• Zimlis

Äger du en potatispress?

Funderar på hur vanligt det är.. Jag har ju då ingen och har klarat mej bra hittills

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äger du en potatispress?
  • Gurkburken

Jag använder aldrig min när jag gör mos, då använder jag elvispen istället (vill inte ha moset helt slätt).
    Den är dock ovärderlig när man gör kroppkakor och gnocchi, vilket jag faktiskt gör ibland.
    Pressad potatis till fisk eller kött med en god sås är också väldigt gott!

• FruSen

Nej.
    Om jag vill göra potatismos (vilket är det enda jag kan komma på att jag skulle använda en potatispress till) använder jag elvispen vilket gör det luftigt och fuffigt!
    Jag har inte någon potatisstöt heller.

• puss

HUR pressar man annars sin potatis?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • FruSen
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-10-12 21:30:15 följande:
    Ja, det har vi. Används dels till pressad potatis och så såklart till mos. Fast till moset kör jag först potatispress, sen potatisstamp och så lite visp på slutet för fluffet. Får inte finnas en endaste lilla bit kvar, hemlagat potatismos ska vara lent som ett barnarsel och smaka smör & grädde!
    Gud vad mycket onödig disk!
    Jag "mosar" först med elvispen utan att den är igång och sen kör jag den några varv och det blir helt slätt!
  • First time

Har ingen potatispress och kan inte påstå att jag behöver en heller. När det väl ska göras hemlagad mos, så använder jag elvispenGlad

• okej

Neee, låter onödigt. Elvispen duger fint till potatismos

• Anova

ja, men den har nog inte används på de senaste fem åren, jag hade glömt bort att jag har en..
    Är inget stort fan av potatismos, men pressad potatis (utan massa smör, grädde, mjölk osv) kan vara gott till t.ex. fisk. Jobbade i fiskbutik under studietiden och fick en hel del gratis fisk/skaldjur och då var det perfekt med pressad potatis som omväxling.

• MammaHela

pressad potatis är underbart gott. Men oftast glömmer jag bort att jag har den.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • k girl

Yes, det har jag. Vi äter pressad potatis till fisk oftast. Det är ju gudomligt, lätt och fluffigt (skulle inte beskriva potatismos som "lätt och fluffigt").

• Halkatla

Nej, men jag skulle gärna vilja få en i julklapp.

Svar på tråden Äger du en potatispress?