• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • MaLevi

Äntligen sover hon

Kom på att jag ska in till Linde och väga och mäta Levina på måndag den 9/1, hon blir 9 månader
    Tänkte att vi kan fika på eftermiddagen runt 13, så kan någon åka med mig hem och sen kanske fixa annan skjuts hemåt, karl kanske hämtar
    Provar att fixa ihop en fika i vedevåg

Fika kl 13.00 Hemma hos Jenny i Vedevåg.

Jenny & Levina - Kaffe & Te, ev. någon sorts kaka.
    Elin & Linus - Jenny glömde fråga

• englamax

så nu ska jag vara till baka på riktigt igen idag fick vi datorn fixad av dell och köp inte en dell dator kan jag säga dom pajar juh helatiden... alla bilder som låg på datorn vart åter igen pajade men som tur e hade vi nyss lagt över massa bilder på skiva så d va dom allra nyaste bilderna som vart kvaddade men vi får la ta nya!

linda- stackars er..dumma bilar som krånglar! ännu har våran inte krånglat men vi fick bakrutan krossad natten till julafton..skit kul *not*...vi firade jul i kopparberg så d va rätt kul för magnus att fixa plasta och tejpa bakruutan innan vi skulle åka och sen åkte vi med ett förfärligt ljud av plastet till kopparberg ..idioter som förstör!!

• Peand

Johanna - Skönt att se att du är tillbaks igen - för att stanna denna gång
    Vilken otur ni har med datorerna, är det inte andra gången det kraschar?
    Usch, nu _måste_jag lägga över alla bilder på skivor, tänk om det händer oss....Är såååå dålig på att göra det.....

Det där med bilen lät inte som någon trevlig julklapp...Onödigt är ju rätta ordet, fattar inte vad vissa ser för nöje i det.

• englamax

petra- jo det e 2:a gången och vi fick en helt ny i början på förra året Ja det e bäst du lägger över bilderna! ja det finns folk till allt... hur e leget i vedevåg..allt bra med er?

• Brodsmulan

Johanna.. uscha vilken start på julafton. Hoppas ni fick bra julbilder iallafall så inte de försvann, de vill man ju bra gärna ha kvar.

Idag är min vovve billig, går till lägstbjudande nej fy vad trött jag är på den trotsiga tonåring han är, mopsar sig och lyssnar skvatt.. blää.. ropar man hit åt han så vänder han bara rumpan till och lägger lock för öronen, benade hundskrutt. Skäller man åt han så morrar han tillbaka, jo tjena, ska vi allt ta ur han snabbare än blixten. Nej just nu vill jag ha en liten knähund man kan ta under armen och gå med om den strular, lite svårare med denna skrutten som bara kör ner bena i backen och vägrar ta ett steg, no chanse att flytta han. Mest irriterad på att det var maken som skulle ha en stor hund, jag ville ha en liten tax, men icke då. Å här sitter man med en 50kg tung vovve som är 76cm i manke å är maken intresserad.. inte nämnvärt.. va sjutton kunde jag inte fått en liten hund då Vore det inte för att jag är så envis skulle jag omplacerat han för länge sedan, men inte är det roligt när jag knappt kan gå med han, orkar inte knappt hålla han å ryggen är inte rolig efter en promenad.. hmm.. kamp med han, får tjata på gubben för att han ska ta han nå'n gång, sen tror jag att dessa p-piller jag äter gör saken sämre, har varit så bitsk och irriterad i många veckor nu och tror det kan ha med hormoner att göra, men kan ju inte sluta heller *suck*

Spänningen stiger också för att jag har sista chansen på omtenta 13-20jan, misslyckas jag denna 3e gång så får jag ingen komplett utbildning.. får bara inte misslyckas.

• Peand

Johanna - Här är det väl bara bra. Joans sover och de stora grabbarna är i Örebro på pappa och Jesper aktiviteter....Alltså Biltema, Claes Olsson, Toy´s R us, Mc Donalds och liknande.
    Så här sitter jag själv med en kopp the. SJälv då??

• Peand

Cissi - Har du samma p-piller som jag började med går det utmärkt att skylla på dem. Gjorde mig till ett monster Blev lite bättre när jag byte iallafall
    Skulle gärna ta hunden en stund, men du vet ju att det tyvärr inte går

• MaLevi

Johanna - Välkommen tillbaka Inte roligt detta med ligister, vet att det händer ganska mycket där uppe runt lingonvägen.
    Otur med datorerna, vi har oxå dell men våran har fungerat perfekt men så har vi ju alldeles egen dataexpert, Krilles storebror! Ska ändå passa på att lägga över bilderna på cd har ett par hundra, vill ju inte att de försvinner...

• Brodsmulan

Petra.. jag har Cerazette, nå kombi-minipiller av nått slag, tål knappt p-piller har provat de flesta sorter å dessa gör att jag får mycket mellanblödningar och bara det kan ju göra en tokig, typ varannan dag eller nått. Har fått mycket mer ont i ryggen men vet inte om det kan hänga ihop med dem, har ätit dem i 5v nu och just humörsvägningarna har varit som mest i ca 3-4v så det är ju en biverkning, men det ska ju ge sig säger de, jaha, när då? Nä, mycket uppgivet just nu.. speciellt p.g.a. vovven, blir bara så arg för att han ska ha sin vilja igenom till vilket pris som helst (gubben), va ju sååå viktigt att det var en stor hund, han skulle ju ha han till hemvärnet.. nu skyller han på att han inte går att ha där så som han är i person. Tror att jag fått mer ont i ryggen kan ha med hans promenader att göra, är på spänn hela tiden för att han inte ska kunna dra omkull mig igen som han gjorde i somras, enklare nu när det är halt och sen får man ju kampa med han för att han ens ska gå normalt, jag vet ju att det går över bara han kommer igenom denna fasen men just nu är han i esset å då är han bara dryg.

Aja, lär fixa mat nu, vargarna börjar morra här hemma bäst att se till att de är nöjda iallafall *s*

• Peand

Cissi - Grattis, precis de som jag åt och blödde konstant i 5-6 veckor innan jag fick barnmorskan att gå med på att det inte var normalt och skrev ut en annan sort till mig! Tror att kombinationen av att ständigt gå och blöda och hormoner kan bli lite för mycket för humöret

Svar på tråden LindeMammor2005