• Fidelis ad urnam

Beställde COCA COLA fick Freeway cola!

Då både jag och maken är krassliga beställde vi idag hem mat från PizzaOnline.
    Maken beställde kebabtallrik och jag en kebabsallad och till det hela beställde vi en 1,5 liter coca cola, för 25 kronor.
    Nu när maten kom stod budet där med en freeway cola i handen!
    När jag ifrågasatte sa han att han bara levererar och de svarar inte på ställer vi beställde ifrån.
    25 kr för en äcklig jävla cola som bara kommer slängas bort.

Om det står coca cola så ska de också leverera coca cola och inte något billigt, äckligt substitut!

• Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!
  • MysTic PrincesS
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-05 15:06:24 följande:
    Ha nu i åtanke att jag inte på något vis är förbannad över detta eller lägger någon större tanke vid det förutom att jag skriver i denna tråd om det hela

Det är mycket principen som stör mig. Beställer jag en viss sak så är det just den saken jag ska få, så enkelt är det.
    Hade du skrivit att du beställt en vesuvio men fick en hawaii ist så hade folk nog reagerat annorlunda Drömmer
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Krafs
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-05 15:06:24 följande:
    1. Ha nu i åtanke att jag inte på något vis är förbannad över detta eller lägger någon större tanke vid det förutom att jag skriver i denna tråd om det hela

2. Det är mycket principen som stör mig. Beställer jag en viss sak så är det just den saken jag ska få, så enkelt är det.
    1. Det känns som du lägger ganska stor tanke vid det hela, som väljer att starta en tråd.

2. Ok. Där tror jag de flesta håller med. Case closed?
  • Trynträ
    MysTic PrincesS skrev 2010-09-05 15:04:53 följande:
    Är man en van coca cola drickare så smakar andra color värre än huggorm. Dricker man inte läsk så ofta så duger väl vad som helst.
    Stämmer inte. Min man drack jämt Coca-cola light (är beroende) men sen de gjorde om den första gången och hade i sucralos och sedan tillbaka till aspartam igen så har han bytt till Freeway cola lighten för att coca-colas är så j*la sötsliskig. Själv har jag mycket svårt att dricka coca-cola light eller zero. Jag föredrar Soda stream cola lighten eller Freeway lighten som är mindre söt.
  • Fidelis ad urnam
    Krafs skrev 2010-09-05 15:05:25 följande:
    Grät du jättejättemycket?

Testa att ringa pizzerian och förklara ditt problem, istället för att lipa om det på ett internetforum. Vad vill du att vi ska göra? Hålla med om att det är synd om dig och dina cola-problem? Njä.. 
    Jag grät som bara den och det slutade med att jag fick ta lugnande mediciner för att klara av mitt trauma.

Om du hade ansträngt dig och faktiskt läst tråden hade du sett att jag har försökt få tag på stället. Då jag inte fick ngt svar tänker jag inte lägga mer tid på det, men jag kommer heller inte köpa mat därifrån igen.

Ta dig en snabb titt på alla trådar som finns på FL, hur många behandlar livsnödvändiga och allvarliga ämnen? Om man retar sig på att folk skriver om saker som man själv inte bryr sig det minsta om så pass mycket att man måste skriva ett halvspydigt inlägg om det kanske man ska rannsaka sig själv.
  • MysTic PrincesS
    Trynträ skrev 2010-09-05 15:08:37 följande:
    Stämmer inte. Min man drack jämt Coca-cola light (är beroende) men sen de gjorde om den första gången och hade i sucralos och sedan tillbaka till aspartam igen så har han bytt till Freeway cola lighten för att coca-colas är så j*la sötsliskig. Själv har jag mycket svårt att dricka coca-cola light eller zero. Jag föredrar Soda stream cola lighten eller Freeway lighten som är mindre söt.
    Och jag dricker enbart coca cola, är beroende och har försökt testa andra men det smakar apa rent ut sagt. Coca cola zero eller light kommer inte innanför dessa dörrar då de inte smakar ok.

Så det stämmer för mig och säkert en del andra men inte för alla. Kan vi vara överrens om det?
  • Fidelis ad urnam
    Krafs skrev 2010-09-05 15:08:22 följande:
    1. Det känns som du lägger ganska stor tanke vid det hela, som väljer att starta en tråd.

2. Ok. Där tror jag de flesta håller med. Case closed?
    Ja igår störde det mig och då startade jag en tråd om det.
    Nu ägnar jag inte mycket tanke åt det förutom att jag skriver i denna tråd.
  • Fidelis ad urnam
    MysTic PrincesS skrev 2010-09-05 15:11:20 följande:
    Så det stämmer för mig och säkert en del andra men inte för alla. Kan vi vara överrens om det?
    Nej nej. Det borde du väl förstå att alla måste känna och tycka likadant om precis allt
  • jaghopparhögt
    Krafs skrev 2010-09-05 15:05:25 följande:
    Grät du jättejättemycket?

Testa att ringa pizzerian och förklara ditt problem, istället för att lipa om det på ett internetforum. Vad vill du att vi ska göra? Hålla med om att det är synd om dig och dina cola-problem? Njä.. 
    Jobba lite på netiketten va?
  • MysTic PrincesS
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-05 15:12:56 följande:
    Nej nej. Det borde du väl förstå att alla måste känna och tycka likadant om precis allt
    Undrar om de som tycker så vill möta mig när jag har coca cola-abstinens? Drömmer

• amalie79

Jag hade inte gett 25 kronor för en läsk som kostar vad, under en tia på Lidl? Men det är mest av principskäl, jag är en snål jävel när det gäller sådant : )

Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!