ADD symptom hos vuxna
Har ni läst den artikeln? Den beskriver tamejtusan exakt hur det varit för mig...
Anonym (oj): Det var en bra men kort artikel. Jag önskar att fler kunde "komma ut ur garderoben" sådär och berätta "Så var/är det för mig" och öppna människors ögon.
Det märks att du är i en "downperiod". Du tänker och reflekterar mycket kring detta. Jag läste att när man kommer till insik kommer först som en lättnad, därefter sorgen över allt man gått miste om. Jag pendlar mellan dem båda och när det känns som värst försöker jag intala mig själv att inte ta ut något i förskott. Ok, det är mycket som pekar på att jag har ADHD/ADD men jag vet ju inte med säkerhet än och jag tänker att att då, när jag vet, då ska jag ge mig tid att sörja sen ska jag fanimej resa mig som alla ggr förr och fortsätta leva men med mer medventenhet, kunskap och insikt om mig själv och jag ska göra allt jag kan för att använda det till min fördel.
Det är inte försent, så tänker jag. Det är fan inte försent.

Nu måste vi ju nästan anordna en fest bara därför hahaha

Det är ju så sjukt... det här... jag menar, sen jag blev medveten om adhd/add och började misstänka det hos mig själv tänker jag på det nästan konstant och så fort jag gör något som av någon annan anses udda tänker jag: är det för att jag har adhd/add?
Som tidigare ikväll. Kl var 23 och sambon frågade mig hur jag mådde (jag har varit magsjuk) och jag svarade "Bra men trött".
- Och ändå gör du kaffe? sa han och skrattade
- Ja, sa jag, jag ska ha min egentid nu.
- Mhm, sa han, det ska jag också, fast i sängen, sovandes.
Ni förstår, det är inget konstigt alls att kaffekokaren går igång här kl 23. Jag har aldrig tidigare reflekterat över att det ens skulle anses konstigt eller onormalt. Vafan, är jag sugen på kaffe så gör jag mig väl lite kaffe. Men nu, ikväll, kunde jag inte låta bli att tänka och reflektera över det, hur pass relaterat det är till en ev adhd-diagnos. För jag BORDE ju ta mitt ansvar och gå och lägga mig. Jag har trots allt två barn att ta hand om. Å andra sidan är det min tur att ta sovmorgon i morgon. Men när ens sambo suckar och tröttsamt säger: Snälla, försök att komma upp tidigare än kl 13-14 imorgon, så kanske det är ett tecken på (hos mig) att något inte står rätt till? eller? Eller som när våra grannar sa: Ja, när vi släcker vid 22-23 och ibland vid tolv så lyser det fortfarande hos er. Ja, svarade jag, jag kan sitta uppe till en 2, 3, ibland längre. Och när jag såg deras ansiktuttryck, typ
blandat med
insåg jag att oj då, det kanske inte är så normalt trots allt. Bara det att jag har ju ALLTID varit sådan här, alltid levt såhär och även om jag ibland tänkt tanken och funderat på vad som är fel har jag aldrig riktigt förstått vidden av det.... förstår ni? Fan...
Jag skulle berätta hur många sånna saker som helst där jag på ett eller annat sätt "sticker ut" från mängden hahahaha. Lite komiskt är det allt

Tänk att det ska krävas adhd/add-människor för att uppskatta en humor som min.... konstigt