• Anonym (osäker)

11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?

Vi bor med barn i en tvåa med en hyra på drygt 4000 kr/mån. Nu vill min sambo att vi flyttar till en stor trea som har byggts. Jag tycker det verkar fint där men så kom dråpslaget, 11000 kr i hyra? Vad är detta? Jag tycker det är alldeles för mycket men han vill så nu bråkar vi om detta. Får det ens finnas sådana hyror? Jag trodde hyresmarknaden var reglerad men nu kan hyresvärdar ta hur mycket som helst eller? Blir så arg på detta, hur ska barnfamiljer ha råd med ordentliga bostäder? Har ni någonsin haft en så hög hyra?

• Svar på tråden 11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?
  • Anonym (osäker)

oj här kostar husen minst 4 milj :(

• La Lola
    Anonym (osäker) skrev 2010-09-26 18:59:38 följande:
    oj här kostar husen minst 4 milj :(
    Herrejävlar!
    Glad att jag bor där jag bor!
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tigrino

Oj, det var inte lite överdrivet? Ingår el, värme och mat tro?? 
    Vi bor i en tvåa för ca 5000 (vilket är rätt dyrt i den här staden), vi kan få hyra ett helt hus för under 5000. Flytta hit så får ni mer för pengarna  

• Anonym (osäker)
    Tigrino skrev 2010-09-26 19:03:28 följande:
    Oj, det var inte lite överdrivet? Ingår el, värme och mat tro?? 
    Vi bor i en tvåa för ca 5000 (vilket är rätt dyrt i den här staden), vi kan få hyra ett helt hus för under 5000. Flytta hit så får ni mer för pengarna  
    var bor ni då?
  • Anonym (...)
    Anonym (osäker) skrev 2010-09-26 19:08:22 följande:
    var bor ni då?
    Men varför bor ni inte kvar där ni bor nu och börjar spara pengar?
  • Anonym (osäker)

vi skulle behöva spara ihop minst 1,5 milj vilket tar lääänge

• Anonym (dyrt)

11000 kr är mer än vi betalar för vårt stora hus inkl vatten, avlopp, el, lån, sopor mm....

man är ju olika men det finns inte en chans att jag skulle bo i en lägenhet för 11 000 kr!!

• Anonym (...)
    Anonym (osäker) skrev 2010-09-26 19:11:24 följande:
    vi skulle behöva spara ihop minst 1,5 milj vilket tar lääänge
    Varför skulle ni behöva spara ihop så mycket? Ni behöver väl ändå inte en kontantinsats på 1,5 miljoner??
  • Anonym

Har också kollat på några nybyggda 3-or och 4-or här i området och hyran låg också på ca 10 000. På tok för mycket för en hyreslägenhet, men det är så himla dyrt här. TS, vi kanske bor i samma ort

Svar på tråden 11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?