Harlow skrev 2011-01-12 01:25:46 följande:
Hahahaha, tänk om add är smittsamt? Det är kanske därför jag känner att jag blir mer och mer addkaos för varje dag.
Ja min sambo är rätt finurlig, och lite jobbigt retsam så jag får lite frispel på honom ibland.
Det där med att skjuta upp saker, det är det check på här med.
Ofta tänker jag "det där ska jag göra sen", men jag glömmer det alltid och blir lika förbannad varje gång för att jag inte gjorde det på en gång när jag kom ihåg det. Jag VET ju att jag kommer glömma det.
Är det fler här som går med händerna fullklottrade?
Det är det bästa sättet för mig att komma ihåg saker, stora blaffor av komihåglistor på mina taniga händer.
Ska jag gå och handla brukar jag antingen köra den varianten, eller så tar jag varje begynnelsebokstav på var sak jag ska köpa, och så bildar jag ett nytt ord. T.ex. MOBSEK = M-Mjölk, O-Ost, B-Bröd, S-Sylt, E-Ekollon(eh?), K-Kakao
Jag klottrade mycket på mina händer och t.o.m armar förr om åren. Det händer att jag gör det ibland men dessvärre har jag en 3-åring här hemma som ska ta efter precis allt man gör så... nja, ska jag till affären blir det matlista.
Och sådär, som du beskriver, att man har klottrat ner något, en förkortning som man i stundens hetta tycker låter dösmart men som man sedan glömt vad i h-e det stod för händer mig all the time. Fyfan alltså.