• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke

Maria: Inte bara grattis till plusset, grattis på födelsdagen också

• ernlia03

GRATTIS Maria! Både till graviditet och födelsedag! Ett tydligt plus redan innan BIM, bådar gott! Skrattande

Det är nog bra med en sund inställning till graviditeter och missfall, men jag tycker ändå ni ska försöka njuta även innan ett VUL. Ni väntar barn, inte missfall! Väldigt lätt att säga, svårare att följa i praktiken... Obestämd

På tal om namn så har vi en favorit både bland tjej- och killnamnen. Malva och Aston. Förra gången hade jag ingen känsla alls för nåt, nu är jag rätt säker på att det är en kille. Ingen aning om var känslan kommer ifrån, men det känns så. Även om vi gärna skulle få en flicka, om man får säga så... Tungan ute

• Kekke

ernlia:  aston gav mig en trevlig tanke.. aston martin, kan inte bli fel.. :)

• ernlia03
    Kekke skrev 2011-02-03 08:06:38 följande:
    ernlia:  aston gav mig en trevlig tanke.. aston martin, kan inte bli fel.. :)
    Här är det nog mera Aston Villa som tankarna går till... Flört
  • Kekke
    ernlia03 skrev 2011-02-03 08:15:03 följande:
    Här är det nog mera Aston Villa som tankarna går till... Flört
    hört talas om barnmisshandel?   :)
  • Jojjo77

Jättegrattis Maria, till både graviditet och fördelsedag! Vilken grej! Att få en sån present kan bara båda gott

Tror också, som nån skrev, att man då man får ett plus ska tänka att man väntar barn, inte missfall. Går man och tänker negativt tror jag att det kan bli en självuppfyllande profetia...

• Jojjo77

Kekke - när det gäller namn så kommer jag och mannen få ett gigantiskt problem, vi har inte en enda gemensam nämnare på den fronten. Man får trösta sig med att graviditeten varar i 9 månader och att vi kanske kan enas under den tiden

• ernlia03
    Kekke skrev 2011-02-03 08:24:10 följande:
    hört talas om barnmisshandel?   :)
    Säg det till min man. Glad

Funderade även på Vilhelmina som tjejnamn, mest för att vi tycker att det är fint, men sen kom vi på att man kan ju förkorta det till Villa... Tungan ute
  • Kekke

jojjo: om man skulle komma överrens om något så får ni väl skriva ner era förslag på lappar sen dra en vinnare.. :)

• simtim

Grattis Maria!!! Vilka bra nyheter man får här på morgonen. Och grattis på födelsedagen också

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet