Irmeline skrev 2011-02-03 11:42:03 följande:
Japp, men att tacka nej till alkohol på en fest om man normalt dricker än en riktig give-away.
Så om man vill hålla det hemligt så..
Ingen av mina kompisar köper: jag äter antibiotika etc, de är läkare många och vet att det inte fungerar så. Svårt att vara chaufför också utan att det är misstänkt.
Jag blev misstänkt för flera år sen då jag inte drack för att jag körde bil. En killkompis sa vid nästa tillfälle han såg mig dricka: så du är inte gravid!? Va? sa jag. Då berättade han att han trott jag kört senast som ett sätt att dölja att jag var gravid. Jag hade inte en tanke på att det kunde uppfattats så eftersom vi verkligen inte var i skaffa-barn träsket ännu.
Värst vad misstänksamma vänner du har

Men jag förstår, om man inte är den som spottar i glaset i normala fall är det ju lite misstänksamt att helt plötsligt säga nej. Jag dricker ganska sällan om det inte är så att jag ska ut på krogen osv så jag har inga problem att dölja inför släkt och familj att jag ev är gravid (om det nu blir så någon gång). Min bästis gjorde en fuling innan hon berättade att hon var gravid. Vi skulle på krogen och hon gick ut i köket och blandade drinkar och hällde upp tequila. Inte fan märkte jag att det var alkoholfria drinkar hon drack och att det var vatten hon shottade!

Senare på kvällen när jag konstaterade att vi inte hade lika kul som vi brukar ha så kröp det fram att hon var gravid!