• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Frk Svår
    ceke skrev 2011-02-03 15:43:17 följande:
    Mmm, men lite lax t.ex. nån gång ska ju inte va nån fara heller.. så passa på att ta den laxen i just sushi Fisken som serveras i sushi ska ha varit fryst, så då ska trikinerna (tror jag det heter) va borta...

Här har du en till sushiälskare!!
    Ja, jag tror ju egentligen inte att det är någon större fara, men samtidigt...blir man väl gravid så vette fasen om man vågar riskera någonting... :-/
  • ceke
    Frk Svår skrev 2011-02-03 15:49:53 följande:
    Ja, jag tror ju egentligen inte att det är någon större fara, men samtidigt...blir man väl gravid så vette fasen om man vågar riskera någonting... :-/
    Sant.. men på sätt och vis är allt farligt på sitt sätt.. Min kusins barnmorska sa så här: "Så länge du mår bra, mår barnet bra. Det gör inget om du inte håller dig strikt till allting, men det kan va bra att inte vräka i sig vissa saker"

Tycker det lät rätt klokt...

Min stora grej om jag skulle bli gravid nån gång... är att inte få äta en blodig oxfilé när sådan mat bjuds på... eller annat sånt gottgott!
  • Frk Svår
    ceke skrev 2011-02-03 16:03:56 följande:
    Sant.. men på sätt och vis är allt farligt på sitt sätt.. Min kusins barnmorska sa så här: "Så länge du mår bra, mår barnet bra. Det gör inget om du inte håller dig strikt till allting, men det kan va bra att inte vräka i sig vissa saker"

Tycker det lät rätt klokt...

Min stora grej om jag skulle bli gravid nån gång... är att inte få äta en blodig oxfilé när sådan mat bjuds på... eller annat sånt gottgott!
    Jo, det stämmer ju, man kan ju inte hålla sig borta från allt som är farligt. Jag är dessutom tjejen som skulle kunna gå på krogen höggravid och dricka ett glas alkoholfri öl eller vin bara för att provocera
  • Squirrel Nutkin
    Frk Svår skrev 2011-02-03 14:44:11 följande:
    För min del är det nog sushin som kommer att avslöja mig. Men det finns ju gravid-sushi Tills jag har plus på en sticka passar jag i alla fall på att äta så mycket sushi jag kan...som lunchen idag tex
    Haha, samma hær! Jag bara måste få i mig sushi regelbundet! Vad vore livet utan den dær, typ california roll, med en friterad ræka i??
    Life's a journey, not a destination!
  • Irmeline

Jag tror det var någon som sa att den kände sig patetisk för att den kollade in barnvagnar innan plus, jag har gått ett steg längre, eller sjunkit lite lägre eller vad man säger...
    Jag har suttit och läst en massa om PT för att komma i form efter att man fött barn! Fanns någon tjej med 5 barn som verkade bra.. *Skriva upp* suck. snacka om att gå händelserna i förväg.

Helt sjukt.. Ibland blir man knäpp av det här.. 

• Jojjo77

Alkoholbiten är svår, men vi har gjort som Ceke, berättat för de flesta, så då slipper man snacket. Sushi blir ockå mitt dilemma, kan bli akutsugen på just det! Det får bli lunchen imorgon tror jag  

Cellprovet idag gick bra, som cellprov är mest, nu är det bara att vänta på svar vilket är den jobbiga biten tycker jag. Hade en trevlig barnmorksa som var lätt att prata med. Hon log lite när jag sa att vi stog i kö för utredning och sa att de flesta som skrivs in i den kön aldrig kommer så långt, hoppas att hon har rätt.

Starkt utslag på stickan igår, svagare idag, så tror att vi hoppar över myset ikväll, har absolut ingen som helst lust. Vi har varit dåliga på att få till det denna gång p g a att jag flängt så mycket med jobbet, men men, livet kan ju inte bara hängas upp på bebisverkstaden. Så... jag räknar inte med att det tagit sig denna månad. Är i en formsvacka för tillfället, så att jag knappt ens orkar bry mig om det tagit sig eller ej... 

• Saftmedbulle
    frifantasi skrev 2011-02-01 21:19:20 följande:
    Oj CajsaK, 2 veckor, det skulle jag ju säga är ett typiskt graviditetssymptom...:)

Stockholmsveckan, var det Gris78 som undrade? Det är ÄL-veckan. Den vecka då det sprutas mycket, som under stockholmsveckan i Visby med Cahmpagne, tror det var Millan som myntade det, tack för det!

Ceke, Ja det där med MA hade jag aldrig hört talas om heller. Först när en vän började jobba på KK operationsavdelning som jag fick höra det, trodde hon skämtade med mig! Kanske din kropp hajar Proveran nästa månad, kämpa på!

Lavendia: BLÄÄÄ för att sitta och hålla masken alltså!

Saftochbulle: Finnar är välkomna, endast i sällskap av graviditet...

Ernlia: förstår att det nog blir än mer att oroa sig efter plusset, men vad lovely med ett tickande hjärta Hjärta !!!

EGO: Lite annorlunda denna månad, betydligt större och ömmare bröst än vanligt, tror jag iaf. Har inte fört så noga anteckningar kring det eftersom jag fokuserat på mina spottings som kommit en vecka innan mens, men de har jag inte denna månaden... Kan inte minnas att de varit så svullna innan.... hmmm... eller så har min kropp börjat fatta galoppen med alla hormoner i cykeln kanske :) För övrigt vistades jag i en stor folksamling alldeles för länge i söndags och har nu blivit förkyld :(  Fick dock ett gott skratt tidigare när min sambo dansade modern dans med mysbyxorna uppdragna till armhålona Skrattande Det gör en gott, som du sa Kekke...
    Låter ju lovande, frifantasi! Håller tummarna för att det är något på G...

Ernlia: Jätteglad för din skull att det såg bra ut på VUL. Hoppas dina hormoner och humöret håller sig i schack (pepp!)
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2011-02-02 17:05:37 följande:
    :) hi Polaris lustigt men jag har inte mitt goda humör med mig heller och min sthlmvecka är slut på fredag. Hög tid att bli på bättre humör!! Jag vill bara be alla att fara å flyga när chararden på jobbet e slut.

Inget ont mot någon av er i denna tråd, ni e ett stående undantag.

Tack för påminnelsen om Sthlm uttrycket! Jag bor ju i sprutcity så jag borde kommit ihåg...
    Ha, ha! Sprutcity? Jaså, det är där man bor? Underbart uttryckt!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-02-02 22:26:35 följande:
    Jag ville inte få ett tråkigt besked på min födelsedag imorgon, så vi testade idag.

Wiii! Vilken underbar födelsedagspresent! Grattis till plus och på födelsedagen!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet