• Zimlis

Äger du en potatispress?

Funderar på hur vanligt det är.. Jag har ju då ingen och har klarat mej bra hittills

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äger du en potatispress?
  • Suneboll

Potatispressen anv sällan...ibland har vi pressad potatis....och jag brukar pressa potatis när jag ska göra kroppkakor typ 1gång/år hahaha
    När jag gör potatismos anv vi potatisstöt och elvisp...det är väl så man gör mos ;0)

• Suneboll
    JuliaL skrev 2010-10-12 14:28:46 följande:
    Ja, tycker att potatismos utan klumpar är det godaset, men tyvärr orkar jag inte använda den alla gånger utan kör elvispen. Men om man ska göra rotmos måste man ha en.

Måste också testa avokado, smart!
    Till rotmos kör jag med stavmixern direkt i grytan, blir hur bra som helst
  • JuliaåRonjasmammis
    FruSen skrev 2010-10-13 08:33:18 följande:
    Gud vad mycket onödig disk!
    Jag "mosar" först med elvispen utan att den är igång och sen kör jag den några varv och det blir helt slätt!
    Äsch, vi har diskmaskin, så det är inga problem. Det blir så pass gott att allt extrajobb inte gör något!

Jag har alltid varit väldigt petig med just potatismos och dessvärre verkar mina ungar ha ärvt det av mig, så ska de äta riktigt mos (och inte det där äckliga pulvret) så blir det till att göra det ordentligt.
    Don't mess with my integrity!
  • Skottan

Ja gud ja. Annvänder den ca 1 g i veckan när vi äter pressad potatis till maten vilket är de bästa tillbehöret vi vet Potatis mos gör jag inte med pressen utan potatisstöten!!

• Bumblebina

Ja, men jag använder den bara när jag ska ha pressad potatis. Till mos använder jag stöten och slår upp "fluffet" med en träslev.

• Sanne73

Köpte precis en ny för den gamla var rostig (välanvänd). Älskar pressad potatis med örtsalt på *mums*! Nån som testat Coops cokware eller vad den heter?

• Runa

Gillar verkligen inte potatismos, men pressad potatis, det är gott det.

• Lisa1976

det är himla gott med pressad potatis. Jag har en sedan ett par år men har använt den 1 gång. Glömmer av att jag har en...

• Rundabullar

Använder vår minst en gång i veckan, skulle jag tro. Bra mycket oftare än brödrosten i varje fal..DEN tar onödigt plats i skåpet!

Dock aldrig använt den till mos. Mos stöter jag och vispar. Men vi äter pressad potatis och ibland andra rotsaker eller blomkål, broccoli etc.. 

Svar på tråden Äger du en potatispress?