• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Wheeli
    Florimell skrev 2013-04-09 18:05:36 följande:
    Fick ett telefonsamtal från läkaren idag... Hyffsad känsla av att falla ner i ett svart hål när jag såg dolt nummer på presentatören. Men det första hon sa var "Allt är ok!" Anledningen att de ringde var för att labbet skrivit att de inte meddelat mig, varför inte kunde inte läkaren svara på. Men vilken pärs att gå igenom det här! Kram till alla som väntar, eller har väntat!

Grattis! Skönt att allt va bra! Vilket sjukhus va de? Vi va på Huddinge idag å lämnade MKP, de sa att de skulle ringa vid dåliga nyheter och brev vid bra... Hmm
  • idab84

Åh grattis Florimell!!!!

Till Er som ff väntar håller ja tummarna så mycket ja kan... O uppmuntrar Er att uppdatera oss :)

• Florimell

Wheeli, det skulle de till oss också. Växjö, men provet analyseras i Lund. Det normala är annars att de ringer vid dåligt resultat, vid provtagningen sa de att de borde höra av sig på måndagen i så fall, men jag tänkte inte ropa hej förren jag fått brevet... Inte kul att få samtal strax efter fem på tisdagen... Men hon var jäkligt snabb med att säga att allt var ok :)

• Rödblå

Ni som har väntat på långtidsodlingen, hur lång tid har ni fått vänta???
    På måndag har det gått tre veckor för oss och väntan är väldigt långsam.

Vi har inte fått någon snabbanalys då vi inte gjorde fvp pga dåligt resultat på KUB/NUPP utan för att man såg en missbildning och då ville vi ha ett så fullständigt svar som möjligt och inte bara trisomi 13, 18 och 21.

• idab84

Ja gjorde snabb så kan inte svara dig,, men vill önska lycka till,, o ja håller tummar för dig/Er :)

• zora6

Wheeli.
    Vi fick 1:2 och hade inte 3.5. Vi hade 3.4.
    Ska göra fostervatten prov nu på onsdag, efter veckor av psykisk terror. Min kropp är då stressad av allt detta att jag nu börjat få små sammandragningar. Är inte då nervös för provet men gör resultatet och efterföljden. Det är så sjukt jobbigt. Min kropp konstant skakar sv stress och oro.

• Rödblå

Idag fick vi svar på vårt fostervattensprov (långtidsodling). Och allt såg bra ut!!!!
    Exakt tre veckor tog det alltså.

Gjorde också ett riktat ultraljud då man tittade särskilt på hjärtat och njurar och utifrån vad de kan se så var allt bra där också. Bebisen hade ju tidigare en stor cysta i buken, men av den ser man nu inga spår.

Det enda som var oroväckande var att den hade lite för stora/feta/svullna fötter. Det rörde sig inte om klumpfot eller någon snedställning, men foten var liksom svullen, fick en tid om två veckor igen för att titta om det går att se något mer.

Men inga kromosomfel!!!! :)

• Wheeli
    zora6 skrev 2013-04-15 08:18:02 följande:
    Wheeli. Vi fick 1:2 och hade inte 3.5. Vi hade 3.4. Ska göra fostervatten prov nu på onsdag, efter veckor av psykisk terror. Min kropp är då stressad av allt detta att jag nu börjat få små sammandragningar. Är inte då nervös för provet men gör resultatet och efterföljden. Det är så sjukt jobbigt. Min kropp konstant skakar sv stress och oro.

Ok Ja.. Väntan är hemsk! Vi fick brev idag på snabbtestet från mkp, inga kromosomfel! :):) Långtidstestet kvar, läste att de va sällan de hittade nåt på de, rätt eller fel?
  • Rödblå
    Wheeli skrev 2013-04-15 17:22:20 följande:
    Ok Ja.. Väntan är hemsk! Vi fick brev idag på snabbtestet från mkp, inga kromosomfel! :):) Långtidstestet kvar, läste att de va sällan de hittade nåt på de, rätt eller fel?

Wheeli: yay! Fantastiskt. Vad skönt.

Jag har hört precis som du att det är väldigt ovanligt att man hittar något på långtidsodlingen om man inte hittat ngt på snabbanalysen. Hoppas ni kan slappna av nu.

Skälv känner jag mig lugnare även om det där med de svullna fötterna stressar mig lite, men försöker vara positiv nu när allt annat såg bra ut.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!