jag har!

Ego: Här har tanten lämnat skutan och ÄL inväntas...suck. Bra att ha träningen att fokusera på så man inte blir helt insnöad i verkstaden. Ska nog försöka förföra mannen ikväll, så hans simmare får träna lite ;) Annan sorts träning än den jag menade förut...

• Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2011-01-17 16:52:11 följande:
    Wiii!

Ego: Här har tanten lämnat skutan och ÄL inväntas...suck. Bra att ha träningen att fokusera på så man inte blir helt insnöad i verkstaden. Ska nog försöka förföra mannen ikväll, så hans simmare får träna lite ;) Annan sorts träning än den jag menade förut...
    Det är nog bra!
    Hört att de inte ska vara för "gamla" när de ska skjuta skarpt, så tömning några dagar innan rekommenderas.. 
  • ceke
    Saftmedbulle skrev 2011-01-17 16:52:11 följande:
    Wiii!

Då ligger vi exakt lika Slut på sattyget idag och nu får nog Kekke passa sig. hihi

Här är det massiv tränignsvärk efter 7 km längdskidor i lördags. Satan i gatan va otränad jag blivit. Och uschaimig.. hittade ett nytt batteri att stoppa i vågen i morse. Morr!!!! Här ska tränas...
  • Irmeline
    ceke skrev 2011-01-17 16:54:47 följande:
    Då ligger vi exakt lika Slut på sattyget idag och nu får nog Kekke passa sig. hihi

Här är det massiv tränignsvärk efter 7 km längdskidor i lördags. Satan i gatan va otränad jag blivit. Och uschaimig.. hittade ett nytt batteri att stoppa i vågen i morse. Morr!!!! Här ska tränas...
    Hört att viktökning kan vara en bieffekt av provera..
    så kanske inte ditt fel? 
  • Saftmedbulle

Se det så här... Nu är du ju igång! På banan lixom. Träningsvärk är ju kvittot :)
  • Pingla35

Ingen mens i sikte, men har en undran.Varnar känsliga läsare! 

Hur har ni det med flytningar innan mens?
    (Jag tror att jag borde börja anteckna lite mer än vad jag redan gör.)

Tänkte att om det är mens på gång så kanske det hjälper lite på traven om man myser lite. Så kanske det sätter fart. Men nehej!!
    får försöka förföra mannen efter jympapasset ikväll!
    Testa?? Det gör jag när paketet kommer om nu inte tanten knackar på förstObestämd 

• Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2011-01-17 17:16:12 följande:

Tänkte att om det är mens på gång så kanske det hjälper lite på traven om man myser lite. Så kanske det sätter fart. Men nehej!!
    Testa?? Det gör jag när paketet kommer om nu inte tanten knackar på förstObestämd 
    Har flytningar innan mens, fast å andra sidan hade jag det innan jag plussade oxå så jag vet inte hur tillförlitligt det är. Hoppas tanten inte har din adress...
  • Irmeline
    Pingla35 skrev 2011-01-17 17:16:12 följande:

Tror det ska vara torrt innan mens om man inte är gravid, Kan få flytningar om man är gravid.
    Om du hade det är det ju ett intressant tecken!
  • Pingla35

7 km är grymt bra om det är första efter din sjuka!! Jobbigt med träningsvärk men det är riktigt skönt samtidigt, eller hur!? Sist jag hade sån träningsvärk satt jag bara och garvade varje gång jag var tvungen att flytta benen.
    Vi var ut i spåret i lördags, blev 5 km. Det var för tur det nu när det är tö! får se när nästa tur blir av. 
  • Gris78

Ceke - träningsvärk e toppen! Muskler är himla snyggt.... Särskilt på män så lurar med kekke oxå. :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet