Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftis - hur länge sedan är det ditt sista mf nu...? Det är så surt med denna väntan och som nu då tenderar att bli längre och längre...

Råttentottan - spännande, håller tummarna för att allt ser fint ut den 14!

DubbelA - när ska du testa eller när är det BIM...?

Ego - vi har fortfarande inte kommit igång med att skriva remissen...

• L Maria
    Saftmedbulle skrev 2011-11-22 17:27:34 följande:
    Ha, ha... "sista mf" ... nu är jag så deppig att jag till och med tänker "vadå sista, du menar senaste?", hmmm... får nog försöka gaska upp mig lite... skönt att ni finns i alla fall, tjejer. Kommer nog upp ur hålet snart, hoppas jag... :(
    I alla fall, mitt sista (ha! så blir det!) mf hade jag på midsommar, så det är ju ganska exakt fem månader sen.
    Vi får satsa på december, Maria, då jäklar...
    Lycka till med remisskrivandet!
    Hehe, tänkte inte på att jag skrev det så, men så måste det bli!!
    Då fick du en månad efter mig, hade den 23 maj, så det har tagit längre för oss båda den här gången... Du fick testat ditt TSH i samband med allt det andra?
    December it is!! *håller tummarna för oss båda stenhårt!*
  • L Maria

Millan - eftersom du lyckats bli gravid så många gånger på egen hand för inte alls så länge sedan så tror jag att du har andra faktorer som talar till din fördel, även om just det här värdet är lite lågt - jag tror verkligen att det kommer att gå bra för er med IVF:en!!

• L Maria

Förlåt tjejer, men nu blir det bara ego och deppigt...

Just nu vill jag bara lägga mig ner och dö... Idag fick jag veta att ytterligare en kollega(s fru) ska få barn i vår- just nu på jobbet är det sex stycken som ska bli föräldrar eller nyss blivit - av dessa gifte sig jag och tre stycken till förra sommaren; dvs jag är den enda av oss nygifta som inte ska få barn...
    Jag orkar inte mer nu, jag vill inte vänta längre, jag vill inte vänta i ett år efter sista missfallet tills det blir utredning, jag vill inte hålla på månad efter månad och bli besviken gång efter gång, jag vågar inte tro på att OM vi blir gravida igen så får vi behålla, jag går och väntar på ett tredje missfall bara... Och tiden går och går och går... Av alla de sex skulle jag varit före fem om vi fått behålla det första och före fyra av dem om vi fick behålla det andra, nu kommer det att födas minst ett barn till innan jag blivit gravid igen...
    I lördags var vi på fest och våra kompisar med sin fyramånaders var där, jag höll honom ju en massa och vid något tillfälle frågar en killkompis "suger det lite inombords efter en egen?" Jag svarade något mumlande äh...men jag skulle lika gärna ha kunnat säga jaaaaaaa, det skriker inombords efter ett barn, jag håller på att gå sönder av längtan!!!
    Helvetes jävla satans skit vad jag inte vill vara i den här situationen!!

• L Maria

Tacktacktack för alla virtuella kramar, det känns lite bättre idag - så pass mycket bättre att jag kunde ta att ännu en kollega nu är gravid utan att bryta ihop idag... Visste inte om jag skulle skratta eller gråta, det känns bara så...jävligt. Å andra sidan vet jag att hon kämpade i över ett år med sin första, så hon har haft sin beskärda del av besvär hon också. (Fick veta det av hennes chef, hon är väldigt tidig och jobbar hemifrån en hel del nu pga ett rejält illamående och kräkningar)
    Även om jag inte önskar den här situationen för NÅGON så känns det ändå skönt att inte vara ensam i det här, tillsammans är det lättare att vara ledsen *KRAM till er alla!*

Nicu - krya på dig, inte alls roligt med magsjuka... och fan ta tanten!

Det finns bara en önskan på våra jullistor i år! Tomte

• L Maria

DubbelA - åh, det är ok att deppa, ibland känns det bara skit och elände! Håller dock en tumme för att det bara var för tidigt att testa...

Saftis - gick ni igenom de andra testerna nu också så du fick svar på "allt", eller det gällde bara livmoderkollen nu?

Råttentottan - håller med, det känns "skönt" att veta att andra också försökt länge!

Ego - nu har vi fått iväg remissen och ska bara vänta på svar, antar att det lär dröja innan  man hör något. Men det är det vi kan göra just nu bara. Känns något bättre nu, eftersom vi på något vis är ett steg på vägen - innan har vi bara varit i ett vakuum, nu ligger den där remissen där och är ett litet hopp om det inte tar sig snart igen. Vi är för övrigt igång lite försiktigt med stockholmsveckan här.

• L Maria

Clementine - välkommen hit!

Pingla - välkommen tillbaka! Kul med hus, men puh vad det låter hektiskt, kommer ihåg när vi renoverade lägenhet i samma tempo...det gick i tre månader minus en vecka, sen hade jag en kväll då jag släppte penslar och hammare i golvet, gick hem till gamla lägenheten och la mig och grät! Spännande att det drar igång med IVF för er så snart!!

Nicu - håller med, blir också 33 snart (februari) och gaaaah, tiden bara gååååååår!!

Saftis - skönt att höra, då är det till att kämpa på bara, håller tummarna för den här gången - vi följer väl varandra på ett ungefär, som vanligt!

Polarantis - grattis till lyckat UL, skönt att höra!!

Jojjo - håller tummarna för dig imorgon! Men du har fått streck båda gångerna du har tjuvtestat...?

IVF-rubrik låter väl inte så dumt? Vi är ju en liten tapper skara (min favoritskara tjejer!) kvar nu så varför inte dryga ut den med lite rubriker...?

Ego - FF satte ut äl på dag 13 för mig idag Förvånad men jag fick streckat igen, när jag lade in eggwhite nu i eftermiddag; det tidigaste jag någonsin haft äl är på dag 16 så det känns liiiiite väl osannolikt... Hade dessutom bara en dipp, har legat på ungefär samma temp som tidigare i månaden efter "äl". Så jag väntar mig att det ändrar sig!
    Mitt humör är verkligen i en fruktansvärd berg- och dalbana; jag går från totalt mörker och ge upp, skita i allt, lägga mig ner och dö-typ, till att känna att det är ok, det kommer att gå, vi ska bara ha lite tålamod till... Men mörker-perioderna är fler och längre än för ett halvår sedan, det kan man ju konstatera...

• L Maria

Grattis Jojjo!! Härligt att höra!

Ni som gör IVF kan väl lägga till hur länge ni försökte innan också...?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet