Anonym (tjockisen) skrev 2011-01-10 21:10:39 följande:
Tack för era fina ord.

Jag tycker att det känns bra, även om det samtidigt känns lite ledsamt. Men jag tänker positivt och hoppas att det går framåt härifrån. Lite orolig blev jag när läkaren frågade vad jag ville göra efter skolan och jag nämnde att jag ville jobba inom psykiatrin... han lät rätt tveksam eftersom jag fick så dåligt på testerna som syftade till att läsa av människor osv. Men där jag var på praktik gick det bra, dom var väldigt tydliga och pratade gärna om sitt. Dessutom var personalen jättebra och förklarade. På avdelning är det ju svårare, det förstår jag ju, men på det stället jag var på var dom ju när dom mådde som bäst och det gick. Vi får se hur det blir. Jag hoppas iallafall inte att det ska ställa till alltför mycket.
Strulmaja; Jaså?

Har du fått tid eller hur menar du?

Jag hoppas verkligen INTE du ger upp "drömmen" om att jobba inom psykiatrin, det vore en stor förlust. Ja, för psykiatrin. Låt inte din ev AS-diagnos (eller andra människor) hindra dig från att nå ditt mål. Bara du själv kan avgöra om det är rätt eller fel för dig. Att jobba inom psykiatrin handlar ju om så mycket mer än att bara kunna läsa av folk. Om det är det du vill, satsa!
Det här du skriver om att det känns bra men ändå ledsamt förstår jag helt och fullt. Jag var på bedömningssamtal idag och frågade på slutet vad psykiatrikern trodde efter att ha lyssnat på mig i över en timme men utan att ställa diagnos förstås. Jag frågade mest av otålighet och för att få som ett slags kvitto på att jag inte är helt ute och cyklar. Han svarade då att han tror jag har ADHD. Med tanke på det formulär jag fyllde i där och det jag berättade pekar ju allt på det, menade han. Och jag trodde jag skulle känna fullständig lättnad men det gjorde jag inte. Jag skulle inte påstå att det var sorg heller men en slags ledsamhet och tomhet.
Fick med mig en stor bunt frågeformulär hem och ska tillbaka om tre veckor.
Betyder detta att jag är under utredning?