• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • mamma40plius

Väntar fortfarande på fvp. Ska göra nästa vecka. Idag kom min drömvagn upp på Blocket och jag struntade i alla om och sen och köpte vagnen. Kände mig så stolt och mallig när jag körde den fina vagnen och hade min stora dotter bredvid. Tänk att jag kan få gå så mååånga gånger och med en riktig bebis i vagnen sedan :)

• idab84

:) härligt att du hitta en vagn du är nöjd med,,, de har inte ja gjort ännu,,, :)

• Carla300

Nu har jag varit på hjärt ul och allt såg bra ut!:) Så varför nackspalten var så stor då för 10 veckor sen förblir en gåta. Huvudsaken är att lillen är frisk:)

• Jolly23

Skönt carla300! Försök att njut nu!
    Våran lille son kikade ut igår kväll och allt ser jätte bra ut. Han kom dock lite tidigt (v36+3) men vägde 2960g.
    Vi fick 1:2 på kub och nackspalt 3,5mm. Men allt annat såg bra ut efter och det visade sig vara rätt:)

• Rödblå

Grattis Jolly till sonen och grattis Carla till ultraljudsresultatet. Härligt med alla positiva nyheter.

Vi var på vårt 7e ul i måndags och det enda som finns kvar som ett litet frågetecken och orosmoln är svullna fötter, annars ser allt bra ut, hjärta, njurar, tillväxt osv, den gigantiska cystan i magen är borta och fvp visade inget avvikande. Jag är nu i vecka 21 och ska verkligen försöka ställa in mig på att det kommer en lillebror i september.

• 771

Hej. Var i torsdags på Kub och fick helt chockad resultatet 1:2. Jag tror att nackspalten va 4,1 mm men de hade lite problem med mätningen av den då fostret låg långt ner i magen, var tvungen att göra vu för att ens kunna mäta. Så nu har jag tid för mkp nu på måndag, man sitter ju lite på nålar det enda man vill är ju att få svaret direkt, å då ett positivt svar helst. Är det någon som haft så dåliga resultat som mig men ändå fått bra resultat senare???

• mallaprick

Var på kub igår och fick resultatet 1:18. Är så ledsen. Svårt att tänka på nåt annat. Vi fick inget mått på nacken mer än att det såg bra ut. Alltså är det mitt blodvärde som är dåligt. Är 36 år och vet ju att detta kan vara en risk....

• mteriksson
    mallaprick skrev 2013-05-04 10:01:17 följande:
    Var på kub igår och fick resultatet 1:18. Är så ledsen. Svårt att tänka på nåt annat. Vi fick inget mått på nacken mer än att det såg bra ut. Alltså är det mitt blodvärde som är dåligt. Är 36 år och vet ju att detta kan vara en risk....
    mitt blodvärde drog ner på mig också. Har hört flera som får dåligt pga blodvärdet, men alltid läst på alla forum att det har blivit bra ändå.  Håller alla tummarna
  • mteriksson
    771 skrev 2013-05-04 05:43:46 följande:
    Hej. Var i torsdags på Kub och fick helt chockad resultatet 1:2. Jag tror att nackspalten va 4,1 mm men de hade lite problem med mätningen av den då fostret låg långt ner i magen, var tvungen att göra vu för att ens kunna mäta. Så nu har jag tid för mkp nu på måndag, man sitter ju lite på nålar det enda man vill är ju att få svaret direkt, å då ett positivt svar helst. Är det någon som haft så dåliga resultat som mig men ändå fått bra resultat senare???
    Vilken jobbig sits. Förstår din oro. Bra att du får göra provet nu så fort. Tänk på att du har fortfarande 50% chans på att allt är bra!  Försök tänk positivt och tänk på att nästa vecka vid den här tidpunkten så vet du. Just väntan är knäckande hemsk.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!