Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Trevlig resa DubbelA, det är ni värda! När ni kommer tillbaka väntar ivf som ger mycket högre chanser att lyckas än inseminationer!

Mum: Skönt att de andra värdena såg bra ut, du får se om det är D-vitaminbrist, det går det ju att göra något åt!

Millan 

• Kattflickan

Välkommen tillbaka Maria! Skönt att få vara ute en vecka och åka skidor. Vi ska till Åre i påsk, ska bli så skönt!

Trist att du inte är gravid men skönt att du så snart har dina läkartider. Hoppas de inte hittar något fel eller ett tydligt och lätt fixat fel.

Imorgon ska jag försöka sätta mig själv i arbete och inte slappa och googla så mycket. Hinner fundera för mycket över om jag kommer bli gravid eller ej.

Millan

• Kattflickan

Lycka till Maria!

Jag hoppas så det går bra! Är du på BIM idag?

Räcker det med den D-vitamin som finns i typ vitamineral kvinna? Eller vilken dos ska man ta?

Omega 3 tar jag ibland om jag har ätit lite fisk en period. Har kvar från när jag var gravid.

Progesteronet jag tar ger graviditetssymptom, så den här gången kommer jag verkligen inte kunna gissa om jag är gravid. Testdag är på måndag om en vecka och jag tänker hålla mig till den.

Millan

• Kattflickan

BIM plus 2 låter ju strålande! Hur starkt det blir kan variera beroende på urinens styrka.

Jag tar bara vitamineral kvinna som har D3 7,5 mikrogram, kanske lite lite?

Nu- promenad.

Millan

• Kattflickan

Hur gick det idag Maria? 

Jag får lite ångest när jag läser om D-vitamin, jag tar ju bara en multivitamin och folsyra. Imorgon ska jag ta mig iväg till apoteket och köpa lite.

Idag har humöret vänt, helt tvärt och jag känner mig nere och deppig. Vet inte varför, kanske är jag lite trött på att vara i situationen att alltid vänta på något. Har tänkt hela dagen att det inte kommer att funka med ivf'en, att det är bäst att jag ställer in mig på det så jag inte blir så ledsen. Har i princip inte läst om nån som lyckats på sin första ivf pgd. Känns som en massiv PMS, jag hoppas det är progesteronet eller de andra hormonerna som påverkar mig.

Det är ju så fånigt, jag brukar aldrig vara deppig annars och jag har ju inte ens nån vettig orsak till det! 

Millan

• Kattflickan

Jättetråkigt Maria att det blev ett till tidigt missfall. Frågan är om ni skulle bli hjälpta av Ivf då äggen fastnar men sen kommer av sig. Kommer de att utreda om det kan vara ett problem med autoimmunitet? Det låter ju som om det skulle kunna vara det, fast jag är ju ingen expert.

Låter bra att de gör en ordentlig utredning!

Millan

• Kattflickan

Jojjo: skönt att du mår bra! Jag önskar att vi också kunde ha sex när vi vill, just nu sätter de kladdiga vagitorierna stopp för det samt infektionsrisken. Kul med flytt till hus!

Mitt humör är lite bättre, delvis för att jag vet att det beror på hormonerna, så jag anstränger mig för att bortse från mitt dåliga humör.

Maria: Vad är innohep? Brukar det hjälpa? Har läst om de som åker till nån läkare i Aten för behandling. Kollar de folsyrabrist förresten? Vissa har svårare att metabolisera folsyra och kräver en mycket högre dos för att ha bra värden. Förstår om du börjar bli härdad, det är en försvarsmekanism för att överleva, men tråkigt att det ska vara så! Det var inte så här vi trodde det skulle bli när vi för över ett år sen blev gravida samtidigt! Jag minns att vi båda fick missfall den gången. Jag hoppas verkligen att de hittar en orsak som det går att göra något åt för er! Kram!

• Kattflickan

AMH ger ett mått på äggreserven och om det är lågt så kommer man troligtvis få ut få ägg. Mitt var lågt och det konstaterades i samband med att jag skulle göra Ivf. Jag fick ju också bara ut 4 ägg trots maxdos av hormon.

Millan

• Kattflickan

Du har grym koll Maria! Bra! Anledningen till att jag sa folsyra var för att jag läst om en en tjej som haft det problemet och fått många missfall. När hon började äta en hög dos så blev hon gravid och behöll.

Min gynekolog sa att jag och min sambo var ju kompatibla med varandra så då skulle det nog ordna sig och vi skulle få barn!!! Hoppas han inte uttrycker sig så mot dem som inte lyckas bli gravida. Det är ju verkligen en grov förenkling av verkligheten. Så han var inte heller så smidig.

Millan

• Kattflickan

Kom på att jag måste förtydliga: det var min vanliga gynekolog som sa det där, inte de på reproduktionscentrum i Uppsala eller fertilitetskliniken på Karolinska. De är nog mer vana vid människor med fertilitetsproblem.

Jag litade inte heller helt på min barnmorska. Hon sa också en del dumma saker. Funderar på att gå till en annan MVC om jag blir gravid igen. Hur mår du då Tedax?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet