Vi över 30 som längtar efter första barnet
Jätteskönt att det känns bättre idag Jojjo! Man måste tänka på relationen och att må bra också. Det är lätt att jakten på att få barn gör en besatt och påfrestar relationen. Ni har mycket bra i era liv och det gäller att ta till vara på det. Något att fundera över om ni gör ytterligare en ivf kanske är om ni ska prova att byta preparat, även om du fått ut många ägg nu så kan kanske ett annat hormon ge bättre kvalitet hos äggen. Har läst om att det kan vara rätt individuellt hur man reagerar på olika hormonpreparat.
Jag har googlat och läst en del om det här med ägg och befruktningsgrad etc. och insett att det kan gå hursomhelst för oss. Antingen kan alla ägg bli befruktade och växa vidare och förhoppningsvis är något friskt, eller så kan inget bli befruktat eller så blir något befruktat. Det går helt enkelt inte att säga något nu om hur det kommer att gå för mina ägg, det är bara att vänta och se.
Framförallt så ska jag lägga ner datorn nu och göra nåt annat, sitter jag här så funderar jag bara över hur det går för våra ägg.
Det var helt rätt att gå ut och äta middag med mina tjejkompisar igår, det var kul att träffa dem vilket jag inte gjort på ett tag och få tänka på annat.
Millan