• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke
    L Maria skrev 2011-02-02 21:10:31 följande:
    Jag hoppas att det inte är äl på gång nu, är på 10 DPO...
    Antagligen är tempen nere imorrn igen.. men jag brukar känna av äl 5-6 dagar inna och sedan fram till ÄL, så det var nog mer så jag tänkte
  • L Maria
    ceke skrev 2011-02-02 21:19:57 följande:
    Antagligen är tempen nere imorrn igen.. men jag brukar känna av äl 5-6 dagar inna och sedan fram till ÄL, så det var nog mer så jag tänkte
    Men som sagt - jag hoppas att det inte är äl på gång, jag har BIM imorgon eller på fredag...
  • ceke

Men gu! Sorry.. missade det med DPO, tänkte dag 10. hahaha

Ja, men då får vi hoppas att det är andra positiva anlednignar till mensvärk o ömma bröst!!! Skrattande

• ceke

Låter ju superpositivt med tempuppgång idag!!! Håller tummarna. Är lite seg i kolan idag, tror jag visst

• L Maria

Haha, ja jag tänkte att du om någon ju vet vad DPO betyder...

(Days Past Ovulation, uttryck som används på Fertility Friend, för er som inte använder FF!)

• AMC80
    Polarlantis skrev 2011-02-02 07:48:26 följande:
    Håller tummen att du kan hålla på ägget...hihi, han är ju för söt som tycker du ska göra det...hur gör man då tro? Kniper ihop med benen? Ligger med benen högt? Äter kalla saker? Klart din ÄL är när han kommer hem Glad
    Hehe, jag vet inte hur man gör, men ägget verkar vara lugnt än så länge. Så det verkar funka ändå haha.
  • ceke

Javisst Kollade precis på din kurva. Ser onekligen riktigt bra ut ju!! Att du orkar vänta med att testa!! Skulle inte jag klara

• Irmeline
    ceke skrev 2011-02-02 21:46:12 följande:
    Javisst Kollade precis på din kurva. Ser onekligen riktigt bra ut ju!! Att du orkar vänta med att testa!! Skulle inte jag klara
    Länka kurvan, jag vill se hur en bra en ser ut :)
  • Kattflickan

Jobbigt Ceke att spottingarna blivit värre! Hoppas du får träffa en läkare och att de kan ändra strategi så att du inte behöver köra med proveran nästa månad också. 

MariaF79: Hoppas att din temp är ett gott tecken! När tänker du testa?

Polarlantis: Skönt att kroppen funkar! 

Min ÄL har inte kommit än, men förra månaden kom den dag 14, så det är kanske så nu också, imorgon är dag 14.  Jag får en ganska hastig ökning på ÄL-stickan, så jag testar faktiskt både morgon och kväll idag och imorgon. 

Jag hade en jättejobbig dag på jobbet igår, kom hem först vid kl 22, först kändes det lite jobbigt att ha sex då, men när vi kom igång så tror jag det var bra för mig för att få slappna av!

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet