• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77
    Pingla35 skrev 2011-01-19 23:17:54 följande:
    Vilken härlig bild, fru KM!! Grattis!! Det första jag såg när jag kom in här på tråden. Nu börjar det hända saker, mer plus vill jag se!

Jodå, tanten kom med en riktig fart! Herre jösses säger jag bara. I viken lycklig värld har jag levt i innan jag sluta äta p-piller?
    Kan det vara så att det tar sådan här lång tid för kroppen att komma igång?? Denna mens och förra månaden är de värsta jag haft sen jag vet inte när. Korta men jag e så le, trött och har så ont första dagen att jag bara vill gå hem och lägga mig. När jag åt piller så gick den nästan förbi omärkbar.
    Grät en skvätt på jobbet och tyckte livet va piss i några timmar men känner mig starkare nu i kväll.
    Stickorna kom i lådan idag.
    Så nu, så fort hon gått igen blir det stickor och mys.

Millan-synd påMinus ! Men vi kämpar på! 

Tack för all pepp! Ni lär mig jätte mycket. Ska från och med idag anteckna varje dag och beskriva hur jag känner och hur det ser ut.

Postar detta och återkommer med lite nya siffror till listan! 
    fru KM GRATTIS Solig

Näe Pingla, höll ju tummarna för dig! Nu fixar vi det nästa månad, eller hur!
  • annvian
    Jojjo77 skrev 2011-01-20 09:27:43 följande:
    Tack vad skönt att höra att det inte är helt knäppt att vilja kolla upp sig. Jag tycker också att det känns onödigt att kasta bort en massa tid om det som sgat skulle vara något som går att fixa. Tiden börjar ju rinna iväg lite smått...
    Hej Jojjo55

Försökte läsa i dina inlägg om du ska börja göra utredning? Hur länge har ni försökt?

Jag har full koll på ÄL och mens, klar ren cykel, sex under "rätta" dagar osv men ändå händer inget. Så man börjar undra lite... Trodde inte man fick göra undersökning innan ett år, kan man?
  • Jojjo77

Glömde ju att skicka en kram till Millan! Blir plus nästa gång!

EGO: Jag mår lite bättre, men känner mig inte alls på topp, känner mig mest frustrerad och lite nedstämd. Har mycket på jobbet som tar enerig, men jag tror att det är det här med att försöka bli med barn som gör att allt känns tungt. Trodde aldrig att jag skulle bli så här, hade lovat mig själv att inte bli knäpp av det som alla andra... Mannen frågade igår om det finns något han kan göra för att jag ska må bättre, ja gör mig gravid tänkte jag för mig själv, ville inte säga det till honom, kanske kan såra vilket inte alls är meningen. Han försöker ju tappert, med att just göra mig gravid, Just nu känns det som om det är det enda som skulle göra att allt skulle kännas bättre.

Jag försöker tänka på att en massa kul är på gång framöver och nu tänker jag inte bry mig om att avhålla mig helt från alkohol. Jag orkar inte specialdesigna mitt liv eller hålla det på paus, det här verkar ju kunna ta ett tag. Jag ska leva på som vanligt och sexa loss som en maniac när det är dags för det

Har varit i kontakt med infertilitetskliniken, skickade ett mail i tisdags och fick svar igår och ska ringa dem nu på fm, snabba bud, det känns bra.

Stor kram till er alla, kämpa på, lycka till och ha en underbar dag! Ni är suveräna!

Pssst... Annvian, hoppas att du tittar in då och då

• Jojjo77
    annvian skrev 2011-01-20 09:35:48 följande:
    Hej Jojjo55

Försökte läsa i dina inlägg om du ska börja göra utredning? Hur länge har ni försökt?

Jag har full koll på ÄL och mens, klar ren cykel, sex under "rätta" dagar osv men ändå händer inget. Så man börjar undra lite... Trodde inte man fick göra undersökning innan ett år, kan man?
    Vi har inte skyddat oss på över ett år, men försökt aktivt i tre månader. Precis som du har jag full koll, men inget händer. Jag mailade och frågade hur man ska göra när man försökt ett tag (skrev inga detaljer) och så skrev jag ner vår ålder. Svaret jag fick var att hon ville ha en telefonkontakt innan hon skickar hem papper till oss som ska fyllas i och tala om hur en utredning påbörjas. Vad jag förstår så är det inte nödvändigtvis så att man måste vänta i ett år när man passerat 30. Har man inga barn sen tidigare, så är de ganska snabb på att göra en första koll. Jag återkommer med mer när jag pratat med barnmorskan.

Hur länge har ni försökt och hur gamla är ni?
  • Polarlantis

Sitter och känner efter här...lite värk och lite ömma bröst men annars inga tecken på att det tagit sig. Kul att det bara är en vecka kvar till 26:e nu! OM det nu stämmer..OM jag haft ÄL...OM, OM, OM, BLIR GALEN!!! Försöker prata snällt med kroppen och säga att lite mens till och med skulle vara trevligt, litet kvitto på att korppen är igång igen...om den inte vill ge mig ett pluss vill säga!
    Blir att shoppa lite tester idag, ACO tänkte jag prova mig på den här månaden..kul att kasta kr i sjön, men måste ju ha test hemma! Kaaanske kan testa till helgen..bara för att kolla..men tror inte det är så mkt nu heller...

