• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2011-01-15 16:29:33 följande:
    Tråkigt med tant simtim och FrkSvår! Rynkar på näsan

Hur känns det Irmelie, du som har bim idag? Och hur går det för alla våra måndags-bimmare? Åtminstone ett plus tycker jag det borde bli!

Själv är jag glad idag eftersom jag haft veckoinvägning och vågen visade att jag gått ner 2 kg på två veckor med LCHF-dieten. Bara 8 kg kvar till målet då.. fast blir nöjd om jag går ner 6 kg till.
    Bra! Duktig flicka! Själv har jag också börjat träningen och jag och mannen har planerat att äta lite nyttigare... Tre kilo mindre innan sommaren är mitt mål :)
  • ceke

Tror jag åkte ur listan.. lägger in mig igen '

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6- - Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• Pingla35

Här börjar det bli typisk mensvärk strax innan läggdags.Rynkar på näsan Får hoppas att hon håller sig borta men hyser tyvärr inga hopp.

• Kekke

En fråga till er nu..
    Hur ofta fejkar en kvinna orgasm? nån som vågar svara ärligt? kommer säga svaret under dagen..

• mumwannaB

Ang tidigare ÄL-frågan: Mina bröst brukar bli varma och ömma efter ÄL fram till någon dag innan mens. Men denna månaden har det inte hänt någonting Obestämd.

simtim, Frk svår och Irmelie: Trist med besöket. Kämpa på tjejer!

ifyouweremine skrev 2011-01-15 16:29:33 följande:
    Själv är jag glad idag eftersom jag haft veckoinvägning och vågen visade att jag gått ner 2 kg på två veckor med LCHF-dieten. Bara 8 kg kvar till målet då.. fast blir nöjd om jag går ner 6 kg till.
    Härligt! Klart du kommer klara 8 kg. Själv försöker jag tänka lite mer på att äta mer grönsaker, äta mer regelbundet och komma igång med träning. Har väl egentligen inget problem med vikten (även om det inte skulle skada om något kilo försvann), men behöver få i mig mer energigivande näring.
  • Jojjo77

Igen, tråkigt för alla er som fått påhälsning! Tror tyvärr att jag joinar er snart, snart BIM men absolut inga känningar av att jag skulle kunna vara gravid. Har tilol och med börjat hoppas att mensen kommer denna gån, har en massa saker inplanerade närmsta tiden som är sammankopplade med vin, skulle vara trevligt att inte behöva avstå. Tänker att om jag tänker så, så blir jag inte så besviken när tanten kommer.

Grattis alla som minskat i vikt! Jag kör ju på Viktväktarnas tänk och det går sakta men säkert neråt varje vecka, skönt. Så blir vi inte med barn så tänkte jag att jag skulle känna mig riktigt snygg i vår och sommar istället

Kekke - jag behöver faktiskt inte fejka, min man klarar galant av att tillfredsställa mig. Helt ärligt. Förstår heller inte vitsen med att fejka, det är ju bara jag skom skulle förlora på det Eller? Med det inte sagt att jag alltid fått orgasm varje gång jag haft sex i mitt liv, men får jag inte det så tänker jag heller inte låtsas som om jag fått det. En utebliven orgasm behöver ju inte betyda att man inte haft det skönt, vilket vissa killar verkar tro.

• Finlandssvenska

Kekke, fejkar aldrig, sambon eller jag själv klarar också galant av att tillfredsställa mig.... I övrigt håller jag med Jojjo55...

• ceke

Hmm.. nu börjar nog alla här tro att jag fejkar Men nejdå.. min kära knasboll fixar biffen galant han med

Konstig konstig cykel det här. Fjärde dagen och typ bara spottings igen och hög temp. Nej nej, inget plus, det är checkat. Hmmmm

• Daniela01

kekke: ja någong gång har det nog hänt, med handen på hjärtat..

• ifyouweremine
    kekke - I mitt nuvarande förhållande aldrig. Däremot hände det ibland när jag var yngre och då var anledningen oftast antingen att jag tyckte synd om killen som inte lyckades riktigt, eller att jag kände mig stressad över att det tog så lång tid för mig (att han fick vänta så länge), eller också att jag bara ville ha allt överstökat. På den tiden var väl alltid lite mer fokuserat på orgasmen också. Numera skäms jag inte för att det tar lite tid ibland, och vissa gånger känner jag direkt att det inte kommer gå, särskilt nu under bebisverkstaden, och då njuter jag av annat än orgasmen (som Jojjo är inne på).

ceke - Hm vad konstigt! Kan det vara nån bieffekt av Proveran, att mensen blir sen? Irriterande när det blir så dock för nånstans innerst inne hoppas man ju så länge mensen inte dyker  upp.

Tack för viktnedgång-peppet! :) Det behövs för att behålla motivationen. I mars ska jag ju gå i bikini på Mexicos stränder så då vill jag helst få bort det värsta. Sen hoppas jag att viktnedgången underlättar bebisverkstaden också..
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet