• Fidelis ad urnam

Beställde COCA COLA fick Freeway cola!

Då både jag och maken är krassliga beställde vi idag hem mat från PizzaOnline.
    Maken beställde kebabtallrik och jag en kebabsallad och till det hela beställde vi en 1,5 liter coca cola, för 25 kronor.
    Nu när maten kom stod budet där med en freeway cola i handen!
    När jag ifrågasatte sa han att han bara levererar och de svarar inte på ställer vi beställde ifrån.
    25 kr för en äcklig jävla cola som bara kommer slängas bort.

Om det står coca cola så ska de också leverera coca cola och inte något billigt, äckligt substitut!

• Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!
  • jaghopparhögt
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-05 12:13:55 följande:
    Yes yes, man kunde välja mellan coca cola, fanta, sprite osv osv. Alltså inte cola, apelsindryck och vad allt nu kallas för och heter
    Ibland är ju dock även fanta synonymt med apelsinläsk :(
  • Trynträ
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-05 11:32:50 följande:
    Jag tycker att den smakar skit

Sedan är det inte bara det faktum att man kan välja coca cola och få ett substitut, det är frågan om kostnad också. 25 kr för en 1.5 liters coca cola är dyrt men 25kr för en 1.5 liters freeway cola är hutlöst.
    Du tror inte det är så att coca-colas är dyrare p g a namnet då? Innehållet är ju samma skit oavsett. Vatten med smakämnen och socker.
  • Idha

Freeway-colan är ju den i särklass godaste fulcolan på marknaden!! Jag hade kanske inte betalat 25:- för den eftersom de kostar mex en tia normalt sett men Freeway är verkligen underskattad. All annan fulcola är rätt otäck, tycker jag. Coop X-tra hade en lightvariant för längesedan (som smakade calippo) men den har jag inte sett på år och dagar. Dålig stil, hursomhelst.

• MysTic PrincesS

Var likadant här när jag beställde via pizzaonline vid några tillfällen. Det stod COCA COLA men fick nån jäkla fulcola typ pepsi Kräks

Men den pizzerian blev la överhopad med arga mail så nu står det pepsi... och jag köper hem coca cola om jag vet att jag ska beställa därifrån...

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • jaghopparhögt
    Trynträ skrev 2010-09-05 14:37:18 följande:
    Du tror inte det är så att coca-colas är dyrare p g a namnet då? Innehållet är ju samma skit oavsett. Vatten med smakämnen och socker.
    De smakar ju helt olika.
  • Fidelis ad urnam
    Trynträ skrev 2010-09-05 14:37:18 följande:
    Coca cola är gott, freeway cola smakar skit.
  • norgesessan

Läsk smakar visst olika beroende på vattnet. Maken köpte en Sprite till mig en sommar, jag tog för givet att det var helt vanlig Sprite, men smakade direkt att det var öststatsprite, kollade sen.....Och det stämde...
    Så det var inte placeboeffekt på mig, eftersom jag inte ens visste att den var polsk eller vad det nu var, innan.

I USA var det också konstig smak på läsken, men vände mig snabbt. Is tog jag däremot aldrig, för deras drickvatten var skitäcligt (där jag var). Stank klor.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!