Ville bara snurra av mig lite...

• Zalia

Grattis Fru KM! Va kul!!

Jag måste skriva av mig lite, varning för gnäll. Är rätt säker på att tanten är på väg och känner mig rätt nere och ledsen. Fick en liten blödning när jag var uppe på toa inatt och nu känns mensvärken mera så det är nog på gång. Men om den kommer innan helgen är den tidig andra månaden i rad, och kommer den idag blir denna cykel bara 21 dagar, känns ju inte så himla kul om den fortsätter bli kortare för varje månad. Men brukar inte heller få några småblödningar flera dagar innan så det är nog för mycket att hoppas att den håller sig borta i några dagar till. Blir så sur om det ska börja strula nu!!! Vill bara gå och gömma mig i sängen idag... Var beredd innan vi började försöka på att det kanske skulle ta tid, men inte trodde jag att det skulle kännas så här jobbigt redan. Är verligen inte bra på att vänta, och är nog rätt pessimistikt lagd. Som tur är har jag iaf lite annat att tänka på eftersom vi ska flytta snart, annars hade jag nog blivit tokig.

• Polarlantis
    Zalia skrev 2011-01-20 10:07:58 följande:
    Grattis Fru KM! Va kul!!

Jag måste skriva av mig lite, varning för gnäll. Är rätt säker på att tanten är på väg och känner mig rätt nere och ledsen. Fick en liten blödning när jag var uppe på toa inatt och nu känns mensvärken mera så det är nog på gång. Men om den kommer innan helgen är den tidig andra månaden i rad, och kommer den idag blir denna cykel bara 21 dagar, känns ju inte så himla kul om den fortsätter bli kortare för varje månad. Men brukar inte heller få några småblödningar flera dagar innan så det är nog för mycket att hoppas att den håller sig borta i några dagar till. Blir så sur om det ska börja strula nu!!! Vill bara gå och gömma mig i sängen idag... Var beredd innan vi började försöka på att det kanske skulle ta tid, men inte trodde jag att det skulle kännas så här jobbigt redan. Är verligen inte bra på att vänta, och är nog rätt pessimistikt lagd. Som tur är har jag iaf lite annat att tänka på eftersom vi ska flytta snart, annars hade jag nog blivit tokig.
    Ush så tråkigt, Massor med kramar till dig!
    Har också tänkt att det nog kommer ta lite tid men hade inte alls fattat att det skulle vara så här mycket tänkade, väntande, oroande och stressande hela månaden igenom! Är så deppad under ÄL och tänker så mkt på att man måste ha sex..trots att jag verkligen gillar det! PUST!
    Är en sådan som alltid har sotra projekt på g och älskar att ha det så men det här är ett projekt osm jag inte kan styra och dte är så irriterande! Vill veta NU om jag blir gravid om 3 mån eller om 3 år! MORR!!!

Skönt att du har lite annat att tänka på! Känns som soffa och en snygftarfilm vore något för dig...och godis! Man måste ju få vara ledsen också under detta...det är jobbigt!
  • Jojjo77
    Zalia skrev 2011-01-20 10:07:58 följande:
    Grattis Fru KM! Va kul!!

Kram till dig, förstår precis hur du känner och menar. Håller med Polarlantis, det här ÄR jobbigt.
    Hjärta
  • Lavendia
    Jojjo77 skrev 2011-01-20 09:49:20 följande:
    Vi har inte skyddat oss på över ett år, men försökt aktivt i tre månader. Precis som du har jag full koll, men inget händer. Jag mailade och frågade hur man ska göra när man försökt ett tag (skrev inga detaljer) och så skrev jag ner vår ålder. Svaret jag fick var att hon ville ha en telefonkontakt innan hon skickar hem papper till oss som ska fyllas i och tala om hur en utredning påbörjas. Vad jag förstår så är det inte nödvändigtvis så att man måste vänta i ett år när man passerat 30. Har man inga barn sen tidigare, så är de ganska snabb på att göra en första koll. Jag återkommer med mer när jag pratat med barnmorskan.

Hur länge har ni försökt och hur gamla är ni?
    Jag är född 74 och  min man 71 så han närmar sig 40 och jag 37. Första barnet som vi alla är inne på. Vi blev gravida på försök 2 och jag blev chockad att det gick så snabbt. Var inte menalt förberedd då jag trodde det skulle ta tid. I min pinsamma enfald tyckte jag det var lite "synd" det gick så fort så jag inte hann längta och ha spänning med tester och så.. Oj vad naiv jag var och skulle kunna gå tillbaka i tiden och ge mig själv en liten käftsmäll Skrattande Det är inte alls kul längre, hållt på ett år med ett missfall. Inne på 7:e försöket efter missfallet. Då vi blivit gravida vill de vänta med utredning. De kollade mig lite ytligt och såg bra ut men bad oss vänta 2-3 försök till innan de sätter igång utredning.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet