Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jätteskönt att det känns bättre idag Jojjo! Man måste tänka på relationen och att må bra också. Det är lätt att jakten på att få barn gör en besatt och påfrestar relationen. Ni har mycket bra i era liv och det gäller att ta till vara på det. Något att fundera över om ni gör ytterligare en ivf kanske är om ni ska prova att byta preparat, även om du fått ut många ägg nu så kan kanske ett annat hormon ge bättre kvalitet hos äggen. Har läst om att det kan vara rätt individuellt hur man reagerar på olika hormonpreparat.

Jag har googlat och läst en del om det här med ägg och befruktningsgrad etc. och insett att det kan gå hursomhelst för oss. Antingen kan alla ägg bli befruktade och växa vidare och förhoppningsvis är något friskt, eller så kan inget bli befruktat eller så blir något befruktat. Det går helt enkelt inte att säga något nu om hur det kommer att gå för mina ägg, det är bara att vänta och se.

Framförallt så ska jag lägga ner datorn nu och göra nåt annat, sitter jag här så funderar jag bara över hur det går för våra ägg.  

Det var helt rätt att gå ut och äta middag med mina tjejkompisar igår, det var kul att träffa dem vilket jag inte gjort på ett tag och få tänka på annat. 

Millan

• Kattflickan

DubbelA: Det är jobbigt när alla omkring en blir gravida, man känner hur tiden bara går och själv står man kvar och stampar. En stor eloge att du kunde hålla masken för hennes skull. Jag hoppas verkligen att ni lyckas bra med ivf när ni är tillbaka från er resa. 

Kram!

Millan 

• Kattflickan

Två av fyra ägg befruktade och har gått iväg till biopsi. Hoppas verkligen att minst ett är friskt.

Millan

• Kattflickan

Pingla: fråga gärna läkaren om varför det blir så, med tomma blåsor. Jag med mina 6 blåsor fick ju ut 4 ägg också. Jag håller tummarna för dina ägg. Kanske är det så att ju fler blåsor de punkterar, desto ondare gör det? Det har i princip inte känts nåt alls för mig. Imorgon är det domedag, finns det nåt friskt ägg att sätta in.

• Kattflickan

Varför är aldrig saker förutsägbara. De ringde från Karolinska idag och jag kände att mitt hjärta föll ner i skorna då de bara ska ringa om de har dåliga nyheter. Sköterskan började dock med att säga att hon inte hade dåliga nyheter. Båda våra ägg har inte DS. Men läkarna vill, när de ändå har materialet från äggen provta även för trisomi 13 och 18, så det blir inte äggtillsättning förräns imorgon om de är friska. 

Så, lite lättad är jag, men det blev värsta antiklimaxen och nu ska jag åka in och jobba efter lunch!

Angående ÄL-tester så tror jag att man ska gå efter det första utslaget, men för säkerhets skull sexa på någon dag efter också. Själv har jag bara ÄL-utslag typ ett halvt dygn, men hela jag är ju lite annorlunda

Millan 

• Kattflickan

Vi får sätta in två om vi vill, vilket vi vill.

Jo, det är goda nyheter.

Millan

• Kattflickan

Tack för all peppning! Karolinska har inte ringt mer idag vilket jag ser som ett bra tecken. Pingla, jag fick också bara ut 4 ägg, men det räcker ju med ett bra! Jag håller tummarna för dig.

• Kattflickan

Pingla: lider med dig, förstår hur det känns. Jag hade verkligen hoppats på att du skulle få minst ett ägg. Kram!

Känner mig hemsk över att säga att det gick bra för mig idag. Två fina blastocyter fick jag insatta. Det ena såg riktigt bra ut, den andra såg bra ut men lite mindre utvecklad. Nu ska jag ta det lugnt. Känner mig oerhört tacksam över att vi åtminstone har en chans nu.

Millan

• Kattflickan

Tack Jojjo, DubbelA och Tedax. Jag hoppas vi lyckas men försöker samtidigt att vara realistisk. En stor framgång att vi kommit så här långt iallafall.

Jojjo: Du har helt rätt inställning!

DubbelA: Jag blev också förskräckt över vad medicinen skulle kostat utan högkostnadsskydd. Min syster bor i ett annat land i Europa och fick betala sin medicin själv, inte kul.

Pingla: det är nog bra att fråga ut läkarna om varför det gick så här! 25 äggblåsor är ju strålande och att så många var tomma måste bero på något. Jag hoppas verkligen ni får bra hjälp med att reda ut det här! Kram!

• Kattflickan

Glömde skriva

Mum: Har de kollat B12-värdena? Jättetråkigt att du känner dig nere. Hoppas det snart känns bättre.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet