• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • mamma40plius

En sak till: måste bara säga att vi har en fantastisk mödravård i Sverige. Har hittills träffat 4 läkare och 2 barnmorskor. De har alla varit lyhörda för mina önskemål och medvetet valt att inte ta några risker när det funnits tveksamheter. Jag har fått otroligt snabba svar och snabba tider. Mitt önskemål om riktat UL fick jag utan en fråga. Är klart imponerad!!

• zora6

Vi har fått tid den 27/5 för samtal med läkare om vårat fvp. Den längre utvärderingen. Är lite nervös på om de hittar nått kromosom fel hos mig eller gubben.
    Nu har det gått 3,5 v sen aborten och dagarna känns lite lättare. Tänker såklart på det stup i ett men det är ok.
    Lycka till ni andra som väntar.

• mamma40plius

Vårt riktade UL visade inget annat ett friskt barn. Dock sa läkaren att det endast är 50 procent av barnen m ds som har markörer som syns på UL. Kub risken bedöms dock annorlunda efter ett bra UL. 100 poäng till, menade läkaren, vilket isf ger oss 1:208.

Hjärtat såg finfint ut, hjärnhalvorna likaså. Alla inre organ fanns på plats och inget yttre som syntes på UL. Vi har nu gått ut offentligt s à s och berättat för typ alla nu :) Skönt efter denna långa tid i ovisshet. Är nu i vecka 21 och liten känns varje dag i magen.

• idab84

Åh va skönt!! Hoppas de går fortsatt bra för dig :) lycka till :D

• jessmess

Sitter och väntar på snabbresultatet av moderkaksprovet. Svaret ska komma denna vecka. Fick 1:2, 4 mm bred nackspalt. Sitter på nålar och väntar. Skönt att läsa att det har gått så bra för många av er! :) min egen nervositet för svaret tar upp större delen av min vakna tid, inatt smög sig även oron in sig i min dröm. Drömde att allt var bra, inga kromosom avvikelser. Men sen vaknade jag tyvärr upp :( hoppas att drömmen blir verklighet!

• mteriksson
    jessmess skrev 2013-06-03 12:31:02 följande:
    Sitter och väntar på snabbresultatet av moderkaksprovet. Svaret ska komma denna vecka. Fick 1:2, 4 mm bred nackspalt. Sitter på nålar och väntar. Skönt att läsa att det har gått så bra för många av er! :) min egen nervositet för svaret tar upp större delen av min vakna tid, inatt smög sig även oron in sig i min dröm. Drömde att allt var bra, inga kromosom avvikelser. Men sen vaknade jag tyvärr upp :( hoppas att drömmen blir verklighet!
    håller alla tummar!
  • idab84

Jessmess: fyy vet hur de känns :( skickar all min styrka att orka sista biten!!!

Massa lycka till i snälla uppdatera!!!

• Carla300

Jessmess: Håller tummarna att allt är bra med bebisen! Vet hur jobbig väntan är... Tur att du fick göra mkp istället för fvp i allafall! Själv hade jag 1:5 risk med nackspalt på 3,7 och fick vänta fyra veckor från kub tills jag fick svaret att allt var bra! Ett helvete däremellan...

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!