Nu ska jag försöka få till ett ordentligt inlägg!!! Fullt upp här som vanligt
Ain: usch, vad otäckt att han blev puttad!
Glittrax:Förstår att du blev arg!! Hade jag oxå blivit!! Det är ju tungt o motigt ibland i alla förhållanden, ingen dans på rosor alltid
Hoppas att ni kan göra som barbamamma säger; prata igenom hur ni känner, och egentid är ju guld värd !!!!
X-girl: vad krångligt med receptet!! Det var väl möjligtvis läkaren hon skulle bli sur på, inte dig!! Hon hade väl en dålig dag.... Jag måste försöka få tag på läkaren som skrev ut astma-medicinerna till Ida, han har skrivit att vi får hämta ut med två månaders intervall. Funkade ju bra med kortisonet, för den får vi ut två stycken av i taget, men den luftrörsvidgande får vi bara en av. Den är snart slut, dagis börjar på måndag=massor av baciller... O egentligen får vi inte hämta ut medicin förräns i slutet av augusti... Suck...
Pilea: hur går det med trädgårdsarbetet?
Barbamamma: spännande med inskolning, har det gått bra? Himmel, vilket dyrt regnställ!!! Men måste man ha så måste man ju... Fy för förkylningar, antar att vi får ett helt gäng såna när Ida är tillbaks på dagis igen....
Vi hade det jättebra i Riga!!! Toppenväder, lagom varmt o soligt, jätteskönt!! Vi strosade runt o kollade in den stora marknaden, åt lunch på en mysig uteservering... O så all mat man proppar i sig på båten....
Det var jätteskönt med en liten minisemester!! Ida hade oxå kul, fast enligt henne så skulle ju hela båtresan tillbringas i bollhavet....
Sen när vi kom hem har det varit full fart hela tiden tycker jag!! Så mycket man vill hinna nu, sista semesterveckan
Vi har varit på ikea o köpt ett badrumsskåp, fick åka tre gånger innan vi fick ett helt skåp bara... hyfsat irriterande......Men nu sitter det uppskruvat på väggen, det blev bra
Sambon är duktig o målar för fullt i övre hallen, det blir fint! Den här gången har jag inte hjälpt till för större delen måste han stå på en byggställning eftersom det är öppet upp i tak o jag hade ingen lust o klättra upp o ner på den....
Men jag ska måla annat sen så det jämnar väl ut sig. Igår kväll, var jag o fikade med två tjejkompisar, superkul, vi tjattrade oavbrutet från halv sex till halv tio
Härligt!!!!
Idag har jag gjort äpplemos, äpplepaj o eftersom sambon har dragit iväg på trav, så ska jag sätta mig i soffan o skala lite mer äpplen, till mer äppelmos.....
Nu blir det visst åska här!