• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Daniela01
    Gris78 skrev 2011-02-01 16:29:43 följande:
    Grattis Daniela!!!!! :)
    - har någon lust att lägga till mig på februari enl min kalender så är det äl på fredag!

Vad var sthmveckan nu igen?
    tusen tack ! det känns fortfarande helt overkligt, och jag försöker låssas som om inget har hänt.. för att få tiden att gå lite snabbare.. men gud vad sakta det går :)
  • Kekke

verkar vara mkt tråkiga saker som händer nu.. men ni får ge varandra där hemma ett gott skratt.. det funkar..
    ceke skrattade gott igår kväll iaf.. så trots allt så verkar hon vara på gott humör..

hakuna matata alla

• Längtan1980

Astrogirl: Stor kram till dig och din man.

• AMC80

Jag hopppas jag har fel i ÄL för idag åkte mannen på jobb och kommer hem tors kväll. Han haar bett mig hålla på ägget några dagar till =) Som om man vore en höna som kan välja när den ska värpa... Mina äl-test och sekret tyder inte på något äggsläpp än iaf.

Saftis, vi delar såklart. Bra att du är uppmärksam.

• ernlia03

Usch, vad det är vanligt med mf/ma. Hade ingen aning innan hela den här karusellen startade och skulle gärna ha varit lyckligt ovetande. Vet inte om det är någon tröst heller att det är så vanligt. Men man börjar få en aning om vilket mirakel det är att det faktiskt föds friska barn!

En läkare sa idag att det är bara 1 av 5 ägg som är befruktningsdugliga och 90% av spermierna är felaktiga på något sätt. Om någon av de 90% hittar ett ägg blir det i de allra flesta fall missfall. Ganska stor risk med andra ord...

Jag har fortfarande inga direkta grav.symptom men ringde BM och bokade tid idag. Nämnde även att jag trodde att jag hade svamp eftersom jag har så konstiga flytningar (tjocka och gryniga), men ingen klåda. Hon sa att läkaren gärna ville kolla på sånt och bokade in mig redan idag.

Hade ingen svamp, tydligen var det "vanliga" grav.flytningar. Fick frågan om jag ville kolla om det levde. Blev lite osäker eftersom jag inte hade varit inställd på det. Men tog chansen och hjärtat slog fortfarande! Fick ingen mer info för han ville inte kolla desto längre tid, han nöjde sig med att se hjärtat.

Tyvärr stillar det inte min oro, antar att jag får leva med den ett bra tag till. Mår inte heller helt ok psykiskt, är nog så att grav.hormonerna påverkar mig på det sättet. Skulle bra mycket hellre må illa och vara sjukligt trött, sådär som man hör "alla andra" göra.

Men hjärtat slår och förra graviditeten var tydligen en ofostrig sådan, dvs det bildades aldrig ett foster och således inget hjärta började slå. Ett steg närmare målet alltså.

Förstår er frustration och otålighet i väntan på BIM och ÄL och fan och hans moster. Tyvärr blir det inte bättre sen... Flört 

• Kekke

- Går du i skolan min gosse?
    - Ja.
    - Och hur gammal är du då, lille vän?
    - 8 år.
    - Jag är 50 år och går också i skolan. Då kanske du kan gissa vad jag är?
    - Dum, förstås

• frifantasi

Oj CajsaK, 2 veckor, det skulle jag ju säga är ett typiskt graviditetssymptom...:)

Stockholmsveckan, var det Gris78 som undrade? Det är ÄL-veckan. Den vecka då det sprutas mycket, som under stockholmsveckan i Visby med Cahmpagne, tror det var Millan som myntade det, tack för det!

Ceke, Ja det där med MA hade jag aldrig hört talas om heller. Först när en vän började jobba på KK operationsavdelning som jag fick höra det, trodde hon skämtade med mig! Kanske din kropp hajar Proveran nästa månad, kämpa på!

Lavendia: BLÄÄÄ för att sitta och hålla masken alltså!

Saftochbulle: Finnar är välkomna, endast i sällskap av graviditet...

Ernlia: förstår att det nog blir än mer att oroa sig efter plusset, men vad lovely med ett tickande hjärta Hjärta !!!

EGO: Lite annorlunda denna månad, betydligt större och ömmare bröst än vanligt, tror jag iaf. Har inte fört så noga anteckningar kring det eftersom jag fokuserat på mina spottings som kommit en vecka innan mens, men de har jag inte denna månaden... Kan inte minnas att de varit så svullna innan.... hmmm... eller så har min kropp börjat fatta galoppen med alla hormoner i cykeln kanske :) För övrigt vistades jag i en stor folksamling alldeles för länge i söndags och har nu blivit förkyld :(  Fick dock ett gott skratt tidigare när min sambo dansade modern dans med mysbyxorna uppdragna till armhålona Skrattande Det gör en gott, som du sa Kekke...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet