• Fidelis ad urnam

Beställde COCA COLA fick Freeway cola!

Då både jag och maken är krassliga beställde vi idag hem mat från PizzaOnline.
    Maken beställde kebabtallrik och jag en kebabsallad och till det hela beställde vi en 1,5 liter coca cola, för 25 kronor.
    Nu när maten kom stod budet där med en freeway cola i handen!
    När jag ifrågasatte sa han att han bara levererar och de svarar inte på ställer vi beställde ifrån.
    25 kr för en äcklig jävla cola som bara kommer slängas bort.

Om det står coca cola så ska de också leverera coca cola och inte något billigt, äckligt substitut!

• Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!
  • Skogsflickan

Som när jag beställde en gång på krogen RED BULL (dricker inte alkohol) och fick en power king (från willys) för 30kr...Sån kostar 5.90 på willys....Bartendern förnekade först att det var annat tills jag sa att jag VET hur red bull smakar då jag dricker det varje dag och dessutom vill jag ha en OÖPPNAD burk som jag öppnar själv.. Jag vägrade betala 30kr för skiten, dom fick nöja sig med hälften..

• Trevlig eftermiddag
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-05 00:01:46 följande:
    Vad sa ni till dem?
    Billiga starköl mao.
    Billiga och billiga starköl he he, finns billigare på systembolaget, nä men inte kunde vi dricka dem, med barnen och vi skulle ju upp och jobba dan efter, visst kunde vi ta en starköl till maten men ingen av oss kände så stor lust till det, blev liksom förstört hela matron. Jag har inte så stor tillförliglighet till onlnepizza.har blivit blåst på 300 spänn som jag hade satt in på deras konto och har aldrig fått något tillbaka, inte ens pengar, inte ens en ursäkt att dom stal mina pengar 
  • CloudBerry 1

Fast den har ju fått bäst i test i ett blindtest så så äcklig kan den ju inte vara va?

Jag förstår ändå irritationen av att ha fått fel produkt..

• Fidelis ad urnam
    CloudBerry 1 skrev 2010-09-05 11:29:51 följande:
    Fast den har ju fått bäst i test i ett blindtest så så äcklig kan den ju inte vara va?

Jag förstår ändå irritationen av att ha fått fel produkt..
    Jag tycker att den smakar skit

Sedan är det inte bara det faktum att man kan välja coca cola och få ett substitut, det är frågan om kostnad också. 25 kr för en 1.5 liters coca cola är dyrt men 25kr för en 1.5 liters freeway cola är hutlöst.
  • Hannajo

Satt på en pizzeria en gång när en familj kom in och sonen beställde Pepsi. Han fick vänta en liten stund på sin dricka, för de sprang iväg till en kiosk i närheten och köpte Pepsi, de hade nämligen bara Coca Cola. DET är service!

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • elefantmamman

Irriterande som fan. Brukar iof få Coca Cola när jag beställer ute men händer ofta att jag får Coca Cola Light. Vet inte om det beror på att jag är överviktig eller vad. Sen blir dom sura när jag vill byta. Jag är allergisk mot sötningsmedel så om jag skulle dricka ett stort glas Cola light skulle jag få åka hem ganska snabbt eftersom jag ser ut som elefantmannen och det kliar nåt grymt.

• CloudBerry 1
    elefantmamman skrev 2010-09-05 11:57:47 följande:
    Irriterande som fan. Brukar iof få Coca Cola när jag beställer ute men händer ofta att jag får Coca Cola Light. Vet inte om det beror på att jag är överviktig eller vad. Sen blir dom sura när jag vill byta. Jag är allergisk mot sötningsmedel så om jag skulle dricka ett stort glas Cola light skulle jag få åka hem ganska snabbt eftersom jag ser ut som elefantmannen och det kliar nåt grymt.
    Vad är du allergisk mot säger du?

Vilket ämne?
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-05 11:32:50 följande:

Sedan är det inte bara det faktum att man kan välja coca cola och få ett substitut, det är frågan om kostnad också. 25 kr för en 1.5 liters coca cola är dyrt men 25kr för en 1.5 liters freeway cola är hutlöst.
    Konsum här tar 22 kr för en 1,5 liters coca cola så att en pizzeria tar 25 tycker inte jag var särkillt dyrt ändå. 33cl-drickorna går ju på 15 eller 17 kr på pizzerian så...

Men visst eftersom det inte är riktig coca cola så hade de ju kunnat sänkt priset på den, det håller jag med om.
  • Fidelis ad urnam
    CloudBerry 1 skrev 2010-09-05 12:03:54 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-05 11:32:50 följande:

Konsum här tar 22 kr för en 1,5 liters coca cola så att en pizzeria tar 25 tycker inte jag var särkillt dyrt ändå. 33cl-drickorna går ju på 15 eller 17 kr på pizzerian så...

Men visst eftersom det inte är riktig coca cola så hade de ju kunnat sänkt priset på den, det håller jag med om.
    1.5 liters coca cola kostar på willys eller citygross mellan 15-18 kr ungefär.
    Men oavsett så kostar freeway colan mindre och är ett billigt substitut och inte vad jag beställde, men jag fick ändå betala 25 kronor för skiten, vilket jag accepterade då jag trodde jag skulle få det jag beställde.
  • oOMayaOo

Nu antar jag att ts verkligen beställde Coca cola, men jag kan intyga att många är inte på det klara vad en cola egentligen är. Det är inte alls ovanligt att folk beställer en cola och sen klagar när de får en pepsi. De har missat hela grejen med att coca cola är en cola och pepsi är även den en cola, en annan sort, men likväl en cola. Man måste vara specifik med vad man vill ha.

Jag ogillar även när restauranger skriver på menyn att de har t.ex parmaskinka eller parmesanost när de egentligen serverar billigare varianter. De kan vara lika goda, absolut, men man ska kunna se vad man kommer få, allt annat är falsk marknadsföring.

• Fidelis ad urnam
    oOMayaOo skrev 2010-09-05 12:07:57 följande:
    Nu antar jag att ts verkligen beställde Coca cola, 
    Yes yes, man kunde välja mellan coca cola, fanta, sprite osv osv. Alltså inte cola, apelsindryck och vad allt nu kallas för och heter
Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!