Äger du en potatispress?
Funderar på hur vanligt det är.. Jag har ju då ingen och har klarat mej bra hittills ![]()
Funderar på hur vanligt det är.. Jag har ju då ingen och har klarat mej bra hittills ![]()
Jag har en och använder den till att göra mockanystan. Potatismos gör jag med potatisstöten.
Ja, det gör jag. Men den har varit nedpackad i en flyttlåda dom senaste 2.5-3åren
(iofs ihop med det mesta av mina saker så det säger inte så mycket om potatispressen i sig)
Ja. Min yngsta var en potatismosälskare första året, då var det perfekt med potatispress.
Ja, det har vi. Används dels till pressad potatis och så såklart till mos. Fast till moset kör jag först potatispress, sen potatisstamp och så lite visp på slutet för fluffet. Får inte finnas en endaste lilla bit kvar, hemlagat potatismos ska vara lent som ett barnarsel och smaka smör & grädde! ![]()
Japp det har jag.
Pappa gjorde alltid potatisarna i press när vi var små..och tänka sig att det faktiskt blev godare :p
Jag äger ingen dock, tar upp alldeles för mycker dyrbar plats i köket.
Ja, tre stycken t.o.m (och två potatisstötar), har blivit så genom arv och samboskap. Använder pressen mycket, pressad potatis är sååå mycket godare än bara vanlig kokt
Jaa! Pressad potatis är världsgott till fisk! Mumma!!