• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • L Maria

Jag ville inte få ett tråkigt besked på min födelsedag imorgon, så vi testade idag.

• ceke

Maria: Sådär ska det se ut! Tjohooo, underbart! Helt klart gravid! Grattis

• AMC80

Grattis Solig
    Härligt att se att månaden fortsätter bättre i tråden.

• Kattflickan

Grattis MariaF79!  Jättekul! Verkar som tempmetoden funkar alltså även för att se om man är gravid?  Hur gjorde ni kring ÄL? Varannan eller varje dag? 

Nu kommer du få en grym födelsedag! Fast kanske inte fira för vilt!

Millan 

• L Maria

Tack! Solig

Vi har inte riktigt fattat det här, vågar liksom inte riktigt tro på det... Och min käre make skrattade gott när han konstaterade att vi ska på 30-årsfest på lördag... Som sagt, det är ofattbart här, overkligt...och vågar inte skriva in mig på listan än osv... Vi har bestämt oss för att göra ett tidigt vul för att kolla att det finns något där - innan dess vågar vi inte riktigt tro på det...

Millan - jag hade äl på söndagen och vi körde sex från veckan innan på lördag, måndag, onsdag, lördag, söndag och måndag. Så vi hade dagen innan, på och dagen efter äl. Jag tror att det enda säkra tecknet på om man är gravid är att tempen inte sjunker ner till "folikelfastemp" inför eller runt mens. Att jag fick en topnotering imorse var säkert mer slump!

• Polarlantis
    L Maria skrev 2011-02-02 22:46:27 följande:
    Tack! Solig

Vi har inte riktigt fattat det här, vågar liksom inte riktigt tro på det... Och min käre make skrattade gott när han konstaterade att vi ska på 30-årsfest på lördag... Som sagt, det är ofattbart här, overkligt...och vågar inte skriva in mig på listan än osv... Vi har bestämt oss för att göra ett tidigt vul för att kolla att det finns något där - innan dess vågar vi inte riktigt tro på det...

Millan - jag hade äl på söndagen och vi körde sex från veckan innan på lördag, måndag, onsdag, lördag, söndag och måndag. Så vi hade dagen innan, på och dagen efter äl. Jag tror att det enda säkra tecknet på om man är gravid är att tempen inte sjunker ner till "folikelfastemp" inför eller runt mens. Att jag fick en topnotering imorse var säkert mer slump!
    {#emotions_dlg.flower}HURRA FÖR ER!!! BARA NJUTA OCH FIRA!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Polarlantis

Fick till lite mys igår kväll och får fortsätta idag, sedan åker sambon bort över helgen så jag HOPPAS på att få fullt utslag om ett par timmar...hmmm..Men är bara mest glad för att kroppen FUNKAR så om det inte hinns med att bli något denna månaden är segern ändå stor, känns avslappnat och bra Glad
    Men när vi skulle till igår fick jag värsta nojan, det blev plötsligt så verkliget att det KAN bli något...pirrigt till tusen ju, hahaha! Ps. det gick fort över ds.

• Fru KM

Så kul med ett plus till, grattis Maria:)

• Kekke

grattis maria.. alltid trevligt att höra positiva nyheter..

vilka namn har ni funderat på? man vet juh aldrig om det blir något.. men man måste vara positiv..
    jag tycker Linn är grymt fint.. skulle det bli en dotter i framtiden så kan jag lova att jag inte bryr mig ett skit om vad ceke tycker.. då blir det Linn oavsett..  :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet