• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Frk Svår
    Saftmedbulle skrev 2011-01-15 14:02:54 följande:
    FrkSvår: Alkoholen kan ni ju ta det lugnt med ;)
    Ja, det gör vi redan Vi dricker extremt sällan och ingen av oss röker Det enda last jag har är Cola Zero och han dricker kaffe på jobbet. Själv dricker jag inte kaffe men te kan jag ta någon kopp då och då.
  • Polarlantis
    frifantasi skrev 2011-01-14 18:15:46 följande:
    Är det förresten någon här inne som har ont i bröstvårtorna vid ÄL och som i så fall har observerat lite mer exakt när det infallit, precis innan, under eller efter? Det är det enda lilla symptom jag har haft och det har dessutom infallit lite olika tider i cykeln. Skulle vilja härleda symptomet till något hormon eller skede i cykeln liksom...
    Jag får o ckså det...kommer när det är mest vita flytningar men stannar längre...men har inte tagit test så mer noga än så vet jag inte tyvärr!
  • Polarlantis
    Frk Svår skrev 2011-01-15 10:14:50 följande:
    Än så länge är jag glad för svägerskans skull (hon är nog i mån 2 nu tror jag) men det kommer nog att bli svårare och svårare ju mer hon börjar prata om graviditeten och ju mer den syns och ju längre tiden går utan att jag själv blir gravid. Det känns inte bra för jag vill självklart vara glad för hennes skull (och det är jag ju också) men det känns svårt samtidigt. Kluvet.
    Samma här...svå¨rt att ta in alla lyckliga detaljer om kompsens graviditet men idag har jag iaf sagt att det är lite jobbigt för mig för att jag inte har en kropp som funkar ens. Hon förstod precis och vi pratade en del, skönt! Hon är världens bästa jämt! Får ju se henne som världens bästa bibliotek om inte annat, hon har ju precis varit med om allt så det är ju bara att fråga, hihi!
    Känner glad förväntan inför slutet av månaden nu när ÄL har passerat...ska bli kul att se vad som händer då! Plus är ju högsta vinsten men andrapriset är ju mens och det är jag lika glad för då det skulle tyda på att korppen börjar funka som den ska igen! HOPPAS!!!

Dagens kroppsläge: superömma bröst, ajajaj! Värk, men det har jag ju jämt nu för tiden! Slut på vita flytningar.

Hur går det med er? Något spännande som händer er BIM:are som är i antågande???
  • ifyouweremine

Tråkigt med tant simtim och FrkSvår! Rynkar på näsan

Hur känns det Irmelie, du som har bim idag? Och hur går det för alla våra måndags-bimmare? Åtminstone ett plus tycker jag det borde bli!

Själv är jag glad idag eftersom jag haft veckoinvägning och vågen visade att jag gått ner 2 kg på två veckor med LCHF-dieten. Bara 8 kg kvar till målet då.. fast blir nöjd om jag går ner 6 kg till.

• Pingla35
    ifyouweremine skrev 2011-01-15 16:29:33 följande:
    Tråkigt med tant simtim och FrkSvår! Rynkar på näsan

Hur känns det Irmelie, du som har bim idag? Och hur går det för alla våra måndags-bimmare? Åtminstone ett plus tycker jag det borde bli!

Själv är jag glad idag eftersom jag haft veckoinvägning och vågen visade att jag gått ner 2 kg på två veckor med LCHF-dieten. Bara 8 kg kvar till målet då.. fast blir nöjd om jag går ner 6 kg till.
    Vad kul med vikt nedgången! Själv provar jag på GI, fungerar rätt bra. har märkt av en lite viktminskning eller omfördelning av kroppsmassan. Har 3 kg till delmål 1 och 7 kg till slutmålet. Hoppas på att klara till delmålet innan graviditet eller då man börjar lägga på sig. Det visar sig snart om man är gravid eller inte!
  • Irmeline

Mensen kom som en klocka idag... Det visste jag ju redan iof, haft grym pms denna månad.
    Känns bra att den kom i alla fall, såhär 2,5 mån efter missfallet. Bra att ha mens en gång emellan som de säger, så man får väl glädjas åt det, eller nåt.

Flyttar mig till nästa ev. BIM.
    Hur går det för er med BIM den 17:e? Ni är ju ett gäng. 
    Räknar med åtminstone ett plus! Skrattande

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6- - Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)

8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• ernlia03

Tyvärr verkar det ju vara ett mens-stim istället för det efterfrågade plus-stimmet... Rynkar på näsan Tråkigt för er som fått besök, men ändå skönt för dig Irmelie att mensen är tillbaka. Nu är förhoppningsvis kroppen tillbaka i sin normala rytm, men det räcker ju med den här mensen, fler behöver du inte få på ett bra tag! Glad

En ensamkväll då maken är ute på galej ikväll. En lugn och skön kväll som jag sett framemot, skulle pyssla och dona, städa och fixa. Hmm, istället knockas man av total trötthet och kommer inte ur soffan. Måste dock ta mig ur den för att steka lite ägg, extremt sugen på det.  Önsketänkande kanske, eller så är det kanske trots allt lite symptom... Obestämd 

• Uppsara

För mig kommer det nog inte gå så bra, ska jag vara ärlig så har jag testat varje dag sen Onsdag och inte sett ett spår av det eftertraktade hcg:t än. Känns som att mensen är på g tyvärr.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet