• strulmaja

ADD symptom hos vuxna

TjockKatt skrev 2011-01-12 23:30:00 följande:
    Ett tips är att kolla upp ett försäkringsbolag till barnen som innefattar diagnoser, eftersom adhd är ärftligt. För säkerhetsskull liksom. Isåfall kan ni få ut en summa om dom diagnoseras senare.
    TACK! tror att det vi har nu INTE innefattar just ADHD. Ohhh måste komma ihåg detta!
  • strulmaja
    Anonym (Soulmates) skrev 2011-01-12 23:22:23 följande:
    Jag har flera körkort idag. Tänkte om de typ återkallade dem

Ibland kan den vara kass, just eftersom jag är ensam med barn, och har humörsväningningar, ibland skriker jag för mycket :(
    Det är ju omgivningen som lider mest :( 
    Nej, dom återkallas inte. Inte av den anledningen i alla fall.

Har du ingen som kan hjälpa dig med barnen?
  • strulmaja
    TjockKatt skrev 2011-01-12 23:33:37 följande:
    Ja gör det! Det skadar ju inte, försäkrade måste dom ju vara i vilket fall liksom. Det skulle ju underlätta en del OM det nu mot all förmodan skulle gå i arv till dina ungar. Själv vet jag inte ens om jag har någon försäkring alls. Borde kolla upp det. Har nog bara hemförsäkring. Åh, vuxenlivet </3
    Ja den oron finns där, arvet. Sonen är egentligen mer än vad jag klarar av redan nu så nog kan det vara en god idé. Jag har inte heller så bra koll på det där (surprise?!) men ungarna är försäkrade, det vet jag, de är t.o.m överförsäkrade. Hur det står till med mig själv är jag osäker på. Vuxenlivet suger!
  • strulmaja
    Blackbird skrev 2011-01-12 23:34:39 följande:
    Nice berättelse Fast din körskolelärare hade skrämt upp dig i onödan känner jag. Vadå kunna vrida på reglagen utan att släppa vägen med ögonen. Jag har sällan sett förare hålla på med reglagen utan att titta på dem. Det där var ganska överdrivet faktiskt, men skönt att det gick så bra och att du fick en jättebra bedömning.
    Ja han var rätt hård och sträng. Jag var rädd för honom p.g.a det. Hahaha.
  • strulmaja
    TjockKatt skrev 2011-01-12 23:48:06 följande:
    Tur att han var snygg iallafall då.
    Nej det var inte själva körskoleläraren, dvs han som LÄRDE mig köra som var snygg. Han var en gammal gråhårig gubbe. Sur dessutom. Det var fler än jag som var rädda för honom.

Men han jag körde upp med, (vet inte vad dom kallas?) HAN var snygg! Och trevlig Flört
  • strulmaja
    TjockKatt skrev 2011-01-12 23:57:40 följande:
    Nej nu blir det sovdags. 8.30 till 15.30 i morgon, enda långa dagen. På fredag har jag inga lektioner alls. Solig Så det fungerar. Sov så gott på er!
    Gonatt vännen! {#emotions_dlg.flower}
  • strulmaja
    Anonym (ADD?) skrev 2011-01-13 02:11:10 följande:
    Menar du att du kan få samma hjälp utan utredning? *förvirrad smiley*
    Vet du vad, jag fick aldrig ett riktigt bra svar på det för han pratade och pratade och snöade in på en massa annat och jag slutade lyssna någonstans i mitten.
    Jag ska fråga honom nästa gång vi ses.
  • strulmaja
    Anonym (ADD?) skrev 2011-01-13 00:50:22 följande:
    Jag vet inte vad spotify är för något. Jag hänger inte med i teknikutvecklingen längre (om jag någonsin gjort det?). Obestämd
    Jag är musikberoende och kan inte leva utan Spotify men ack så skeptisk jag var till det innan, då när det kom. Söker man på ADHD där (vilket jag gjorde) kommer det delvis upp låtar då men också ljudböcker och självhjälp. Allt på engelska tyvärr men lite kul ändå.
  • strulmaja
    Blackbird skrev 2011-01-13 02:27:52 följande:
    Kul att ni är vakna. Är själv trött men kan inte sova.
    Jag skulle lägga mig precis men skulle BARA kolla tråden här först. Ja det var den sömnen.
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna