Vi över 30 som längtar efter första barnet
sen skulle jag vilja säga att man behöver inte ha varken ipren eller alvedon.. det räcker att vara ifrån sin andra hälft för att värken ska gå över..
Millan: Men så kul! VÅgar mig också på ett grattis
Ärligt, vilken suverän start på året för den här tråden!
Här börjar det närma sig ägglossning.. tror jag.. fast tempen va hög idag??? på dag 10.. MEN så va jag uppe till 0200, drack en öl rätt sent och sov rätt dåligt och inte så många timmar, så antar att det va förklaringen till det.
hahaha
ja det vore ju en variant att undersöka dem! hjärtat mitt höll nyss på att hoppa upp i halsgropen då läkaren från kk ringde efter bara en vecka... blev säker på att det bara inte kunde va bra.... men vilken underbar läkare som slänger sig på luren för att berätta positiva nyheter så att jag skulle slippa oroa mig längre då hon ska på semester en vecka!! både cellprovet, biopsin från tappen och infektionsproverna va bra! tjiiiihoooo hon har inte hunnit överlägga med överläkaren hur de ska gå vidare men hon lovade att ringa tillbaka vecka nio för att ge besked om det. så det känns också bra. att de kommer utreda vidare. första anhalten klar
och DET va skönt... i a f ingen livmoderhalscancer
kram på er alla goa tjejer! nu kom lite glädje tillbaka här! nu får kekke passa sig när jag kommer hem.. för nu har han en sugen fru och ÄL på G
Millan: Som jag föstått det ska hcg fördubblas på två dagar, så det tar väl lite tid sådär i början. Se det som positivt att du fick lika starkt idag
Härligt att se er tillbaka för nya tag, Sanna och Maria! Känner med alla er som haft mf/ma.
Här börjar ÄL närma sig, eller tror att den kommer imorrn/tisdag och det ska bli superspännande att tempa och se vad som händer mellan ÄL och BIM utan proveraskiten. Och hur kroppen funkar utan den också! Förhoppningsvis var föra cykeln överdjävlig just pga proveran.. Och den SLIPPER jag ju nu!
Lavendia: håller tummarna för att erkänsla är rätt!
Millan: Va härligt att höra att strecket va starkare idag!
Försök att ta det lugnt och tro på det här! Det man ska va observant på med utomkvedes är väl om det gör ont på en sida i magen för hcg ökar ju även då, som jag förstått det?
Tack alla också, för gratulationer kring provsvaren
Känns såååå skööööönt! Ska bli spännande också hur läkaren/läkarna väljer att gå vidare.. Vill få veta vad det är som djävlas med mig... eller ännu bättre... inte hinna få veta för att vi lyckas själva
Fröken Ellen: Välkommen tillbaka
Menstrual Calender är en som funkar fint!
Hihi.. och här är stockholmsveckan i full gång!
Jojjo: Låter som en helt ok helg trots allt
Simtim: Har lite samma fundering.. men det enda som egentligen visar på om ÄL varit eller inte är ju BBT... så jag tror stenhårt på att ÄL funkar som den ska om nu BBT säger att man har en kurva som visar det! Har också problems med att ÄL-testerna inte ger helt klart utslag... nästan, men inte riktigt.. men däremot har ju BBT visat på det de månader jag tempat... Och personligen väljer jag att lita mer på det. Jag menar.. när det gäller testen så utgår det ju från att man lyckas pricka in stegringen, ifall man har en kortvarig sådan..
Så.. nu har jag gjort ett test för att se skillnaden mellan billigatesters och testlagrets ÄL-stickor. Får klockrent utslag med billigatesters men inte med testlagrets. På testlagrets är testlinjen tydlig men inte lika stark som kontrollinjen. Precis så fick jag som bäst förra cykeln. Men... då BBT säger att jag hade ÄL förra cykeln och då billigatester ger fullt utslag samtidigt som testlagrets fjäser, så vill jag påstå att testlagrets inte är lika känsliga som billigatesters.. och utifrån att BBT talar sitt språk, litar jag mer på billigatesters tester.
Haha.. vilket utlägg det blev om det.. men tja..
Så, med andra ord är det bara upploppssträckan på stockholmsveckan kvar här då ÄL brukar komma väldigt snart efter positivt ÄL-test för min del!
Och här ska Kekke hoppas på alldeles strax
hihi
Frk Svår: Jag gjorde också gynundersökning när jag hade mens sist.. haha.. gynekologen plockade tom ut tampongen. Jag tyckte innan att det kändes väldigt underligt och typ skämmigt, men hon tog det som världens naturligaste sak, sa att jag inte behövde bekymra mig om tampongen... så när jag väl låg där tänkte jag inte på det alls. Det som kändes lite småudda var väl att nån annan tog ut tampongen. haha.. Men annars gick det precis lika bra!
Manliga läkare brukar enligt min erfarenhet va både mer försiktiga och lugnare än kvinnliga. Så jag har bara bra erfarenheter av det!