• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • frifantasi
    ifyouweremine skrev 2011-01-14 13:52:47 följande:
    frifantasi - Jag brukar ha utslag på äl-stickan hela månaden, fast svagt de dagar jag inte har äl på g. Men man ser små skiftningar från dag till dag om man lägger alla stickor bredvid varandra i följd, det går lite upp och ner i styrka. Antagligen beror det på hur många timmar det har gått sen man senast kissade, hur mycket man druckit under dagen, osv. Men sen syns det ju väldigt tydligt när det börjar ta fart vid äl. För mig brukar det öka så det blir starkare men inte lika starkt som kontrollstrecket en dag, och dagen därpå är det minst lika starkt som kontrollstrecket. Sen kan det ev. vara positivt ytterligare en dag, men sen går det ner till svag nivå igen. Så för mig är det nog omöjligt att missa stegringen om jag bara testar varje dag. Men en del andra har mycket kortare stegring, som kanske bara varar några timmar, och då kan man ju missa det.
    Aha, på så vis! Det ska bli spännande att se vad som händer, ska testa idag igen, enligt almanackan ska jag ha på lör, men jag vet inte säkert. Kan ju lika väl vara så att jag har kort lutealfas och inte har haft ÄL två veckor innan mens tidigare. I så fall får jag väl fortsätta testa i veckan för att se om jag får utslag senare... Litar inte riktigt på min kropp än.
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-14 14:18:20 följande:
    Jag skrev fel, 10:e menar jag att jag gissar på. Eftersom tempen stigit dagen efter, och eftersom jag brukar ha äl före positivt på äl-stickan (tidigare månader har alla mina äl-symtom kommit före positivt på stickan).
    Fast det kan ju hända att det var den 13:e också, i så fall kom den ju korrekt efter den positiva stickan. Men verkar samtidigt konstigt med äl-symtom så många dagar innan då.. och framför allt temphöjning före också.. Vad tror ni?
    Jag gissar på någonstans mellan den 10 och 11 då det var sista dagen med äggvita...
  • mumwannaB
    Jag skrev fel, 10:e menar jag att jag gissar på. Eftersom tempen stigit dagen efter, och eftersom jag brukar ha äl före positivt på äl-stickan (tidigare månader har alla mina äl-symtom kommit före positivt på stickan).
    Fast det kan ju hända att det var den 13:e också, i så fall kom den ju korrekt efter den positiva stickan. Men verkar samtidigt konstigt med äl-symtom så många dagar innan då.. och framför allt temphöjning före också.. Vad tror ni?
    hmmm... jag skulle nog sagt som ceke att det var mellan 10-11. Fast jag känner mig rätt förrvirrad just nu kring det här med ÄL så kanske var det den 13
  • ifyouweremine

Enligt FF var det den 10:e iaf så ni hade nog rätt. Men det är verkligen svårt att veta. Konstigt att tempen steg i två hack med så få dagar emellan. Men jag kanske bara är påväg att bli sjuk, vem vet.

Ibland fastnar jag i gravidtest-tråden och sitter och kollar på foton av allas plus.. Jag tycker det är kul att studera dem och se hur det kan se ut och hur det utvecklas och blir starkare under dagarna efter. Men sen efter en stund blir jag alltid lite låg, och undrar om jag nånsin kommer att få se ett plus på min sticka och kan lägga in en bild på den i nån tråd här och få den granskad.. just nu känns det ju väldigt långt borta.

• Gris78

Essalady- Hmm jag tror mer på den 13 eller 14e... Så du tempar oxå det var som f.. :)

Intressant att alla tror olika!

Ego - har upptäckt att jag inte är lika hungrig som vanligt utan blir mätt och lätt illamående ganska snart. Hade äl den 12e tror jag så det kan väl knappast vara något symtom eller hur?

Trevlig helg alla godingar

• frifantasi
    Esselady: det var svårt, jag är ju ingen expert (än) så jag hade gissat på när det var positivt på sticka, men har förstått att plusset kan komma efter ÄL varit för oss lite äldre. Måste nog börja läsa på mer och även iaktta de inre delarna av mig själv  ocksåFlört. Men visst får du ett Plus snart du också att stolt visa upp!!

JAg väntar att jag ska få plus på ÄL stickorna, men nu när jag testa nyss vart det inget alls, iof ganska vattning urin så  testar imorgon bitti också, men då kanske jag kan förvänta mig plus på sön, mån eller tom tis även om ÄL skulle infalla imorgon.

Är det förresten någon här inne som har ont i bröstvårtorna vid ÄL och som i så fall har observerat lite mer exakt när det infallit, precis innan, under eller efter? Det är det enda lilla symptom jag har haft och det har dessutom infallit lite olika tider i cykeln. Skulle vilja härleda symptomet till något hormon eller skede i cykeln liksom...
  • Ansi30

Tack för er omtanke!

Jo vi kör på med projekt bebis. Glad gubbe i onsdags men då var jag så sänkt så det blev mys igår i stället...hade sex i måndags också. Så vi har väl inte prickat in ÄL så jättebra denna månad. 

• Minnie69
    ifyouweremine skrev 2011-01-14 14:12:35 följande:
    Jag är sååååå himla rastlös. Och jag kan inte fatta att det är 1,5 vecka kvar till bim! Tiden går bara långsammare och långsammare för varje månad tycker jag.

Denna månad har jag noterat allting väldigt noga i min mens-app. Det känns ju inte helt givet när äl inträffade direkt. Eller? När tror ni att min äl var? Själv gissar jag 11:e. Såhär ser det ut:
    8:e
    temp 36.1, äggvita
    9:e
    temp 36.1, lätt akne, öm livmodertapp, äggvita
    10:e
    temp 36.1, äl-värk, huvudvärk, lätt akne, äggvita
    11:e
    temp 36.4, äl-värk, mkt öm livmodertapp, äggvita, stegring på äl-stickan men ej pos
    12:e
    temp 36.4, mkt äl-värk, krämigt, positivt på äl-stickan
    13:e
    temp 36.5, äl-värk, lätt illamående, krämigt
    14:e
    temp 36.9, krämigt
    (tempen har tagits samma tid varje dag)
    ifyouweremine skrev 2011-01-14 17:47:24 följande:
    Enligt FF var det den 10:e iaf så ni hade nog rätt. Men det är verkligen svårt att veta. Konstigt att tempen steg i två hack med så få dagar emellan. Men jag kanske bara är påväg att bli sjuk, vem vet.

Ibland fastnar jag i gravidtest-tråden och sitter och kollar på foton av allas plus.. Jag tycker det är kul att studera dem och se hur det kan se ut och hur det utvecklas och blir starkare under dagarna efter. Men sen efter en stund blir jag alltid lite låg, och undrar om jag nånsin kommer att få se ett plus på min sticka och kan lägga in en bild på den i nån tråd här och få den granskad.. just nu känns det ju väldigt långt borta.
    Kanske kan bjussa på FF-länk till din kurva? Blir mer överskådligt då .

Lägg gärna in den här  www.familjeliv.se/Forum-11-238/m52209109.html (du behöver inte "förbinda dig" utan kan bara lägga upp den i de löpande inläggen utan att sälla dig till deltagarna. Men blir så mycket lättare att hitta den då . Här kan det ju hinnas skrivas en hel massa
  • Minnie69
    Minnie69 skrev 2011-01-15 02:09:22 följande:
    Kanske kan bjussa på FF-länk till din kurva? Blir mer överskådligt då .

Lägg gärna in den här  www.familjeliv.se/Forum-11-238/m52209109.html (du behöver inte "förbinda dig" utan kan bara lägga upp den i de löpande inläggen utan att sälla dig till deltagarna. Men blir så mycket lättare att hitta den då . Här kan det ju hinnas skrivas en hel massa
    Jag lär ju sova sent som sitter uppe så här dags . Blev visst fel med länken?

www.familjeliv.se/Forum-11-238/m52209109.html
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet