• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Frk Svår

Jaha, där kom mensen. Helt enligt min mobil-app så det känns ju bra att den fungerar iaf Kräks

Då ska man bara samla krafter och gå igenom detta en gång till...

Lite tur i oturen är att nu hinner jag förhoppningvis gå ner de där sista kilona plus att jag hinner jobba ihop en SGI. Kändes lite surt att tänka på att meddela min ev blivande chef att jag ska vara föräldraledig. Förhoppningsvis får jag anställning i mars så det bästa hade ju varit att bli gravid då...men jag tänker självklart försöka hela tiden. Och ställa mitt hopp till utredningen som jag hoppas påbörjas snart!! Måste rota fram pappret för jag minns inte när jag ringde men det är nog snart 3 månader sedan

• simtim

Frk svår, här kom mensen också inatt.... Trist som attan. Jag ska ha mig en kopp te till melodikrysset nu och trösta mig lite.

• Frk Svår

simtim: Ja, vi behöver lite tröst nu Jag tog ut lite tröst i förtur (kände på mig att det var på G inatt) genom att äta lite Marabou Vinter Vit till Let's Dance... Man får väl försöka tänka lite positivt men det är svårt just nu. Igår sa jag till katten att han blir tvungen att leva för evigt för matte lär bli barnlös :-/

Ibland känns det som om jag beter mig som en barnunge...

• simtim

Fick veta att min kompis är gravid med nr 2 igår också. Sen kom tantskrället.... Det är ok att vara lite gnällig barnunge då ett tag tycker jag.

Nu flyttar jag fram listan
    {#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6- - Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)

8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• Frk Svår

simtim: Oh ja! Än så länge är jag glad för svägerskans skull (hon är nog i mån 2 nu tror jag) men det kommer nog att bli svårare och svårare ju mer hon börjar prata om graviditeten och ju mer den syns och ju längre tiden går utan att jag själv blir gravid. Det känns inte bra för jag vill självklart vara glad för hennes skull (och det är jag ju också) men det känns svårt samtidigt. Kluvet.

• Frk Svår

Tack och lov är det helg så slipper man sitta på jobbet och gråta iaf! Och tack för att ni finns här så man kan få skriva av sig lite!

Hjärta

• Pingla35
    Vad tråkigt att tanten kom för er båda! , Frksvår och simtim

Själv går jag och väntar på henne jag med. Igår var jag helt säker på att hon skulle komma under natten till idag..
    Men än så länge håller hon sig borta.

Jag har varit lite konstig i magen de senaste dagarna. Men jag tror dock att det beror på den omläggning av diet som jag gjort den senaste veckan. Mer grönsaker och mycket mindre kolhydrater.
    Brösten ömmar som de brukar göra innan mens. Det är bara att plocka på sig skydd så man är beredd.

Igår kväll sa sambon något som jag inte tänkt på. Att jag har betydligt mycket mer "krämpor" innan, under och efter mens nu än när jag käkade p-piller. Förut visste han knappt om att jag hade det.  Tror visst att jag måste tänka mer på vad man häver ur sig. 
    Känner man efter mer nu för att man letar symtom?
    Han sa något annat som kanske också stämmer men som jag inte kommer lyssna till ordentligt. du sitter för länge och läser en massa om det här som bara gör dig förvirrad.Skrattande 
  • Frk Svår

Det där med symtom måste jag verkligen sluta att leta efter! Ska man gå på mina symtom denna månaden så var jag ju gravid. Jag hade molvärk bara någon dag efter ÄL. I normala fall får jag mensvärk kanske dagen innan mens eller samma dag. Jag fick spotting i måndags, dvs 8-10 dagar efter ÄL. I normala fall kan jag få spotting kanske 2 dagar innan mens, nu var det 5 dagar mellan spotting och mens. Jag har haft halsbränna flera gånger denna veckan, speciellt på eftermiddagen och senaste veckan har jag mått illa på förmiddagen.

Så jag måste verkligen sluta känna efter. Hur enkelt det nu är...

• Saftmedbulle
    Ansi30 skrev 2011-01-13 21:41:23 följande:
    EGO: heldepp och urfunktion. Blev utförsäkrad i höstas och igår fick jag veta att dem har nollat min sgi så nu står jag helt utan inkomst. Försöker hitta ork att lägga in en överklagan men man känner sig rätt liten.
    SÅ besviken och orolig för framtiden.
    Är mitt uppe i ägglossning och vet inte om jag ska våga fortsätta försöka bli gravid. vi går ju runt med sambons inkomst men ändå...en bebis innebär mkt utgifter. Sambon vill köra på...

Har ett läkarintyg från december 2010 som sätter min arbförmåga till 0 och efter avslutad arbetslivsintro på arbförmedlingen sa dom att jag inte ska vara hos dem eftersom jag är helt oförmögen att arbeta och ändå finns det ingen ekonomisk hjälp att få.

För socialbidrag måste man, enligt vad dom har sagt till mig, vara aktivt arbetssökande....ngt två instanser alltså säger att jag inte kan.
    Vet varken in eller ut

Aj... Det lät jobbigt :( Förstår om du är orolig. Min bror är i en likadan sits och det är INTE roligt. Han är dock singel och inte i bebistankar, men änså... Kramar om! (jättestyrkekram!)
  • Frk Svår

Nu ska jag definitivt dra ner på cola-drickanet iaf!! Jag dricker minst 0,5 liter cola per dag och det kan ju inte vara nyttigt. Sambon får sluta med kaffet. Är det något mer jag och han ska tänka på?!?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet