• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftobulle: Men så spännande!! Håller båda tummarna

Ja, man kan ju se det som en utredning i sig.. och starten på den heter att utesluta cellförändringar och livmoderhalscancer/livmodercancer... Hmpf.. Råkade såklart läsa en del om det nu på nätet och tja.. det skulle jag INTE ha gjort. Nu blev jag oroad! Nåja, det positiva i DEN oron är ju att jag INTE blöder av sex... Suck. Ingen idé att börja oroa mig och vad läkaren såg med blotta ögat samt med hjälp av värsta maskinen, såg ju tappen helt normal ut, men hon tog ju ett vävnadsprov från livmoderhalsen för att vara grundlig. Bra! Gillar gundlighet!

Hon verkade dock inte tro att mina blödningar och ev endometrios hängde ihop.. men, som hon sa.. att min oro för båda delarna är reell utifrån mina symptom. Hmmm..

Nåja, Kia, vi får helt enkelt vänta på våra vävnadsprover tillsammans! Och hoppas att de ser bra ut för oss båda två!

• ceke
    Saftmedbulle skrev 2011-02-10 19:41:39 följande:
    Hi, hi, joo faktiskt... Har haft ömma bröst och varit illamående. Konstigt att man kan vara GLAD över att man har spykänslor, eller hur? Än så länge så hoppas jag bara, men det ser ju onekligen lovande ut så här långt. Hör av mig när jag testat på lördag, men visst vore det bra för februaristatistiken?
    Det vore super för statistiken och helt fantastiskt för dig! Låter ju onekligen vääääldigt lovande Skrattande
  • ceke
    Kekke skrev 2011-02-10 21:23:39 följande:
    Millan: du har inte kommenterat att ceke familjerapade mig idag.. eller tror du mer på att ajg säger positiva saker om ceke än att hon gör det om mig?  :)
    Hahahaha Du är rolig du älskling.. Kan man familjerapa sig själv? Då är det det du gjort Du skrev ju bara sanningen ju Hjärta
  • ceke
    frifantasi skrev 2011-02-10 21:04:18 följande:
    ojoj saftis, så fruktansvärt spännande att ana men inte testa på 2 dar!! hoppas på dig!

Ceke, såå skönt att de lyssnar på dig. Kommer och tänka p ett program som gick på TV förra året tror jag. Det handlade om personer som hade märkliga symptom och sen var det en blandning av experter på olika områden som skulle diagnostisera och hitta en behandling för personerna. Det var folk som haft olika problem i år och inte blivit hjälpta av vården, som äntligen blev hjälpta och mådde bra. Om du kan knyta ett team av läkare och kurator kring dig nu så de kan slå sina kloka huvuden samman :)

Emily: bra med lite koll, är rätt så spännande också faktiskt!
    Jaaa, det där programmet gillade jag! Önskar att det gick till så mer i "verkligheten" också! Vore inte så dumt om läkare från typ gyn, HC etc skrev i samma journal och fick en helhetsbild... Jag är ju en sån här person som haft en massa konstigheter som problem med att behöva kissa flera gånger per natt/ibland upp till en gång i kvarten dagtid, problem med yrsel, tarmarna, ont i ryggen etc. Det VORE ju spännande om dessa saker, som de aldrig hittat nån anledning till, härstammade ur en gynekologisk diagnos eller liknande. Blir inte förvånad egentligen om det skulle visa sig va en endometrios t.ex. som ligger bakom då den går i skov! och kan påverka urinblåsan, ont i ryggslutet etc. Det skulle ju i s f förklara varför ryggontet inte gått att träna bort, varför urinblseproblemen plötsligt försvann etc. Har mer eller mindre alltid fått nån svävande förklaring om stress på det mesta som jag sökt för!

Tyvärr får ju tydligen inte läkarna ta del av kuratorns journalanteckningar, men däremot tvärt om... men det  räcker för mig. jag har givit kuratorn OK att prata med läkarna också om det skulle va nåt..

Saftis: Längtar faktiskt tills på lördag, att gå in här och se ännu ett inlägg om ett fint, härligt plus i tråden Tror stenhårt på dig!!
  • ceke

Lavendia: 11 dagar kvar tills utredning och förhoppnignsvis inte så många dar fler till plusset, eller hur

Vet ni tjejer. Jag börjar mitt i all nervositet och frustration över min kropp fyllas av ett härligt lugn. Det kommer funka det här. Vi kommer bli föräldrar en vacker dag. Det bara är så. Det bara MÅSTE va så. På ett eller annat sätt.. och hellre förr än senare.. Men så ska det bli!

Det positiva med allt det här.. och att min älskade Kekke hittat den här tråden.. är att vi pratar mer och lättare med varandra om allt sånt här också. Och det gör mig lugn. Jag har en sån underbar man som jag verkligen älskar över allt annat. och han stöttar mig och gör att jag känner mig trygg i att han kommer finnas här, oavsett hur det går med om min kropp kommer vilja bli biologisk mamma eller ej. Men bara vetskapen att vi båda är beredda att testa typ allt om det skulle behövas. Och att vi är två om hela den här resan som förhoppningsvis inte behöver bli alltför lång.. Det får mig att känna mig lugn och trygg.

Jag har en bestämd känsla av att nåt är rätt bra galet med min kropp. Men förhoppningsvis så går det att reda ut och jag har ju i a f kommit igång med den utredningen.. Men samtidigt växer känslan av hopp om att "jodå, det här kommer gå vägen". Vet inte varifrån känslan kommer.. men tror den kommer från min starka tro på mig och min käre Kekke Hjärta

Så kämpa på alla härliga tjejer i tråden. Det kommer bli allas vår tur en vacker dag. Om det så är via spntana graviditeter, insemination, ivf, adoption eller vad det är. Vår tid kommer

• ceke
    SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 -- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    MariaF79: BF 16 okt, försök nr 5
  • ceke

Mina tankar handlar mer om vad jag vill hinna göra innan ett ev barn kommer.. eller sen graviditet för den delen.. och det är att göra om köket! Det är liksom jag som är den som gillar att renovera hemma hos oss.. och som är den som gör det mesta och håller i projekten också... Kalla det ombytta könsroller om ni vill

Tack detsamma Essalady {#emotions_dlg.flower}

• ceke

Hehe.. det där med föräldraledighet.. Får se hur det blir för oss. Kan nog bli en kamp om vem som ska va hemma mest

• ceke

Haha.. lovar, kan skicka ner lite snö från Gävle! Vi körde fast med bilen på uppfarten i morse... Så går det när man inte ids skotta innan färd till jobbet!

Men NU ska jag ut och skotta.... blir ett helt tränignspass!

Irmelie: Ja.. sånt där vet man ju inte. Gyn har snackat nåt om att en fertilitetsutredning startar i maj/juni om vi inte lyckats innan dess, så då antar jag att Kekke åker med på spåret också i s f... Än så länge har vi ju bara gjort 8 försök, varav 2 eg inte varit några riktiga försök, så på det sättet så är det ju inget konstigt än. Om det nu inte vore för min knasiga kropp...

Saftis: Va ståndaktig!! Du kommer klara det! Och va spännande det ska bli att se hur det går! jag vet ju vad jag tror

• ceke

Hehe.. eller så blir BF i januari, men knodden kommer innan nyårsslaget ändå Min käre Kekke var tydligen beräknad till 8 jan eller nåt sånt.. men dök upp 30 dec Så sånt där är ju svårt att planera. I s f lär man ju pausa i både mars och april då.

Här blir inget pauseri alls. För oss kvittar det lika när barnet kommer. Blir glad bara det kommer ett Men det där är ju upp till var och en att känna vad som passar bäst.

Om det skulle ta sig detta 9 försök.. så skulle nog BF antagligen bli på min födelsedag. haha.. det vore nåt det. Då blir vi 4 i släkten som fyller samma dag Men jag delar så gärna av mig av min födelsedag till en liten juvel! Skrattande

Nu har snön slutat yra här.. men helt otroligt vilket träningspass det va att skotta 30 cm vindpinad och ihoppressad snö!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet