• Fidelis ad urnam

Beställde COCA COLA fick Freeway cola!

Då både jag och maken är krassliga beställde vi idag hem mat från PizzaOnline.
    Maken beställde kebabtallrik och jag en kebabsallad och till det hela beställde vi en 1,5 liter coca cola, för 25 kronor.
    Nu när maten kom stod budet där med en freeway cola i handen!
    När jag ifrågasatte sa han att han bara levererar och de svarar inte på ställer vi beställde ifrån.
    25 kr för en äcklig jävla cola som bara kommer slängas bort.

Om det står coca cola så ska de också leverera coca cola och inte något billigt, äckligt substitut!

• Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!
  • Trynträ

Freeway cola lighten är godare än coca-colas så jag hade inte klagat. Vet dock inte hur vanliga colan smakar. Själv är jag inte särskilt förtjust i Coca-cola eftersom jag tycker den är för söt. Sodastream cola lighten är godast tycker jag.

• Fidelis ad urnam
    Trynträ skrev 2010-09-04 21:17:02 följande:
    Freeway cola lighten är godare än coca-colas så jag hade inte klagat. Vet dock inte hur vanliga colan smakar. Själv är jag inte särskilt förtjust i Coca-cola eftersom jag tycker den är för söt. Sodastream cola lighten är godast tycker jag.
    om vi bara ska ta den enkla frågan om kostnad så är det grund till att klaga.
    En 1,5 liters coca cola kostar kanske 12 kr för dem att köpa in (eller 15 om de köper i butik) medan freeway-skiten kostar hälften.
    De tog 25 kronor för flaskan.

Att de sedan skrev coca cola, inte cola utan coca cola (som märket coca cola) och sedan levererade substitutet freeway, som är billigt skit, är inte acceptabelt.

Om jag inte hade gillat smaken på coca cola hade jag tagit en annan form av dryck, men nu ville jag ha coca cola men fick freeway som kommer slängas.
  • Trynträ
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-04 21:23:16 följande:
    om vi bara ska ta den enkla frågan om kostnad så är det grund till att klaga.
    En 1,5 liters coca cola kostar kanske 12 kr för dem att köpa in (eller 15 om de köper i butik) medan freeway-skiten kostar hälften.
    De tog 25 kronor för flaskan.

Att de sedan skrev coca cola, inte cola utan coca cola (som märket coca cola) och sedan levererade substitutet freeway, som är billigt skit, är inte acceptabelt.

Om jag inte hade gillat smaken på coca cola hade jag tagit en annan form av dryck, men nu ville jag ha coca cola men fick freeway som kommer slängas.
    Ja jag håller med om att det var dåligt att de skrev coca-cola eftersom det är ett märke. Tyvärr har det väl blivit så att det nästan blivit som ett samlat namn för alla coladrycker. Tycker du ska klaga nästa gång. Personligen är jag dock inte av åsikten att det är skit bara för att det är billigt. Föredrar ju Freeway lighten framför Coca-colas lightvarianter.
  • MickeN1973

beställer man coca-cola då ska man få coca-cola

beställer man cola, då kan man få va som helst

• jaghopparhögt

Precis som när man beställer en redbull/vodka på krogen och bartendern tar fram en burk Euroshoppar energidryck.

• Kaxelina
    MickeN1973 skrev 2010-09-04 21:42:13 följande:
    beställer man coca-cola då ska man få coca-cola

beställer man cola, då kan man få va som helst
    Håller med.
  • Fidelis ad urnam
    jaghopparhögt skrev 2010-09-04 21:47:50 följande:
    Precis som när man beställer en redbull/vodka på krogen och bartendern tar fram en burk Euroshoppar energidryck.
    ha ha, ja precis!
    Om de inte vill använda de dyra märkena så får de väl döpa om skiten till energidryck/vodka
  • jaghopparhögt
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-04 21:51:37 följande:
    ha ha, ja precis!
    Om de inte vill använda de dyra märkena så får de väl döpa om skiten till energidryck/vodka
    Kom på en till!
    Iof inte riktigt samma grej men ändå, när man beställer pizza med oxfile och det är något helt annat på. Ibland fläskfile eller kebab. Visst man fattar att de inte kan ha så billiga pizzor med oxfile men då ska man inte heller skriva det.
  • Helena o Mattias

Sätt betyg på pizzerian kan man ju göra på pizza.nu där vi brukar beställa. Där vi brukar beställa från så bruka de stå att de ingick dryck när man beställde familjepizza, sen stod de att de fanns coca cola så vi tog de o fick premium cola. Så när vi la betyg så skrev vi att står de coca cola så ska de vara de, då tog de bort att de ingick o man fick betala skillt för drickan 25:- o då är de coca cola o inget annat!
    Så jag tycker du ska klaga, antingen till pizzeian eller pizzaonline så blir de säkert ändring!

Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Fidelis ad urnam
    Helena o Mattias skrev 2010-09-04 21:56:21 följande:
    Sätt betyg på pizzerian kan man ju göra på pizza.nu där vi brukar beställa. Där vi brukar beställa från så bruka de stå att de ingick dryck när man beställde familjepizza, sen stod de att de fanns coca cola så vi tog de o fick premium cola. Så när vi la betyg så skrev vi att står de coca cola så ska de vara de, då tog de bort att de ingick o man fick betala skillt för drickan 25:- o då är de coca cola o inget annat!
    Så jag tycker du ska klaga, antingen till pizzeian eller pizzaonline så blir de säkert ändring!
    Jag skrev ett mycket negativt omdöme på pizzaonline.
    Maten var ju inte riktigt varm längre, leveransen var 15 min senare än beräknat osv osv.
Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!