• Zimlis

Äger du en potatispress?

Funderar på hur vanligt det är.. Jag har ju då ingen och har klarat mej bra hittills

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äger du en potatispress?
  • isisisis

Ja,använder den några ggr om året,men den tar ju ingen plats.Inte min modell iaf.

• Nillinsimim

japp, när jag flyttade hemifrån var det en av sakerna jag inhandlade, min blivande sambo hade ingen....men då är han uppväxt på pulvermos #ryser#

• werner
    angeni skrev 2010-10-12 14:24:58 följande:
    Äger ingen, enda orsaken att jag funderar åp att köpa en är för att göra smakisar till sonen. Men kom på att jag kan lika gärna mosa det kokta genom en sil 

Potatismos mosar jag med gaffel och sedan rör ihop. Älskar när det är små små potatisbitar kvar, Då vet man att det är hemmagjort potatismos och inte pulvermos!
    Alltså, bara för att jag gör ett slätt potatismos så finns det ingen som helst risk för att missta det för pulvermos. Pulvermos smakar ju bläää. Att man sen kan gilla bitar i moset är ju en annan sak
  • isisisis
    isisisis skrev 2010-10-12 14:31:02 följande:
    Ja,använder den några ggr om året,men den tar ju ingen plats.Inte min modell iaf.
    Ja ja antar att du menar potatispress och inte potatisstöt??
  • VirrigaVerna

Ja en gammal som jag ärvt efter min farmor. Älskar den

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • tilja

Vi gör bara riktig potatismos så den avvägs flitigt!

• laila88
    GAGA skrev 2010-10-12 14:16:08 följande:
    Det funkar med vinterpotatis med.

Använder vår press ofta.
    Även när jag gör guacamole. Stoppar in avocadon bara och så blir den mosad snabbt  
    smart! varför har jag aldrig tänkt på det innan.. och nu blev jag extremt sugen på guacamole med!

och för att svara på frågan, min potatspress används nästan aldrig, men när den väl används blir de gott. som en annan sorts smak!. eller så kanske jag inbillar mig?
  • Mandel

Ska man göra rotmos så behövs den garanterat!
    Eller när man ska servera pressad potatis

Till potatismoset använder jag stöt då det går fortare och blir mindre disk.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Äger du en potatispress?