• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Squirrel Nutkin

Uff da, hær har det skett tråkiga saker sen sist jag var inne. Rynkar på näsan
    Hur går det før dej Casja K, har du fortsatt ont?

Life's a journey, not a destination!
  • Irmeline

Atro, stor kram till dig!!! Usch vad jobbigt det är. Rynkar på näsan
    Önskar jag kunde säga som de andra, att jag inte vet vad du genomgår.. Vi får hoppas att du är en av de 50% som blir gravida direkt efter MA. Eftersom ernilia blev det, men inte jag och saftis så är det 1 plats kvar i 50-slotten, ursäkta min statistiknördighet.
    Bra att du får skrapning, tror det går fortare då. Jag fick ju vänta så länge på min mens pga en rest som de inte sett på återbesöket efter pillrena, de som skrapas verkar få tillbaka mensen fortare och dessutom bli gravida fortare.
    Ta hand om dig.
    Kram

CajsaK, tråkigt om det var mf för dig. Hoppas du mår bättre snart.
    Apropå tester tycker jag inte 6 på 3 mån är nåt! Jag gör väl av med 6 per cykel.. :) 

Frifantasi: Har också förstått att det är mycket vanligare med mf och MA än vad jag trott. De flesta berättar ju inte att det haft det, som jag själv tex. Två manliga kollegor till mig berättade efter att de fått barn att de först haft mf. Som om de vågade berätta först efter att det lyckats. 

• CajsaK
    Frifantasi: nja kanske att jag borde haft mens för ca 2 veckor sedan, annars inget spec.... Emily: känns lite bättre nu! skönt de... mår fortfarande illa å yr dock men kramperna har släppt lite. Irmelie: tack, hoppas de inte var mf..hehe gör du så många! :)
  • CajsaK

Hade ju förästen den grymmaste migrän i helgen dessutom, va liggandes hela fredag-lördag... tycks ha läst någonstans att migrän kan komma innan mf...?

• Lavendia
    EGO: Nu är det värsta tjohooet här på kontoret då en av mina kollegor ska bli pappa. Vi gifte oss ungefär samtidigt. En annan kollega var här nyss med sin bebis som föddes 4 dagar efter vi var beräknade. Oj vad tufft det är. Så himla glad för deras skulle ändå känner jag tårarna bränna.. jag längtar så..
  • Lavendia

Polarlantis: Hoppas ni får ett mysigt födelsedagsfirande och att det hela lägger sig. Hur gammal är du om jag får fråga? Hoppas det finns några år att ge på så du kan slappna av lite. Det kommer att lösa sig!

Caisa K: Ingen expert så vet tyvärr inte men skickar massa kramar till dig och hoppas du snart mår bättre!

Jag drog också nitlotten och vi är på 8:e försöket efter MF. Så den där bli gravid direkt efter MF är definitivt ledig Skrattande

• AMC80

Flyttar fram bara

Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10:e försöket)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 --- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL ~23 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    11/2-- Frk Svår ÄL 27/1
    12-- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)

• Gris78

Grattis Daniela!!!!! :)
    - har någon lust att lägga till mig på februari enl min kalender så är det äl på fredag!

Vad var sthmveckan nu igen?

• Frk Svår

Jag behöver nog bli framflyttad till åtminstonde 17 februari. Jag är inte säker, men har jag ÄL på gång så är det nu i dagarna och sätter jag BIM den 17e har jag en cykel på 34 dagar och då är jag ju ganska garderad känner jag...

• simtim

Astrogirl, usch så tråkigt. Hoppas ni lyckas stötta varandra och mår ok. Kram till er!

frifantasi, jag kan bara hålla med, jag har  heller aldrig förstått att det är såpass vanligt med tidigt mf. Om man nån gång blir gravid kan man ju bara hoppas att det blir en frisk bebis efter 9 månader, men på nåt vis känns det bra att vara lite mentalt förberedd på att det kan vara något som gör att det blir mf, och att det nog är värt att vänta på dom där första 12 veckorna innan man vågar tro lite mer på att magen växer vidare.

Men allra först gäller det att bli gravid oxå... åh jag ligger på det här sjunde medelförsöket nu, kan det inte bara betyda att det ska ta sig...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet