• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • simtim

Sanna, jättekram till dig. Hoppas ni tar hand om varandra. Måste vara så himla jobbigt att börja om igen när man redan fått det efterlängtade plusset en gång.

Det låter som om många är stressade, även här har det varit mycket på sistone. Förutom Kekkes bra tips så kan jag bara säga att när jag var ute vid 16-tiden ungefär var det fortfarande sol och blå himmel, för nån månad sen var det redan kolmörkt då. Och ju längre dagen blir, ju mer sol det blir, desto lättare känns det ju att ta itu med allt som måste göras. Så känner jag iallafall. Vi går mot ljusare tider!

Stockholmsvecka i full gång här. Vi har precis ätit, nu tänkte jag ta ett bad och sen hoppa på mannen

Ha det skoj ikväll ceke!

• Kattflickan

Hörni, vad skulle ni tycka om att sambon ger sig av för att åka typ 3 mil skidor på stockholmsveckans första dag!  Jag har sagt att det är ok så länge han har kvar lite krafter till ikväll!

Simtim: Jag äntligen har det börjat ljusna, det får en att bli lite piggare iallafall. Jag ska idag ta tag i vårt stökrum och städa upp det!

Ha en trevlig myssöndag! Aperopå det så har ordet "mys" fått en ny mening efter att jag blev aktiv här på familjeliv. Sambon frågade i fredags om vi skulle ha lite "fredagsmys" och då menar han inte att vi ska äta chips

Generellt måste jag säga att det finns en del uttryck, exempelvis BIM som finns här inne som ingen utanför verkar känna till. Jag sa "bim" till barnmorskan nån gång när jag var gravid och hon undrade över vad jag menade.

Hoppas att det blir en riktig pluskavalkad i februari! Jag vill ha ett lagom till min födelsedag! 

Millan

• Frk Svår

Jag börjar bli lite orolig. Jag har ju varit i valet och kvalet om jag över huvud taget har ÄL tidigare eftersom jag aldrig fått utslag på ÄL-stickor. Men eftersom jag har så oregelbunden cykel ibland så har jag tänkt att jag helt enkelt testat för tidigt och missat ÄL. Speciellt när jag fick så starkt utslag på nyårsafton på stickan. Men nu har ÄL-dagen passerat med 3 dagar, i och för sig baserat på en cykel på 27 dagar men ändå. Inget tecken på ÄL och jag börjar tröttna på att kolla flytningar. Pilla på tappen gör ju lite ont eftråt också så det tänker jag sluta med. Men om ÄL-stickan skulle ge utslag nu så skulle jag denna gången få en cykel på över 31-32 dagar och det är ganska sällan den är så lång. Oftast är den 28-30 dagar. Men jag ska sätta mig och titta på det jag har fyllt in i kalendern jag tänkte ta med till utredningsbesöket imorgon och se hur det sett ut det senaste året. Jag kanske oroar mig i onödan.

Men vad tycker ni om min temp-kurva? Är den inte lite spretig?
    http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2011-01-30&mode=a&ts=1296377153

• Irmeline
    Frk Svår skrev 2011-01-30 09:51:15 följande:
    Jag börjar bli lite orolig. Jag har ju varit i valet och kvalet om jag över huvud taget har ÄL tidigare eftersom jag aldrig fått utslag på ÄL-stickor. Men eftersom jag har så oregelbunden cykel ibland så har jag tänkt att jag helt enkelt testat för tidigt och missat ÄL. Speciellt när jag fick så starkt utslag på nyårsafton på stickan. Men nu har ÄL-dagen passerat med 3 dagar, i och för sig baserat på en cykel på 27 dagar men ändå. Inget tecken på ÄL och jag börjar tröttna på att kolla flytningar. Pilla på tappen gör ju lite ont eftråt också så det tänker jag sluta med. Men om ÄL-stickan skulle ge utslag nu så skulle jag denna gången få en cykel på över 31-32 dagar och det är ganska sällan den är så lång. Oftast är den 28-30 dagar. Men jag ska sätta mig och titta på det jag har fyllt in i kalendern jag tänkte ta med till utredningsbesöket imorgon och se hur det sett ut det senaste året. Jag kanske oroar mig i onödan.

Men vad tycker ni om min temp-kurva? Är den inte lite spretig?
    www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module...
    Kunde inte följa länken och se kurvan.

I bibeln finns det exempel på kurvor utan ägglossning, så visst ska man kunna se på em tempkurva om man har ÄL eller ej.
  • ceke

Frk Svår: När du är inne på FF, klicka fram din hemsida och länka till den istället, så går det bättre!

Äntligen tillbaka hemma efter en suverän kväll och natt i storstaden hamnade på ett rätt galet ställe som heter kruthuset vid midsommarkransen. Kan rekommenderas om ni vill va med om en udda upplevelse Hehe.. Har en störtgo vän som helt enkelt är suverän på att hitta de weardaste ställena! Trött trött idag o skönt att va hemma igen.

Ännu inga spottings vad jag sett. Känns lovande än så länge. Inga brännande känslor i magen än som brukar förannonsera deras ankomst... Förra cykeln började de på dag 18 (idag) men kom igång ordenligt på dag 19... Håll tummarna nu tjejer... Skulle kännas som en halv vinst bara att bli av med den skiten..

• Längtan1980

Håller tummarna för dig ceke!!!!

• ceke
    Längtan1980 skrev 2011-01-30 18:48:34 följande:
    Tackar
  • Kekke
    Längtan1980 skrev 2011-01-30 18:48:34 följande:
    ni får väl hålla tummarna för mig också som vill ha det lite skönt ibland.. o inte bara under sthlm veckan
  • Längtan1980
    Kekke skrev 2011-01-30 18:58:27 följande:
    ni får väl hålla tummarna för mig också som vill ha det lite skönt ibland.. o inte bara under sthlm veckan
    Självklart Kekke Flört du är inte bortglömd! Jag håller tummarna för dig också!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet