• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Irmeline
    Frk Svår skrev 2011-02-03 11:35:08 följande:
    Haha, jösses vilket arbete för att få folk att tro att man dricker alkohol = inte är gravid. Lite sjukt egentligen att man ska behöva få massa frågor och kommentarer bara för att man avstår alkohol. Men så är det ju att vara svensk
    Japp, men att tacka nej till alkohol på en fest om man normalt dricker än en riktig give-away.

Så om man vill hålla det hemligt så..

Ingen av mina kompisar köper: jag äter antibiotika etc, de är läkare många och vet att det inte fungerar så. Svårt att vara chaufför också utan att det är misstänkt.
    Jag blev misstänkt för flera år sen då jag inte drack för att jag körde bil. En killkompis sa vid nästa tillfälle han såg mig dricka: så du är inte gravid!? Va? sa jag. Då berättade han att han trott jag kört senast som ett sätt att dölja att jag var gravid. Jag hade inte en tanke på att det kunde uppfattats så eftersom vi verkligen inte var i skaffa-barn träsket ännu.
  • Frk Svår
    Irmeline skrev 2011-02-03 11:42:03 följande:
    Japp, men att tacka nej till alkohol på en fest om man normalt dricker än en riktig give-away.

Så om man vill hålla det hemligt så..

Ingen av mina kompisar köper: jag äter antibiotika etc, de är läkare många och vet att det inte fungerar så. Svårt att vara chaufför också utan att det är misstänkt.
    Jag blev misstänkt för flera år sen då jag inte drack för att jag körde bil. En killkompis sa vid nästa tillfälle han såg mig dricka: så du är inte gravid!? Va? sa jag. Då berättade han att han trott jag kört senast som ett sätt att dölja att jag var gravid. Jag hade inte en tanke på att det kunde uppfattats så eftersom vi verkligen inte var i skaffa-barn träsket ännu.
    Värst vad misstänksamma vänner du har Men jag förstår, om man inte är den som spottar i glaset i normala fall är det ju lite misstänksamt att helt plötsligt säga nej. Jag dricker ganska sällan om det inte är så att jag ska ut på krogen osv så jag har inga problem att dölja inför släkt och familj att jag ev är gravid (om det nu blir så någon gång). Min bästis gjorde en fuling innan hon berättade att hon var gravid. Vi skulle på krogen och hon gick ut i köket och blandade drinkar och hällde upp tequila. Inte fan märkte jag att det var alkoholfria drinkar hon drack och att det var vatten hon shottade! Senare på kvällen när jag konstaterade att vi inte hade lika kul som vi brukar ha så kröp det fram att hon var gravid!
  • Zalia

Åh det där med alkohol och folks misstankar är nåt som irriterar mig enormt mycket! Bor i England och inbillar mig att det är ännu värre här. Jag har börjat dricka mycket mindre än jag brukade och folk blir så klart genast misstänksamma. Vi går ofta till puben efter jobbet och det är alltid nån som köper rundor så det blir så himla tydligt direkt om man tar nåt alkoholfritt, fasar lite för hur jag ska göra den dag jag blir gravid. Men men, vill folk spekulera så får de väl göra det, man behöver ju inte berätta förrän man själv vill. Men sjukt att det ska vara sån press på att dricka alkohol, vill man inte så låt en slippa!

• ceke

Lavendia: Tack för peppingen!

Alkohol... jadu, vi har ju gjort det lätt för oss och berättat för många att vi försöker.. men för den sakens skull vill jag ju inte att folk ska få veta på en gång om vi lyckas.. Men... det är rätt sällan som vi hamnar i den situationen, så det löser sig nog!

Och då vi bor på vischan så behöver vi ju som oftast bilen, så jag kan ju alltid va schaffis...

Men jag håller med Zaila. Sjukt att man liksom inte bara kan få slippa dricka utan att folk bryr sig i det!

• Polarlantis

Ja jag har inte druckit något på så länge så det är inte någon som undrar längre, hahaha! MEN det finns något mycket svårare... GRÖNMÖGELOST! Det äääälskar jag och skulle jag inte äta det med mina vänner så skulle de tvara högs misstänkt!!!

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-02-03 13:15:27 följande:
    Ja jag har inte druckit något på så länge så det är inte någon som undrar längre, hahaha! MEN det finns något mycket svårare... GRÖNMÖGELOST! Det äääälskar jag och skulle jag inte äta det med mina vänner så skulle de tvara högs misstänkt!!!
    SKRATT! Jaa, alla har vi nåt som "sätter dit oss" Du får skylla på nån ny diet eller nåt i s f! Går det ra med ägglossningen?
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-02-03 13:23:09 följande:
    SKRATT! Jaa, alla har vi nåt som "sätter dit oss" Du får skylla på nån ny diet eller nåt i s f! Går det ra med ägglossningen?
    Ja ont gör det och testet visar utslag men jag tyckte allt det var lite svagare än igår...men ska ta i em också för att se! Myste igår kväll iaf och så måste vi få till det idag också för sedan åker ju snubben bort...hrmmm...dålig planering måste jag säga!
  • Frk Svår

För min del är det nog sushin som kommer att avslöja mig. Men det finns ju gravid-sushi Tills jag har plus på en sticka passar jag i alla fall på att äta så mycket sushi jag kan...som lunchen idag tex

• ceke
    Frk Svår skrev 2011-02-03 14:44:11 följande:
    För min del är det nog sushin som kommer att avslöja mig. Men det finns ju gravid-sushi Tills jag har plus på en sticka passar jag i alla fall på att äta så mycket sushi jag kan...som lunchen idag tex
    Mmm, men lite lax t.ex. nån gång ska ju inte va nån fara heller.. så passa på att ta den laxen i just sushi Fisken som serveras i sushi ska ha varit fryst, så då ska trikinerna (tror jag det heter) va borta...

Här har du en till sushiälskare!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet