Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tea Time - i vilket sammanhang fick du testat sköldkörtelhormonerna...?

• L Maria

Tea Time - jag har läst att värden över 2,5 är illa ur barnalstringssynpunkt och optimalt är om de ligger under 2,0. Googla lite på det så kanske du hittar någon studie eller något som säger det!

Millan - ja, jag undrar ju definitivt, frågan är bara hur jag ska få till det... Känner inte att jag har tillräckligt fog för att ringa vc (igen...) och be dem kolla det, och vet inte om företagsläkaren kan/vill göra det... Åh, önskar det fanns något ställe man kunde gå till och säga "gör de här proven, jag betalar för det"...
    Då kommer ni att få med er massa information därifrån och sedan är det kallelse till själva IVF:en sen, förhoppningsvis i januari...? Hur lång tid tar det att få rätt på sköldkörtelvärdena...?

• L Maria

Smiley - nu fattade jag nog inte, det är TSH som ska ligga under 2,5 och helst under 2,0 väl, och vad ska T4 ligga på...?

Ego - hittade att via förmånsportalen vi har på jobbet så kan jag göra en hälsoundersökning och -tada - i den ingår TSH!! Har beställt en sådan och får då kollat lite annat också; i och för sig inte något som jag tror kan relateras till mf, men i alla fall - TSH blir kollat, så då kan jag få det ur skallen sen!

• L Maria

Jojjo - åh, tråkigt besked med de andra äggen, men som sagt landa lite i det och sedan ägnar vi all vår kraft åt att hålla tummarna för att det befruktade ägget håller sig kvar och växer sig starkt och fint till en liten bebis!! {#emotions_dlg.flower}

• L Maria

Ego - gjorde en liten fuling nu, får se om det accepteras; försökte boka tid hos RMC i Malmö genom mina vårdkontakter; skrev som det var, att vi försökt sedan augusti 2010 och att vi fått två tidiga missfall och om vi kunde få tid för ett möte. Får se om de säger nej eftersom vi blivit gravida, eller om de accepterar det hela.

Kaprifolen - har tyvärr dålig koll på vad Pergo ger för effekter...

• L Maria

Tror att jag hittat senaste listan... Mensen kom som förväntat idag.

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKE-MENS

November
    19 - Saftochbulle (försök nr 14, 3mf tidigare)
    20 - Kiyona (försök 10, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    22 - Råttentottan (försök nr 15,1:a efter mf )
    24 - Jezza80 (försök nr 11)
    25 - NICU (försök ca 10, MF april+oktober 2011)
    29 - villnu (första försöket)

December 
    5-9 - Tea Time (försök 10, MF på försök 1 och 8)
    7 - kristin10 (försök nr 3)
    9:e - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    12 - Marsflickan (försök nr 5, 3:e efter MA 21/8)
    14 - MariaF79, äl runt 3 dec (försök nr 14, två mf på försök 5 och 7)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)

• L Maria

Tea Time - ja, Reproduktionsmedicinskt centrum i Malmö http://www.skane.se/sv/Webbplatser/SUS_Malmo/Verksamheter-A-O/RMC/
    Kände nu att försöka duger - har ju varit ärlig, så vill de inte ta emot oss så får de ju säga det!
    Håller med dig om infon här - den är guld värd! Om det inte varit för det här forumet och den här tråden är det mycket man inte vetat... Det värsta är när man sitter hos läkaren och hör sig själv säga "på ett forum på internet har jag läst att..."

• L Maria

Råttentottan - stort grattis!! Vad roligt att det gick mot alla odds!

Tea Time - som Nicu säger; hitta någon annan som kan tänka sig att åtgärda det, för det ska ligga på 2,5 max, helst 2,0! Hoppas annars att de i Halmstad tittar på papperna och fattar problemet!

Ego - fick svar i mina vårdkontakter; jag trodde det skulle bli ett blankt nej, men vi ska få papper hemskickade och fylla i en "egenremiss" och så gör en läkare en bedömning av vår situation. Inte helt utsiktslöst vill säga - inte ett blankt nej.

• L Maria

Haha, ett litet antiklimax var det med egenremissen som vi fick hemskickat redan igår; jag tänkte mig att det var flera sidor med frågor man skulle svara på, hur länge man försökt, om man äter mediciner, BMI, sjukdomar i släkten osv....men hem kom ett papper där vi fyller i namn, personnummer, adress, namn och personnummer på partner och sedan flera tomma rader "Ange här nedan varför du söker till Reproduktionsmediciniskt centrum:"
    Vi tänkte börja på det igår, men det är ju lite kluvet - hur formulerar man sig här för att komma i åtanke för utredning - den här ska läsas av en läkare som gör en bedömning på huruvida vi får komma eller ej... I själva verket tror jag att våra mf ligger oss "i fatet" i det här sammanhanget - hade vi inte blivit gravida alls på 15 månader hade det varit en annan sak, nu är det trots allt "bara" sex månader sedan vi blev gravida sist...
    Jag börjar tänka nu på om det dröjer ytterligare månader - jag kommer att vara närmare 34 när vi får ett första barn och tja, 36-37 typ innan nummer två... Jag vet att jag inte är den äldsta i tråden, så ta det inte fel, men jag har ju gått i tron att jag skulle få ett barn som 32-åring...

Millan - tror som de andra, att eftersom du lyckats på egen hand så många gånger, så ska de säkert hitta ett fint och friskt ägg att sätta tillbaka!

Råttentottan - riktigt bra, det här ska gå vägen!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet