• Zimlis

Äger du en potatispress?

Funderar på hur vanligt det är.. Jag har ju då ingen och har klarat mej bra hittills

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äger du en potatispress?
  • Sommarpresent

Ja, den har jag nog haft i 15 år. Älskar pressad potatis, men är inte direkt så förtjust i vanlig kokt potatis. 

• Asereht

Ja, men jag har typ aldrig pressat potatis i den. Däremot är den bra när man ska göra barnmat. Kommer inte ihåg om jag köpt den själv eller om jag fått den.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • karinagumman

köpte en förra veckan då jag älskar pressad potatis och har svårt att få potatismoset slätt...

Oskar ~ mammas favorit ~ född 12/1 2010
  • JuliaåRonjasmammis
    Ellieott skrev 2010-10-14 22:22:50 följande:
    har varken potatispress eller potatisstöt!
    Aha! Du är en kolhydrathatare!Flört 

Sorry, kunde inte låta bli att vara lite OT och skoja!Skäms
    Don't mess with my integrity!
  • Zimlis
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-10-13 12:05:12 följande:
    Äsch, vi har diskmaskin, så det är inga problem. Det blir så pass gott att allt extrajobb inte gör något!

Jag har alltid varit väldigt petig med just potatismos och dessvärre verkar mina ungar ha ärvt det av mig, så ska de äta riktigt mos (och inte det där äckliga pulvret) så blir det till att göra det ordentligt.
    Jag och mina kompisar hade faktiskt en period (i skolan) när vi _på riktigt_ gillade pulvermos mer än äkta vara - jag vill dock tro att det va en fix idé
  • Ellieott
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-10-14 22:44:57 följande:
    Aha! Du är en kolhydrathatare!Flört 

Sorry, kunde inte låta bli att vara lite OT och skoja!Skäms
    HAHA! Nej, det är jag inte. (Även om jag faktiskt har kört lchf lite nu, men det är inte därför jag inte har dessa redskap och jag är inte fantatisk).

Jag flyttade ihop med min sambo för ett år sedan, och ingen hade varken potatispress eller stöt. Och det är inget vi direkt har tänkt på, vi gör inte mos eller pressad potatis så ofta. Men jag ska köpa det. Någon gång.
  • Zimlis
    Ellieott skrev 2010-10-15 09:17:27 följande:
    HAHA! Nej, det är jag inte. (Även om jag faktiskt har kört lchf lite nu, men det är inte därför jag inte har dessa redskap och jag är inte fantatisk).

Jag flyttade ihop med min sambo för ett år sedan, och ingen hade varken potatispress eller stöt. Och det är inget vi direkt har tänkt på, vi gör inte mos eller pressad potatis så ofta. Men jag ska köpa det. Någon gång.
    Poängterar, man måste inte ha någon stöt för att göra god potatismos - elvispen funkar utmärkt.
  • frifantasi

hihi, en sån annorlunda tråd Skrattande

nä, jag har ingen men jag hade en förr, men jag gjorde mig av med den för den var så stor och otymplig i kökslådan. Fast jag kanske skulle ha en sån igen ändå, det är så gott med fluffig potatis.... MUMS

Svar på tråden Äger du en potatispress?