• Fidelis ad urnam

Beställde COCA COLA fick Freeway cola!

Då både jag och maken är krassliga beställde vi idag hem mat från PizzaOnline.
    Maken beställde kebabtallrik och jag en kebabsallad och till det hela beställde vi en 1,5 liter coca cola, för 25 kronor.
    Nu när maten kom stod budet där med en freeway cola i handen!
    När jag ifrågasatte sa han att han bara levererar och de svarar inte på ställer vi beställde ifrån.
    25 kr för en äcklig jävla cola som bara kommer slängas bort.

Om det står coca cola så ska de också leverera coca cola och inte något billigt, äckligt substitut!

• Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!
  • Uncle Frank

Samma sak höll på att hända mig på en pizzeria i veckan.
    Beställde en Red Bull för 20:-, servitören kom med en jävla Powerking. Bytte direkt ut den mot en Coca-Cola.

• Trynträ
    MysTic PrincesS skrev 2010-09-05 15:11:20 följande:
    Och jag dricker enbart coca cola, är beroende och har försökt testa andra men det smakar apa rent ut sagt. Coca cola zero eller light kommer inte innanför dessa dörrar då de inte smakar ok.

Så det stämmer för mig och säkert en del andra men inte för alla. Kan vi vara överrens om det?
    Jupp.
  • elefantmamman
    CloudBerry 1 skrev 2010-09-05 12:03:54 följande:
    Vad är du allergisk mot säger du?

Vilket ämne?
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-05 11:32:50 följande:
    Jag tycker att den smakar skit

Sedan är det inte bara det faktum att man kan välja coca cola och få ett substitut, det är frågan om kostnad också. 25 kr för en 1.5 liters coca cola är dyrt men 25kr för en 1.5 liters freeway cola är hutlöst.
    Konsum här tar 22 kr för en 1,5 liters coca cola så att en pizzeria tar 25 tycker inte jag var särkillt dyrt ändå. 33cl-drickorna går ju på 15 eller 17 kr på pizzerian så...

Men visst eftersom det inte är riktig coca cola så hade de ju kunnat sänkt priset på den, det håller jag med om.
    Sötningsmedel. Aspartam framför allt men reagerar på allt.
  • hedersknyffel
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-04 18:20:39 följande:
    Då både jag och maken är krassliga beställde vi idag hem mat från PizzaOnline.
    Maken beställde kebabtallrik och jag en kebabsallad och till det hela beställde vi en 1,5 liter coca cola, för 25 kronor.
    Nu när maten kom stod budet där med en freeway cola i handen!
    När jag ifrågasatte sa han att han bara levererar och de svarar inte på ställer vi beställde ifrån.
    25 kr för en äcklig jävla cola som bara kommer slängas bort.

Om det står coca cola så ska de också leverera coca cola och inte något billigt, äckligt substitut!
    Vadå, tog du emot den felaktiga beställningen får du skylla dig själv. Handla på seriösa kedjor som finns i hela (väst) världen. Du e blåst som inte går på Mc el BK; bäst mat in a da world.
  • Fidelis ad urnam
    hedersknyffel skrev 2010-09-05 23:09:01 följande:
    Vadå, tog du emot den felaktiga beställningen får du skylla dig själv. Handla på seriösa kedjor som finns i hela (väst) världen. Du e blåst som inte går på Mc el BK; bäst mat in a da world.
    Vad skulle jag gjort? Skickat iväg honom med freewaycolan och inte sett röken av honom eller någon form av cola igen?
    Självklart behöll jag det jag hade betalat för och försökte få tag på pizzerian.
    Nu är colan kastad och jag har lagt ner det hela, lade ner det hela redan i lördags förutom att jag skriver i denna tråd.

På tal om vart de har bäst mat så är smaken som baken.
    Jag håller inte med dig.
  • IdaVasterflo

Hjälp! Vad många det är som är coca cola beroende. Hur lyckas man bli det egentligen? 

Fult av företaget att skicka sådan dricka i alla fall. Beställer man en coca cola så ska man få det också. Helst när man betalar överpris för det! Kan hålla med om att freeway cola är vidrigt! 

• Fidelis ad urnam
    IdaVasterflo skrev 2010-09-06 09:23:49 följande:
    Hjälp! Vad många det är som är coca cola beroende. Hur lyckas man bli det egentligen? 

Fult av företaget att skicka sådan dricka i alla fall. Beställer man en coca cola så ska man få det också. Helst när man betalar överpris för det! Kan hålla med om att freeway cola är vidrigt! 
    BTW, jag är inte coca cola beroende.
    Vill bara ha det jag beställer, när jag beställer coca cola och ingenting annat
  • John D

Coca Cola är faktist ett registrerat varumärke, det är därför dom har ett litet R i en ring efter sitt namn (om FL tolkar html rätt borde det bli en sån här -> ® ).
    Det är INTE ersättningsbart med någon annan dryck, sen om den anses godare eller inte är irrelevant. Står det Coca Cola ska det serveras Coca Cola, inget annat.

• IdaVasterflo
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-06 09:24:44 följande:
    BTW, jag är inte coca cola beroende.
    Vill bara ha det jag beställer, när jag beställer coca cola och ingenting annat
    Självklart! =) Men det finns många som är beroende! Jag känner flera, och jag förstår mig inte på det! =P
  • Mylla
    IdaVasterflo skrev 2010-09-06 10:45:33 följande:
    Självklart! =) Men det finns många som är beroende! Jag känner flera, och jag förstår mig inte på det! =P
    Det är inte så konstigt att bli beroende av Coca-cola, den innehåller två beroendeframkallande ämnen. Socker och koffein. Koffein är samma som i kaffe. Dricker man mycket blir man beroende och får vissa abstinenssymtom.
Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!