Äger du en potatispress?
Funderar på hur vanligt det är.. Jag har ju då ingen och har klarat mej bra hittills ![]()
Funderar på hur vanligt det är.. Jag har ju då ingen och har klarat mej bra hittills ![]()
japp och den används när jag gör barnmat med allt utom kötet kör jag genom pressen da vet jag att det inte finns nagra bitar som jag missat och det blir inte en stor kletklump av potatisen (som det gärna blir när man mixar)
ja det gör jag, används förviso inte super ofta men.......
Här används den rätt ofta om vi äter potatis. Är inte så förtjust i vanlig kokt potatis så då brukar det bli pressad, samt använder den när det ska göras potatismos
Ja, men vi gillar inte pressad potatis...
Kanske ska prova att göra guacamole med den som någon föreslog.
Vi har också en sparrisskalare, sparriskastrull, jordgubbsnoppare, vitlöksrasp, vitlökskross (inte samma som press), en metalltvål som tar bort lukt från händerna och ett par champagneåterförslutare.
Vi bodde granne med en lite lyxigare husgerådsaffär när vi var yngre och inte hade barn att köpa leksaker till.
Äger en, men använder den sällan. Det går ju lika bra att göra potatismos utan om man har en bra elvisp. Pressad potatis äter vi ytterst sällan.
Jo har en men har bara haft den i ett par år . Inga direkta mosfantaster i vår familj
Nja... Jag lämnade den hos min fd sambo för drygt ett år sedan och har inte kommit mig för att köpa en ny. Men jag saknar den ibland
Inte till mos men pressad potatis är ju SÅ gott! (svarade annat)
Äger en men har inte använt den på flera år. Om du menar en press, inte stöt som vissa verkar mena. Jaja...
Ja det har vi. Den används till potatismos, blomkålsmos och guacamole i dagsläget, när vårat barn börjar med smakisar kanske den kan komma till nytta även til det.
Japp!!)använder den gärna:)