• Zimlis

Äger du en potatispress?

Funderar på hur vanligt det är.. Jag har ju då ingen och har klarat mej bra hittills

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äger du en potatispress?
  • Skarpa
    Zimlis skrev 2010-10-12 13:59:03 följande:
    *hinner med EN fråga innan jag åker till jobbet*

Är det även "vinterpotatis" - alltså när de har tjockt skal??
    Det har jag inte hunnit testa än, faktiskt. Fick tipset att pressa potatis med skal på i somras, men nog har det funkat att pressa med skapligt tjockt skal när jag testat (dvs. inte bara färskaste nypotatisen).
  • GAGA

Det funkar med vinterpotatis med.

Använder vår press ofta.
    Även när jag gör guacamole. Stoppar in avocadon bara och så blir den mosad snabbt  

• Kazeer

Ja, vi har en potatispress. Den är gammal som gatan och bor högst upp i ett skåp. Används i stort sett aldrig.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • La Lola

Näpp aldrig ägt nån.
    O har eg aldrig saknat en heller.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Blå Flygare
    GAGA skrev 2010-10-12 14:16:08 följande:
    Det funkar med vinterpotatis med.

Använder vår press ofta.
    Även när jag gör guacamole. Stoppar in avocadon bara och så blir den mosad snabbt  
    Måste bero på press. Jagköpte en just för att kunna göra mos utan att skala potatis, men det blevpotatisexptotion hur jag än bar mig åt. J-a skit, vet inte varför den ligger kvar och tar PLATS.
  • werner

Ja. Använder den både att göra pressad potatis och att göra potatismos med.

Det där med avokadon var smart - det ska jag testa.

• angeni

Äger ingen, enda orsaken att jag funderar åp att köpa en är för att göra smakisar till sonen. Men kom på att jag kan lika gärna mosa det kokta genom en sil 

Potatismos mosar jag med gaffel och sedan rör ihop. Älskar när det är små små potatisbitar kvar, Då vet man att det är hemmagjort potatismos och inte pulvermos!

• JuliaL

Ja, tycker att potatismos utan klumpar är det godaset, men tyvärr orkar jag inte använda den alla gånger utan kör elvispen. Men om man ska göra rotmos måste man ha en.

Måste också testa avokado, smart!

• Tecken

Japp, och jag använder den ca 2-4ggr/år. Samlar mest damm i ett skåp, men när den används så är den guld värd.

Svar på tråden Äger du en potatispress?