Polarlantis skrev 2011-01-31 15:19:40 följande:
HJÄLP behöver prata med er!
Sambon har börjat skolan idag och tanken var att han ska gå 6 mån och sedan vara klart och ganska lätt få jobb då marknaden skriker efter just det som han ska läsa till...en industrigrej. Iaf, jättebra, då hinner han få jobb och bra lön innan det ploppar ut en efterlängtad bäbis var tanken och även om det tar några månader att få jobb så hinner han i alla fall så vi försöker oss på barn...
Nu ringde han på första dagen i skolan och sa att det egentligen är ETT ÅRS studier om man ska bli lite bättre och lättare få jobb, inte helt nödvändigt men det vore bra... Som den underbara sambo jag är får jag totalbrytet men lyckas hålla ner det mesta för jag var hos mina förädrar när han ringde.
Men detta betyder ju att vi måste SLUTA försöka nu ju! Inte klarar vi oss på min mammakr baserad på förhopningsvis 70% om jag får räkna mitt extrajobb, annars har jag halvtid. Det och studiemedel är INTE bra ekonomi!!!
Slutar vi nu kommer jag ju bli ÄNNU äldre och min kropp FUNKAR JU INTE heller...inte än iaf..GAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!! Total panik och känner mig så ledsen och snart kommer han hem och kommer vara så glad och HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP vad gör jag nu???????????????
Fy sjutton vad jobbigt. Stackare. Men om det skulle visa sig att du blir gravid, kan han inte hoppa av och börja jobba då? Du skriver att han kan gå ett halvår om han vill men att det är bättre att gå ett år. Då borde han kunna hoppa av och ändå få jobb?
Jag har ingen inkomst och ska ev starta eget (tillsammans med en kollega) och även om det kommer att bli kärvt så har min sambo försäkrat mig om att vi fixar det ändå. Men vi har ganska låga utgifter som det är just nu och våran ekonomi är ju inte eran ekonomi... Jag hoppas att ni löser det och att ni inte behöver göra uppehåll i försökandet. Kram