• Fidelis ad urnam

Beställde COCA COLA fick Freeway cola!

Då både jag och maken är krassliga beställde vi idag hem mat från PizzaOnline.
    Maken beställde kebabtallrik och jag en kebabsallad och till det hela beställde vi en 1,5 liter coca cola, för 25 kronor.
    Nu när maten kom stod budet där med en freeway cola i handen!
    När jag ifrågasatte sa han att han bara levererar och de svarar inte på ställer vi beställde ifrån.
    25 kr för en äcklig jävla cola som bara kommer slängas bort.

Om det står coca cola så ska de också leverera coca cola och inte något billigt, äckligt substitut!

• Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!
  • pluvdo

Något annat störande är ju att även om pizzerior har coca-cola så är det inte svensk sådan, utan någon öststatsskit som smakar sprit eller dylikt. Jag köpte två coca-cola på Netto (alltså inte pizzeria, men ändå) för ett tag sedan och upptäckte när jag kom hem att det var utländsk cola. Den var så äcklig att den inte gick att dricka.
    Varför gör de så?

• Mrs Statham
    pluvdo skrev 2010-09-04 22:09:24 följande:
    Något annat störande är ju att även om pizzerior har coca-cola så är det inte svensk sådan, utan någon öststatsskit som smakar sprit eller dylikt. Jag köpte två coca-cola på Netto (alltså inte pizzeria, men ändå) för ett tag sedan och upptäckte när jag kom hem att det var utländsk cola. Den var så äcklig att den inte gick att dricka.
    Varför gör de så?
    ööööh, för att den är billigare??
    De kan ta lika mycket för en flaska som för en "äkta" cola???
    Annars tvivlar jag att coca cola smakar olika beroende på vilket språk etiketten är på.
    Placebo är mäktiga saker det där...
  • jaghopparhögt
    Mrs Statham skrev 2010-09-04 22:13:19 följande:
    Annars tvivlar jag att coca cola smakar olika beroende på vilket språk etiketten är på.
    Coca-cola är enligt dem själva likadant överallt. Fanta kan dock smaka annorlunda beroende på var den är köpt.
  • Mrs Statham
    jaghopparhögt skrev 2010-09-04 22:27:38 följande:
    Coca-cola är enligt dem själva likadant överallt. Fanta kan dock smaka annorlunda beroende på var den är köpt.
    Jo men precis. Coca Cola är ju som big mac liksom.
    Likadant oavsett det är i new york, stockholm, paris eller zagreb som du köper produkten i
  • Virriga Vera
    Mrs Statham skrev 2010-09-04 22:13:19 följande:
    Cocacola smakar faktiskt olika beroende på vattnet de blandar ut essensen med. Essensen är alltid likadan men sedan kan ju vattnet smaka olika och beroende på hur mycket vatten de blandar ut essensen med.

Dricker du Cocacola i t.ex USA och från en sk fontän så smakar den lite klor beroende på att deras vatten har mycket klor tillsatt. ISverige så är den ofta mycket utspädd på McDonalds och Burger King och smakar väldigt vattnigt.
  • Mrs Statham
    Virriga Vera skrev 2010-09-04 23:27:32 följande:
    Cocacola smakar faktiskt olika beroende på vattnet de blandar ut essensen med. Essensen är alltid likadan men sedan kan ju vattnet smaka olika och beroende på hur mycket vatten de blandar ut essensen med.

Dricker du Cocacola i t.ex USA och från en sk fontän så smakar den lite klor beroende på att deras vatten har mycket klor tillsatt. ISverige så är den ofta mycket utspädd på McDonalds och Burger King och smakar väldigt vattnigt.
    Ja att det är skillnad på tappad cola på donken från ställe till ställe vet jag ju.
    Nu var ju frågan hurvida stora skillnader det verkligen är på flaskcocacola.
    Bara för att etiketten är på ryska och ryskt vatten har används så blir ju läsken inte direkt odricklig för det.
  • Virriga Vera
    Mrs Statham skrev 2010-09-04 23:35:57 följande:
    Ja att det är skillnad på tappad cola på donken från ställe till ställe vet jag ju.
    Nu var ju frågan hurvida stora skillnader det verkligen är på flaskcocacola.
    Bara för att etiketten är på ryska och ryskt vatten har används så blir ju läsken inte direkt odricklig för det.
    Odrickbar vet jag inte precis, men det ÄR skillnad i smak mellan olika länderns Cocacola. Nu dricker jag inte Cocacola själv utan håller mig till Pepsi max och i sällsynta fall Cola light.
  • V 77

Freeway cola hade defenitivt irriterat mig... jag är väldigt kinking med smaken när det gäller Coca-Cola.
    Coca-Cola smakar defenitivt olika i olika länder...

• Trevlig eftermiddag
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-04 18:20:39 följande:
    Då både jag och maken är krassliga beställde vi idag hem mat från PizzaOnline.
    Maken beställde kebabtallrik och jag en kebabsallad och till det hela beställde vi en 1,5 liter coca cola, för 25 kronor.
    Nu när maten kom stod budet där med en freeway cola i handen!
    När jag ifrågasatte sa han att han bara levererar och de svarar inte på ställer vi beställde ifrån.
    25 kr för en äcklig jävla cola som bara kommer slängas bort.

Om det står coca cola så ska de också leverera coca cola och inte något billigt, äckligt substitut!
    he he jag beställde från pizzaonline en gång, 4 pizzor och 6 st folköl 
    hem kom dom med 4 pizzor och 6 st starköl ??????????????????? 
  • Fidelis ad urnam
    Trevlig eftermiddag skrev 2010-09-04 23:59:57 följande:
    he he jag beställde från pizzaonline en gång, 4 pizzor och 6 st folköl 
    hem kom dom med 4 pizzor och 6 st starköl ??????????????????? 
    Vad sa ni till dem?
    Billiga starköl mao.
Svar på tråden Beställde COCA COLA fick Freeway cola!