Millan - ja, jag har kollat lite i de trådarna, upprepade mf-trådarna berör ofta de här immunologiska faktorerna. Den här boken är också ansedd som "bibeln" i de kretsarna.
Boken är bra på det sättet att den ju sammanfattar alla delar, som finns spridda i trådarna, och att man kan hitta det som skulle kunna vara mitt problem s a s.
Alternativet för er är annars att åka utomlands och betala för det...? Vad är det som gör det svårt att testa dig för vad hette det, gonodial mosaik...? Behöver man plocka ut ägg och kolla dem, så att det i princip är när man gör en IVF pdg som man kan konstatera om det finns friska respektive sjuka ägg?
Saftis - urk, vet hur det är, även om vi hittills lyckats få till det när vi velat (eller tja, det har hänt ett par gånger under det här året, att jag inte kunnat komma, men det behövs ju inte heller i sammanhanget...) så frestar det på att gå och lägga sig och tänka "nu ska vi bli upphetsade..." Den här gången såg jag på tempen att vi skulle kunna gjort ett försök till, som då hade blivit på äl-dagen, men jag kände verkligen inte för det, tredje kvällen i rad, mitt i veckan, och man bara är trött och vill sova...så det fick bli de två dagarna innan äl-dagen...
Har läst vidare i boken och i princip skummat igenom hela. Han rekommenderar, förutom att man får kolla på sina eventuella immunologiska problem, att man får till harmoni i resten av sin tillvaro också - förespråkar tex. akupunktur, att äta rätt och röra på sig och inte bara för att det ska "kännas bra", utan för att det faktiskt reducerar förekomsten av det han kallar för "killer cells" - celler som attackerar främmande föremål i kroppen, tex då ett befruktat ägg... Det här med att "slappna av" har visst sina fördelar, men då antagligen i samband med att man har den här andra problematiken, med tex. killer cells som är förvirrade etc. Skulle tro att det är därför det ibland lyckas för folk som kör det där "vi försökte i ett helt år och sedan åkte vi på semester och DÅ..." Har man försökt så länge är det säkert inte omöjligt att man har en mild form av de här problemen, och som då reduceras om man faktiskt "slappnar av". Inte för att jag någonsin tänker bekräfta det för folk som tycker att "det bara är att sluta tänka på det", men för oss här kan det kanske vara något - gå och få regelbunden massage, akupunktur, prova yoga eller så, är kanske inte bortkastat. Det skadar ju i alla fall inte...