• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2011-02-11 19:27:00 följande:
    Kekke: Jag var osäker på om Ceke hade familjerapat dig, så tänkte jag: Nej, inte snälla Ceke inte Men jag får nog omvärdera det där
    Du har såååå rätt sååå! hihi... Fast.. man vet aldrig, kanske får lite ideer nu
  • ceke

Pingla: Oj, får hoppas att det inte är blindtarmen utan nåt mycket roligare! Låter ju onekligen spännande!

Haha.. hinna med.. tja.. jag är nog här inne på tok för mkt! Men håller med.. när man missat några sidor känns det svårt att komma ihåg vad det var man ville kommentera etc.. Men men, smällar man får ta

Hihi, i en annan tråd jag hänger i (om spottings) så berättade en tjej att hon fick lov att sitta med papper o penna o skriva stödord för vem och vad hon ville kommentera när hon "läste igen" några sidor. Engagerat och supergulligt ju!! men jag är nog för lat för att gå upp o hämta papper o penna helt enkelt..

• ceke
    simtim skrev 2011-02-11 23:45:19 följande:
    Det här var så fint skrivet om Kekke och dig. Och så kände jag mig peppad att tro på att det faktiskt blir barn nån dag. Tack Ceke
    {#emotions_dlg.flower}
  • ceke
    Pingla35 skrev 2011-02-12 16:32:13 följande:
    Men börjar samtidigt lite orolig för att blir sist kvar på BIM-listanObestämdTungan ute 
    Hahaha.. du med? Jag med...

Känner ni igen följande från mina inlägg? Nu börjar jag förstå varför läkaren va så noga med kolposkopi och att ta vävnadsprov från livmoderhalsen. Ajaj. Börjar bli lite orolig, men ingen idé att grubbla innan svaren kommer..

"Livmoderhalscancer ger i tidiga stadier få eller inga symtom. Små blödningar mellan menstruationerna kan förekomma, liksom blödning och ibland smärta under samlag eller när man krystar på toaletten. Blodblandad flytning kan också vara tecken på livmoderhalscancer" (http://www.cancerfonden.se/sv/cancer/Cancersjukdomar/Livmoderhalscancer/)...

• ceke
    SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    MariaF79: BF 16 okt, (försök nr 5)
    Saftochbulle BF 21 okt (förfök nr 8)
  • ceke
    Kattflickan skrev 2011-02-13 10:47:44 följande:
    Förresten Ceke: Försök att inte oroa dig. Bra att läkaren tog ett prov men om jag förstått dig rätt så uppkom spottingsarna efter p-pillerstopp? Hur sannolikt är det att det sammanfaller med cancer? Allt såg ju bra ut vad hon kunde se, fokusera på det!

Millan 
    Tack. Jodå. ska försöka fokusera på det... Spottingsproblemen började 2006, men hittade tillslut p-ringen som tog bort dem.. Men de där raderna var skrämmande likt hur det har varit senaste månaden.. och hur jag beskrivit det.. Usch, jag måste sluta googla på allt.. Nu vill jag bara få svaren så jag kan sluta fundera.. och samtidigt är det ju "positivt" om svaren dröjer, för det betyder ju att de kom tillbaka utan dåliga resultat... Va inge orolig alls för det innan jag googlade...

Polarlantis, Jojjo och Millan: Låter bra det där ju! Håller tummarna för er! Klart plussen inte är slut för februari!
  • ceke

Maria: Finner inga ord. Kram på dig!

Och tack alla för era ord. Hoppas såklart det är som ni säger! hur som så är det ju bara att vänta och se vad som händer. Hjärtat kommer dock åka upp i halsgropen om det ringer nån annan läkare nästnästa vecka. Urk.

• ceke

Thihoo, som jag längtat! Äntligen några dagar utan trosskydd!!

Polarlantis: Låter nice med en fika med gubben din Kanske skulle lura ut Kekke på nåt sånt också...

Zaila: Här kommer en till hållen tumme, eller två

Polarlantis: Skönt om mensen kommer igång, även om det vore desto roligare om den höll sig borta helt...

Millan: Får helt klart hoppas att deppigheten är pga graviditet och inte PMS!

• ceke

Polarlantis: Helt underbart att se nån som är glad för mensen! Hehe.. hör ju inte till vanligheterna! Fast vet ju att du inte heller önskad dig den, men underbart att din kropp kickat igång igen

Zaila: Kram på dig! Men sushi och alkohol låter som en trevlig helg!

Själv kom jag hem från jobbet för ett tag sen och min underbare Kekke hade en smaskig förrätt färdig! Nu står han i köket igen och fixar varmrätt MMMmmmmm Underbart! Jag ska iväg tors-fre på kurs i sthlm så vi tänkte ha en myskväll innan jag åker. Me like!!!

Men haha.. har varit så glad sen igår lunch att magontet lugnat ner sig och spottarna försvunnit. Dag 8 idag. Och skratt.. är fortfarande suveränt nöjd att va spottingsfri. Det lustiga är att det mensonda nu efter ett dygns lugn och ro i magtrakten bytts ut emot "ägglossning på väg, pang, pong, pirr" i äggisarna. Hm.. Min kropp berättar i alla fall med ett galet tydligt språk när äggblåsorna växer till sig och att ägglossning är på G om några dagar.. Får helt enkelt vänja mig vid att magen pang, pong, tjongar, värker och moler... Jag vet ju åtminstone att den finns och att det är aktivitet..

Inväntar fortfarande provsvar och är lite nervis för dem. Hoppas på bra svar... men börjar fundra på om vi borde invänta provsvaren innan nästa försök.. men äsch... Ångrar ju att vi avvaktade november månad inför operationen som aldrig blev av då det är en av de enda månaderna utan spottingsproblem!!.. (men då var vi beordrade att inte göra nåt försök inför operationsdagen)... skulle ni ha inväntat provsvaren?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet